Vlk z Wall Street (The Wolf of Wall Street)

Vlk 11 resizeVraví sa, že peniaze vládnu svetom, a človek, tvor pažravý, ich nemá nikdy dosť. Táto, dnes – v čase hospodárskej i morálnej krízy - mimoriadne aktuálna myšlienka, je aj svojským východiskom  amerického filmu Vlk z Wall Street. Tento skutočný príbeh o vzostupe a páde  gangstera  modernej doby – Jordana Belforta, ktorý sa odohráva v „atraktívnom svete veľkých peňazí, ale i veľkých pádov“  prináša  do našich kín  distribučná spoločnosť Bontonfilm v januári 2014.

Chrobáčikovia: Údolie stratených mravčekov (Minuscule, la vallée des fourmis perdues)

img-film-02V údolí malebných francúzskych hôr sa uprostred leta schyľuje k strašnej neľútostnej vojne. O zvyšky, ktoré na lúke zanechali mladí turisti, sa pobijú usilovné čierne mravčeky s agresvnymi bojovými červenými mravcami. Jedna i druhá strana je vyzbrojená najrôznejšími ľudskými vynálezmi od gumipušiek a sprejov proti hmyzu až po rakety (na ohňostroj). Nik nechce ustúpiť. Veď víťaz berie všetko. Teda najmä kocky sladkého cukru. No len jedna strana sa môže tešiť podpore obetavej a odvážnej lienky.

Frajeri vo Vegas (Last Vegas)

Frajeri resizeNa také zvučné mená, Michael Douglas, Robert De Niro, Morgan Freeman a Kevin Kline, vsadil americký režisér Jon Turteltaub vo filme Frajeri vo Vegas. A rozhodol sa správne, lebo komédia o starnúcich kamarátoch, ktorí si idú vyhodiť z kopýtka do Las Vegas stojí a padá na ich bravúrnych hereckých výkonoch.

Hobit: Smaugova pustatina (The Hobbit: Desolation of Smaug)

Hobbit resizePrvý Hobit zanechal v divákoch rozličné pocity. Niektorí boli nadšení návratom do Stredozeme a poctivým fantasy dobrodružstvom, iní sklamaní pomalším tempom, redším dejom a že Hobit nie je epický zážitok ako Pán prsteňov. Osobne som prvý film najprv považoval za dobre nakrútený, ale predsa len pomalý; paradoxne však režisérskym zostrihom a opakovaným zhliadnutím získal extra body. Peter Jackson sa držal knihy minule až príliš a adaptoval tvrdohlavo, len tu a tam čosi pridal a výsledkom bolo dlhočizné dielo.

Všetko je stratené (All is Lost)

Všetko resizeVraví  sa, že  decembrové ocenenia Asociácie newyorských kritikov naznačujú, ako to bude vyzerať na budúci rok na Oscaroch. Svoj úsudok si môžu utvoriť aj slovenskí diváci aspoň v kategórii Najlepší herec. Toto ocenenie získal  totiž od newyorských kritikov Robert Redford za výkon v americkom filme Všetko je stratené (2013), ktorý do našich kín uvádza v týchto dňoch distribučná spoločnosť Barracuda Movie.

Shun Li a básnik (Io sono Li)

Shun Li 3 resizeFilmy o emigrantoch sú dnes čo do počtu, bohato obsadenou kategóriou so široko rozvetveným príbehovými líniami, kde sa kombinuje na všetky spôsoby. Tými najfrekventovanejšími variantmi sú zložité cesty ilegálnych prisťahovalcov do vytúženej destinácie, nezriedka končiace smrťou, alebo vyhostením, zväčša márna snaha uchytiť sa v novej spoločnosti, kde sú kandidáti na lepší život skúšaní pocitmi samoty a beznádeje. Tento problém je aj témou filmu Shun Li a básnik talianskeho režiséra Andrea Segrea.

Dočkáme sa Ježiška? (Přijde letos Ježíšek?)

Dočkáme sa Ježíška 2 resizeV predvečer Mikuláša – 5.decembra – mal na Slovensku premiéru  film, ktorý sa odohráva  práve v aktuálnom  predvianočnom čase. Je to česko - slovensko - mexická koprodukcia Přijde letos Ježíšek?, ktorú  u nás  uvádzajú  spoločnosti  Trigon  Production a Magic Box Slovakia s označením „láskyplná komédia“ a titulom Dočkáme sa Ježiška? (2013).

Ľadové kráľovstvo (Frozen)

lad0004Walt Disney Company ako jedna z mála filmových spoločností koncepčne vracia do kín v obnovených premiérach svoje staré snímky, aby ich nové generácie mohli spoznávať v prostredí, pre ktoré ich nakrútili. Na slávu Snehulienky, Popolušky a Bambiho nadviazala Levím kráľom, Kráskou a zvieraťom, Pocahontas, Mulan, Princeznou a žabou... Najnovšia celovečerná disneyovka Ľadové kráľovstvo však viac než predchádzajúce nastoľuje otázku, ako interpretovať klasické príbehy pre súčasné publikum.

Oldboy

Old Boy 2 resize - kópiaDo slovenských kín sa dostáva  moderné spracovanie filmu, pôvodne nakrúteného v Južnej Kórey režisérom Chan-wook Parkom, s názvom Oldboy, ktorý vytvoril veľmi zaujímavú trilógiu o rôznych podobách pomsty. Prvým filmom tejto série bol z roku 2002 Sympathy for Mr. Vengeance, druhým Oldboy z roku 2003 a tretím z roku 2005  Sympathy for Lady Vengeance. Najväčší úspech vtedy zožal druhý film v poradí, Oldboy, a možno práve preto s ním presne po desiatich rokoch prichádza americký režisér Spike Lee.

Bergman a Magnani: Vojna vulkánov (Bergman-Magnani: La Guerra del Vulcani)

Bergman 2 resizeMohol z toho vzniknúť zaujímavý celovečerný hraný film, vznikol však ešte zaujímavejší dokument - Bergman a Magnani : Vojna vulkánov -  o dvoch skvelých herečkách, osudových ženách svetoznámeho talianskeho režiséra Roberta Rosselliniho a milostnom škandále, ktorý poznačil ich životy a otriasol vtedajšou spoločnosťou. Do našich kín ho teraz v novembri priniesla spoločnosť Film  Europe.