Panstvo Downton: Nová éra (Downton Abbey: A New Era)

Hodnotenie používateľov: 4 / 5

Hviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú neaktívne

Down resizeV spore o jadro a povahu tradície, ktoré sa vedú v Británii, sa odhaľuje okrem iného i potreba ujasniť si, o čom je vlastne reč. I tento malý krok má v rozsiahlej globalizujúcej sa svetovej aréne veľký význam aj preto, aby sme vedeli, čo je dôležité a hodné ochrany a čo naopak nie a môžeme na to bez výčitiek svedomia zabudnúť, vzdať sa neužitočného balastu a vyradiť obnosené kusy. Marxista a historik Eric Hobsbawm tvrdí, že tradície sú len konzervatívnou propagandou, vymyslenou a dodatočne opatrenou historickým náterom. Udržali si svoju existenciu, lebo akékoľvek odhalenie ich neautentickosti a nepôvodnosti bolo označované za nevlastenecké.

Kryštof

Hodnotenie používateľov: 5 / 5

Hviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívne

Mari7 resizeNočným lesom a hmlou si kliesni cestu zvláštna dvojica. Sivovlasý starec a mladík. Keď prekonajú prudko rozčerenú hladinu potoka, ich púť sa rozdelí. Starý muž je už za hranicou a kráča ďalej, chlapec sa vracia. Do kláštora, kde koncom štyridsiatych rokov našiel nový domov. V komunite mníchov, sídliacej na polorozpadnutom statku neďaleko československo-bavorskej hranice, ale objavil aj niečo iné. Čosi, čo človeka presahuje. Volá sa Kryštof a je hrdinom rovnomenného slovenského filmu, ktorý vznikol v koprodukcii s Českom. Lenže na začiatku päťdesiatych rokov minulého storočia sa niečo také v Československu nenosí. Červená diktatúra a viera či sloboda, to rozhodne nejde dohromady. Kantov kategorický imperatív zahádzal komunistický režim blatom. „Kryštof je príbehom jedného chlapca, ktorý v zlých časoch na zlom mieste hľadá svoje miesto pod slnkom,“ sumarizuje režisér Zdeněk Jiráský.

Po čom muži túžia 2 (Po čem muži touží 2)

Hodnotenie používateľov: 3 / 5

Hviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

Muzi resizeIrena Kopáčová (Anna Polívková) je psychologička. Radí svojim prevažne pacientkam, ako si poradiť s ich partnermi v nie práve vydarených milostných vzťahoch. Sem-tam sa za ňou ako následok absolvovaného sedenia zastaví aj nejaký ten manžel (Leoš Noha) s výčitkami, čo to porobila s jeho „milovanou“, že zrazu má ona guláš v hlave a nie on na tanieri? Iný podobne naštvaný jej dokonca vypovie nájomnú zmluvu pre ordináciu... A občas sa vo vzťahoch skúsenejšia pacientka vysloví: „To sa mi nezdá. Niekedy mám dojem, akoby ste mužov ani nepoznala.“ Irena je toho názoru, že muži sú nechutní, smrdia, na každý prst na ruke majú v rezerve nejakú ochotnú „babu“ a vraj to majú v živote ľahké...

Uvoľniť päste (Unclenching the Fists)

Hodnotenie používateľov: 4 / 5

Hviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú neaktívne

Paste resizeV roku 2010 otvoril v Naľčiku, hlavnom meste Kabardinsko-balkarskej republiky, súčasti Ruskej federácie, jeden z najznámejších ruských režisérov Alexander Sokurov ročník filmovej réžie na miestnej univerzite. Podľa niektorých komentátorov to bol zatiaľ najúspešnejší pedagogický počin v dejinách ruského filmu, ktorý nemal obdobu ani na moskovskom VGIKu. Zakrátko nasledovali filmy absolventov a záplava cien na najvýznamnejších filmových festivaloch. Najúspešnejším je Kantemir Balagov. Jeho film Tesnota (2017) dostal cenu FIPRESCI na MFF v Cannes a Dlhaňa (2019) cenu za réžiu (Un certain regard) a opäť cenu FIPRESCI. Filmom Uvoľniť päste ho vlani nasledovala spolužiačka Kira Kovalenko a odniesla si cenu v sekci Un certain regard za najlepší film. K tým najúspešnejším patrí i Vladimír Bitokov (Hlboké rieky, 2018) a Alexander Zolotuchin (Ruský chlapec, 2018). Ďalší svoje debuty pripravujú.

Stop – zemlia

Hodnotenie používateľov: 4 / 5

Hviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú neaktívne

Zem10 resizeUkrajinská vojna, zdá sa, nadlho sústredila pozornosť celého sveta na tragické udalosti u našich susedov. Okrem deprimujúcich každodenních správ sme však svedkami aj oveľa optimistickejších signálov, medzi ktoré patrí aj záujem o ukrajinské umenie a teda i film. Práve ten dokáže hlboko a dôkladne predstaviť ukrajinský svet, jeho nielen vonkajšie, ale aj vnútorné súradnice. Tie sme dlho prehliadali z najrôznejších dôvodov, okrem iného, prečo o tom mlčať, boli pre nás Ukrajinci stále ti chudobní gastarbeiteri, uchádzajúci sa o prácu a ochotní žiť v kritických podmienkach kdekoľvek. Vojna a neuveriteľné hrdinstvo „kozáckého národa“ je tak príležitosťou sústrediť sa i na príbehy, vyrozprávané v ukrajinských filmoch. Na tomto mieste by som rada pripomenula, že sa im už tretí rok venuje sekcia Susedia OnLine na košickom Art Film Feste, spolu s filmami z Poľska, Maďarska a Rakúska.

Fantastické zvery: Tajomstvá Dumbledora (Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore)

Hodnotenie používateľov: 4 / 5

Hviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú neaktívne

Dumble9 resizeFantastické zvery: Tajomstvá Dumbledora je v poradí tretím z ikonického pokračovania série o magickom svete čarodejníkov. Za posledné roky sme si už akosi zvykli na to, že v podobných divácky úspešných tituloch hrá celá hŕstka áčkových hercov. Inak to nie je ani v prípade Fantastických zverov. Jude Law hrá čoraz viac ambivalentnú postavu mladého Dumbledora a Mads Mikkelsen jeho náprotivok v podobe zlého čarodejníka Grindelwalda. Ich interakcia je však vlažná. Nikdy sa tak celkom nedostanú do konfliktu. Sú ako dve figúrky šachu ktoré sa len tak prelínajú, no nikdy sa nestretnú.

Severan (The Northman)

Hodnotenie používateľov: 5 / 5

Hviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívne

Ever resizeRežisér a scenárista Robert Eggers je jedným z najvýraznejších a najzaujímavejších autorských filmárov súčasnej kinematografie. Eggers sa zameriava na príbehy z minulosti v ktorých vyzdvihuje vtedajšie myslenie ľudí, náboženstvo, mytológiu, mágiu a najmä historickú akurátnosť. Aj napriek tomu, že sa jeho filmy odohrávajú v minulosti, v nich často vidíme odraz súčasnosti. A to bez toho, aby sme v nich čo i len na chvíľu pocítili politický podtext. Koncept mytologických javov spojených s dôrazom na realizmus môže znieť protichodne, ale práve táto nevšedná kombinácia vytvára Eggersov unikátny štýl.

Atlas vtákov

Hodnotenie používateľov: 4 / 5

Hviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú neaktívne

Vtaci5 resizeHľadať za príbehom jedenej obyčajnej defraudácie metaforu, pracujúcu so svetom vtákov, asi nie je pre diváka v tomto prípade to najľahšie, ale únava z vyprázdnenej doslovnosti a jednoduchých mechanických naratívov, ktorými nás stále otravnejšie zaplavujú ako české, tak slovenské filmy, je v podstate zaujímavou výzvou. Aj keď by sa na ilustráciu toho, čo sa v tomto filme odohráva ponúkalo hneď niekoľko prísloví ako napríklad „Keď vtáčka lapajú, pekne mu spievajú", Olmo Omerzu, režisér i spoluscenárista filmu Atlas vtákov, vidí ďalej a viac.

Keď sa červenám (Turning Red)

Hodnotenie používateľov: 5 / 5

Hviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívne

Cerven resizePixarovská mašinéria na animované filmy ani tento rok nepoľavuje zo svojej snahy ponúknuť čo najkvalitnejšiu zábavu pre deti a ich rodičov a po obstojnom Lucovi z vlaňajška prináša ďalší zaujímavo vyskladaný príbeh. Ten nesie názov Keď sa červenám, no hneď na úvod treba poznamenať, že novinka z dielne kalifornského štúdia zrejme neosloví každého. S kvalitami to, však, našťastie, nesúvisí a príčinu možno hľadať skôr v samotnej téme.

Najhorší človek na svete (Verdens verste menneske)

Hodnotenie používateľov: 5 / 5

Hviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívne

Clovek resizeNórskeho režiséra Joachima Triera možno bez rozpakov označiť za „lovca duší“. A možno nielen to, jeho chirurgicky presné rezy ich anatómiou majú hodnotu ako umeleckú, tak i sociologickú, pretože v jeho sieťach takmer pravidelne uviazne tá veková kategória, ktorá si svojou nárokovou filozofiou zasluhuje sústredenejší pohľad. Právo na šťastie a slobodu sú tými najobvyklejšími mantrami mileniálov, dezorientovaných absenciou existenčných i materiálnych problémov a v mene práva na slobodnú voľbu, vytrhnutých z tradičných hodnotových súradníc.

Vyhľadaj

2percenta

220x220stavoing

Táto webová lokalita používa súbory cookie pre lepšie používateľské prostredie. Ochrana osobných údajov tým nie je dotknutá.