Zátopek
Dlho očakávaný film Zátopek (vznikal 14 rokov) mal svetovú premiéru na festivale v Karlových Varoch. Festival slávnostne otvoril a zároveň „uzavrel“ prevzatím Diváckej ceny denníka Právo. Snímku teda prijalo nadšene aj obecenstvo, aj odborná kritika. Nečudo, veď dlho sa čakalo na film, ktorý by spĺňal všetky atribúty hodné veľkosti dvoch osobností - Emila Zátopka a Dany Zátopkovej. Snímka žne, právom, úspechy aj na Slovensku. Pre úplnosť mal ešte pred uvedením na festivale svetovú premiéru aj Spojených štátoch.
Zomrel legendárny francúzsky herec Jean-Paul Belmondo
V pondelok, 6. septembra 2021 naposledy vydýchol vo svojom parížskom dome slávny herec Jean-Paul Belmondo. O skone veľkej filmovej hviezdy a jedného z najznámejších predstaviteľov francúzskej kinematografie informovala agentúra AFP s odvolaním sa na jeho právnika. Ten viedol, že na Belmondovi sa už istú dobu prejavovala silná vyčerpanosť.
Láska sladká aj kyslá (Saekomdalkom)
Juhokórejská romantická dráma Láska sladká aj kyslá môže na prvý pohľad odradiť prvoplánovým názvom, prípadne tak trochu presladeným distribučným plagátom, v oboch prípadoch by však išlo o nespravodlivý predsudok. Film sa momentálne nachádza na platforme Netflix a po zhliadnutí celého diela pochopíte, prečo sa práve tento kúsok z ďalekého východu dostal do ponuky najväčšieho streamovacieho kanálu v jeho západnom teritóriu. Toto publikum sa totiž doslova vyžíva v prekvapivých, šokujúcich pointách a rado skladá do seba náročné puzzle kúsky a presne taká je aj Láska sladká aj kyslá. Trochu zavádza teda nielen názvom, plagátom či náčrtom deja, ale aj samotnou stavbou naratívu. Ten sa zdá byť spočiatku ako jednoducho čitateľný, nakoniec tomu však tak nie je a rozuzlenie bez diskusie pridáva celému dielu výrazné body navyše.
Posledný žoldnier (Le dernier mercenaire / The Last Mercenary)
„Jahňacie je von z mrazničky!“ znie správa, ktorá dorazí na mobil Richarda Brumérea (Jean-Claude Van Damme), legendárneho francúzskeho tajného agenta, práve vo chvíli, kedy zachraňuje syna ukrajinského oligarchu z pazúrov únoscov. Útočníci sú zväčša už zneškodnení, lenže zachránený mladík v panike vráža do všetkého, čo sa mu dostane do cesty... Zarazený prijatou správou agent sotva dokáže zabrániť tomu, aby si jeho „cudzí“ chránenec spôsobil ešte väčšiu fyzickú ujmu, než na akú sa vôbec zmohli jeho protivníci. Dokáže po tom všetkom ochrániť tiež svojho vlastného odcudzeného syna Archibalda (Samir Decazza) pred problémami, ktoré mu zrejme práve hrozia?
In the Earth
Ben Wheatley patrí medzi najzaujímavejších a najkultovejších (nielen) britských tvorcov súčasnosti. V roku 2011 šokoval festivalové publikum sektárskym hororom a zároveň drámou o nájomnom zabijakovi s názvom Zoznam smrti, hororovými prvkami oplývala aj historická dráma Polev Anglicku. Hviezdne obsadenie malo sci-fi odohrávajúce sa v obrovskom obytnom komplexe High Rise a podobne obsadená slávnymi menami bola aj jeho adaptácia románu Daphne Du Maurier Rebeka z minulého roku. Zdá sa tak, že Wheatley sa na striedačku, ako mu postupne rastie medzinárodná reputácia, venuje ako komerčnejšie ladeným, tak výsostne autorským nízkorozpočtovým projektom. Po „netflixovskej“ vysokorozpočtovej Rebeke, s bohatými kostýmami a úchvatnou výpravou, tak nastal čas opäť na niečo menšie, šokujúcejšie a experimentálnejšie. A všetky tieto kritériá spĺňa jeho tohtoročná novinka s názvom In the Earth. Po nej by mal režisér nakrútiť prekvapivo prvýkrát v kariére blockbuster, pokračovanie oceánskeho hororu Meg v americko-čínskej produkcii.