Lassie : Nové dobrodružstvo (Lassie - Ein neues Abenteuer /Lassie: A New Adventure)

Hodnotenie používateľov: 3 / 5

Hviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

Las resizeAzda každý sa raz za život stretol s huňatou načesanou kóliou, okolo ktorej chodili ľudia „aha Lassie.“ Jeden z najznámejších filmových psov strieborného plátna sa opäť vracia. Tentoraz musí chytrá kólia spolu so svojim ľudským kamarátom Florianom (Nico Marischka) vyriešiť záhadu miznutia psov v okolí... Lassie sa vracia od spisovateľa Erica Knighta sa za svoju osemdesiatročnú existenciu stala trvalou súčasťou pop kultúry. Každá generácia divákov má tú svoju kóliu Lassie, ktorá sa zakaždým vráti ku svojmu pánovi. Či už je to ikonický a pôsobivý film zo štyridsiatych rokov s mladou Elisabeth Taylor, alebo televízne seriály, legenda opäť ožíva.

Motorkári (The Bikeriders)

Mot resizeOkolie Chicaga - 60. až 70. roky minulého storočia. Kathy, tvrdohlavé dievča, ktoré nikomu nedovolí, aby jej hovoril do života, sa v bare prvýkrát stretáva so stredozápadným motorkárskym klubom Vandaly. Narazí na zakladateľa klubu Johnnyho a jeho obľúbeného člena Bennyho, za ktorého sa neskôr vydá. Spoznáva tak slobodný život motorkárov, ale aj jeho nebezpečnú stránku. Ale najmä sa musí zaoberať s problémami Bennyho, lebo nechce, aby skončil zle, lebo všetko k tomu smeruje.

Veľmajster (Yi dai zong shi /The Grandmaster)

Vel4 resizeUž prvá scéna Veľmajstra udáva základný tón filmu: cvičenie vo vizuálne výrazne štylizovanom tanci smrti, v ezoterickej, vysoko disciplinovanej estetizácii. O formu excesu sa jedná aj pre samotného režiséra - Wong Kar-wai sa po exkurzii do Ameriky a (s road movie Moje čučoriedkové noci) vracia do Hongkongu - priestorového a emocionálneho centra svojej filmovej tvorby. Po filme Na východe diabol, na západe jed sa Wong Kar-wai pritom opäť vracia k bojovým umeniam, no ako je pre neho typické, obetúva takmer všetky žánrové pravidlá v prospech vytvorenia autorského filmu poznačeného vlastným, nezameniteľným rukopisom.

Nežiadúci (Les Indésirables)

Nez resizeFrancúzsky režisér, pôvodom z africkej republiky Mali, Ladj Ly po filme Bedári (2019), pokračuje v mapovaní životného priestoru prisťahovalcov z Afriky na parížskom predmestí vo filme Nežiadúci. Zápletka je jednoduchá, po smrti starostu nastupuje na jeho miesto zástupca, lekár Pierre. Jeho manželka novú, významnú pozíciu nevidí veľmi optimisticky a vlastne ho i varuje. Kritickým bodom mestskej agendy je predmestie, obývané prisťahovalcami. Žijú v mestských bytoch. Tie chátrajú a potrebujú opravu, alebo rovno demolíciu, a nájomníci by sa teda mali vysťahovať.

V hlave 2 (Inside Out 2)

Hla8 resizePo úspešne odohratom hokejovom zápase stojí trinásťročná Riley (v pôvodnom znení Kensington Tallman) pred novou životnou výzvou. Spoločne so svojimi dvomi kamarátkami má možnosť navštíviť trojdňový kemp, po ktorého absolvovaní sa môže stať súčasťou hokejového tímu Fire Hawks na strednej škole, kam sa hlási. Do tímu, v ktorom hviezdi aj samotná Valentina „Val“ Ortizová (Lilimar), jej favoritka... Medzitým sa v Rileynej hlave snažia jednotlivé emócie pri ovládacej konzole s aktuálnou situáciou vyrovnať. Všetko má, samozrejme, pevne v rukách Radosť (Amy Poehler). A, keďže vo vedomí vládne jednoznačná názorová zhoda, jej rozhodnutia podporujú aj plamenný Hnev (Lewis Black), na každú stránku bezpečnosti dohliadajúci Strach (Tony Hale), uvravená Nechuť (Liza Lapira), či ustarostená Smutka (Phyllis Smith). Práve sa im podarilo dotvoriť novú časť Rileynej mysle zvanú Zmysel pre seba, ktorá dievčinu definuje ako dobrého človeka a spoľahlivú kamarátku - aj keď za cenu občasného odoslania negatívnych spomienok rovno do podvedomia. Všetko prebieha zdanlivo v poriadku, až kým v priebehu nadchádzajúcej noci na riadiacej konzole nezačne výstražne svietiť kontrolka s označením „Puberta“...

Povaha lásky (The Nature of Love)

Hodnotenie používateľov: 3 / 5

Pov resizeZdá sa, že dlhotrvajúca a bohatá kariéra milostných príbehov je nekonečná a žije naďalej v najrôznejších verziách romantických drám i komédií, ujíma sa jej prostredie genderových, transgenderových, binárnych i nebinárnych príbehov a svoje k nej má čo povedať i polyamorická organizácia vzťahov medzi mužmi, ženami a všetkými ďalšími. Nedávno rezonovala aj korejská love story Minulé životy (2023), s metafyzickým rámcom osudom nerušenej večnej lásky.

Daaaaaalí!

Dal resizeFrancúzsky režisér Quentin Dupieux zaujal filmovú verejnosť svojimi netradičnými snímkami ako Rubber, rozprávajúcom o vraždiacej pneumatike, či surrealistickou komédiou Muchav kufri, o obrovskej trénovanej muche, ktorú si ochočí bežná francúzska rodinka. Bolo teda zrejmé, že v prípade jeho novej snímky Daaaaaalí! nepôjde o bežný filmový zážitok, a ako sa dalo vydedukovať aj z predchádzajúcich projektov tohto vyznávača surrealistického kina, prostredníctvom Dupieuxa sa na krátky moment ocitneme vo svete novej výraznej autorskej osobnosti európskeho filmu. Do tohto sveta nás navyše prenesie prostredníctvom slávneho umelca Salvadora Dalího, ktorý je bezpochyby jedným z kráľov surrealistického umenia.

Sliediči (The Watchers)

Hodnotenie používateľov: 2 / 5

Hviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

Slie8 resizeMina si prechádza klasickou smenou v obchode s chovateľskými potrebami. Vtom ju však šéf poverí odvezením papagája Darwina do západnej časti Írska. Mine sa na ceste hlbokým lesom pokazí auto, stratí sa a ako sa zotmie, niečo ju začne prenasledovať. Zachráni ju podivná starena, ktorá jej poskytne útočisko v betónovej chatrči s dvoma ďalšími cudzincami a polopriepustným zrkadlom, cez ktoré ich v noci sledujú oni - Sliediči.

Bad Boys: Na život a na smrť (Bad Boys: Ride or Die)

Bad resizeKto by to bol povedal, že v päťdesiatich rokoch miamský detektív Mike Lowrey (Will Smith) konečne dospeje a urobí z nejakej snáď šťastnej ženušky svoju právoplatnú manželku? Síce to v ten deň chvíľku vyzeralo, že aj s kolegom nestihnú prísť na obrad včas napriek ich typickému porušovaniu dopravných predpisov v naleštenom športiaku zvládajúcom jednotlivé zákruty zásadne len v šmyku – Marcus Burnett (Martin Lawrence) s mlstným jazýčkom a neutíchajúcou túžbou kúpiť si limonádu (a dražé cukríky, či poriadne mastný hot dog) totižto vošiel do práve vykrádaného obchodu... Všetko však, našťastie, dopadlo tak, ako malo. Po očakávanej prestrelke to zlodej schytal do ramena, Mike vyriekol svojej milovanej fyzioterapeutke Christine (Melanie Liburd) toľko očakávané: „Áno,“ aby nakoniec Marcus po srdcervúcom príhovore a v oslavnom zápale pri tanci dostal infarkt. V krátkom medzičase klinickej smrti dokonca získal príležitosť naposledy sa porozprávať so svojím bývalým, nespochybniteľne zosnulým kapitánom Howardom (Joe Pantoliano), pričom mu ten v akejsi predtuche blížiacich sa problematických kríz v celom policajnom zbore jasne naznačí, že ešte nenadišiel jeho čas...

Chiméra (La Chimera)

Cim resizePo Zázrakoch (2014) a Šťastnom Lazzarovi (2016) uzatvára Alice Rohrwacher voľne prepojenú trilógiu o živote na vidieku – vždy spätom s odkazmi do minulosti – tragikomédiou Chiméra. Talianska filmárka sa aj naďalej kinematografii, ktorá kráča zaužívanými cestami, dôsledne vyhýba. Jej tvorbu označuje určitá nostalgia za jednoduchým životom a viera v anarchickú silu utláčaných, jej príbehy sa ponášajú na túžobné sny odohrávajúce sa v jednoduchšom, veľmi zmyselnom svete bez médií. Ide o „staré príbehy“, popretkávané biblickými motívmi, odkazmi na bájky, rozprávky a legendy o svätých nie v podobe nedotknutých tradícií, ktoré treba oživiť, ale pozostatkov opotrebovaných každodenným životom a časom.