Podozrivá (Heeojil gyeolsim/Decision to Leave)
Naposledy sa juhokórejský tvorca Park Chan-wook uviedol na filmových plátnach pred dlhými šiestimi rokmi, a to svojim eroticky ladeným dobovým thrillerom Komorná. Na jeho ďalší film sme si tak museli dlhšiu dobu počkať, pričom romantická dráma Podozrivá vzbudila rozruch aj na tohtoročnom filmovom festivale v Cannes a Parkovi dokonca vyniesla Cenu za najlepšiu réžiu. Dokáže sa však vyrovnať jeho najzásadnejším dielam?
Finále Plzeň 2022: Žádný strach, že se promění v prach
V centrum českého filmu se na šest dní proměnila Plzeň, kde se odehrál tradiční, už 35. ročník festivalu českého filmu Finále Plzeň (23. – 28. 9. 2022). Covidová doba pro mnohé české filmaře i organizátory festivalů s nadějemi odeznívá a obě strany filmů, ti, co ho vyrábějí, i ti, co ho promítají, doufají, že žádné lockdowny jejich práci už neohrozí. Finále podobně jako třeba festival v Karlových Varech nedostatkem diváků netrpěl. Publikum bylo zvědavé na nový český film, a jak uvedla ředitelka Finále Eva Veruňková Košařová, odliv diváků z kin pro ně paradoxně představuje spíš výhodu, protože diváci čekali na festivalové uvedení filmů, které jim v kinech často uniklo. Navíc někteří diváci už měli zmatek v tom, jaká pravidla pro běžnou návštěvu kina momentálně platí, tak raději nikam nechodili.
Hokus pokus 2 (Hocus Pocus 2)
V roku 1993 vznikla rodinná komédia s prvkami hororu pod názvom Hókus pókus a napriek tomu, že časom sa z nej stala dušičková (respektíve halloweenska) klasika, vo svojej dobe nebola docenená kritikou a nemohla sa pochváliť ani dobrou návštevnosťou (tento rýdzo jesenný film mal premiéru celkom nešťastne v júli). I keď nemožno tvrdiť, že Hókus pókus by dnes patril do výkladnej skrine spoločnosti Disney, v Spojených štátoch nadobudol film až kultový status, za čo môže predovšetkým jeho každoročné reprízovanie počas halloweenskych osláv. Takýmto spôsobom sa film dostal aj k mladším divákom a pre mnohých patrí už celkom neodmysliteľne k povinnej filmovej „výbave“ tohto do temna odetého amerického sviatku. Spoločnosť Disney na základe týchto skutočností usúdila, že je vhodný čas na reinkarnáciu trojice bláznivých čarodejníc, ktoré sa predstavili v pôvodnom filme, a ponúknuť tak zmodernizované pokračovanie pre súčasné publikum, teda Hokus, pokus 2.
Blondínka (Blonde)
Mala sedem rokov, keď jej matka po prvý raz ukázala fotografiu otca. Vraj je to niekto známy, tvrdila psychicky nevyrovnaná Gladys (Julianne Nicholson) a bude pre neho aj pre nich obe lepšie, keď sa to nik na verejnosti nedozvie. Zmätená a večne rozochvená Norma Jeane (Lily Fisher), vo veku keď ju už matka nemôže nechať spávať v šuplíku, si čoraz viac začína uvedomovať, že možno práve ona svojím narodením spôsobila odlúčenie vlastných rodičov. Aspoň tak to pociťuje Gladys a pozvoľna prichádza o zábrany prejavovať to navonok. V určitom kritickom momente – počas skutočného požiaru v Hollywood Hills, stvárneného tiež ako vizualizácia subjektívne pociťovanej psychickej katastrofy – však Gladys prekročí všetky hranice...
Svetlonoc (The Nightsiren)
Tereza Nvotová patrí bezpochyby medzi súčasné najväčšie talenty slovenského filmu. Presadila sa ako herečka a zároveň aj ako režisérka dokumentárnych a hraných snímok. V roku 2017 upútala predovšetkým tým, že dokázala dostať do kín hneď dva svoje celovečerné filmy; uznávaný dokument Mečiar a sociálno-psychologickú drámu Špina, ktorá sa taktiež dočkala solídneho kritického aj diváckeho prijatia. Režisérka si dala na svoj ďalší projekt celkom načas a po piatich rokoch nám prináša v slovenskom rybníčku vec takmer nevídanú, atmosférický horor s množstvom symboliky s názvom Svetlonoc.