Nie, nie (Nope)
Vraj to súviselo s nejakou leteckou poruchou. Majiteľa ranča rodiny Haywoodovcov Otisa Seniora (Keith David) zasiahla priamo do oka minca. Len tak spadla z oblohy práve vo chvíli, keď cválal povedľa svojho syna OJ (Daniel Kaluuya) na koni. Kôň to tiež schytal kľúčenkou do zadku a ďalších pár vecí, čo zvyčajne ľudia nosievajú po vreckách, vrážalo do rôznych miest ich pozemku ako nebezpečné z nebies vystrelené projektily. Otec cestou do nemocnice zomrel – a to sa tesne pred tým, ako si vyšiel trochu zajazdiť, tešil, že sa kvôli nejakej show s rančom opäť dostali na titulné stránky magazínov. Už podpísané zmluvy s hollywoodskými štúdiami preto „dedí“ tichý Otis Junior, aj jeho temperamentná sestra Emerald (Keke Palmer). Tá by sa však s rovnakou tvrdohlavosťou, s akou sa otec pokúšal udržať v brandži, radšej v živote vydala vlastnou cestou.
Zase nepoužiteľní (Loin du périph / The Takedown)
Už je to nejaký ten rok od ich prvej nedobrovoľnej spolupráce. Bolo to pátranie po vrahovi ženy z vyššej vrstvy, čo Ousmanea Diakhitého (Omar Sy), snaživého síce, no nadriadenými dosť prehliadaného černošského policajta z predmestia, spojilo s Françoisom Mongeom (Laurent Lafitte), pomerne elitárskym parížskym vyšetrovateľom snažiacim sa nie po prvý raz, no zatiaľ neúspešne, vyšplhať priamo k vedeniu polície. Najmä spoločenské rozdiely, pár unavených stereotypov a už na prvý pohľad nezdravých predsudkov sa vtedy zdali byť pre oboch neprekonateľnou prekážkou k tomu, aby ich spolupráca priniesla aj nejaké výsledky. Vraždu nakoniec vyriešili a s ňou odhalili aj zopár nekalých praktík medzi významnými podnikateľmi a odborármi. A pokiaľ išlo o ich škrípuce vzájomné vzťahy, stačilo občasné naliehanie Ousmaneovho malého syna a bolo vyriešené...
Vitaj doma, brate!
Najvhodnejšiu metaforu na pomenovanie šancí a zlyhaní tohto nového diela z čisto slovenskej dielne Vitaj doma, brate! režiséra Petra Serga Butka by sme asi mohli hľadať v oblasti vojenskej artilérie. Znelo by asi takto: slušne nabité, ale strely sa rozleteli kade - tade. Ambiciózny rozstrel bez jasnej predstavy stratégie i cieľa dopadol do poľa, medzi slnečnice malebnej Vojvodiny. Hľadať stratenú muníciu má v popise práce nanajvýš zamyslený kritik, lebo všetko mohlo dopadnúť inak a, samozrejme, lepšie.
Denná zmena (Day Shift)
Prvotina J. J. Perryho Denná zmena svojským spôsobom reaguje na pomaly ustupujúcu vlnu upírskych snímok, ktoré u mladého publika nabrali popularitu spolu s filmovými adaptáciami Twilight ságy Stephanie Meyerovej. Robí tak odľahčeným, humorným spôsobom a od prvého momentu je zrejmé, že sa nijakým spôsobom neberie vážne. J.J. Perry síce zasadol na režisérsku stoličku po prvý raz, no vo svete filmu je už dávno známy ako popredný kaskadér, a aj preto sa dalo predpokladať, že pôjde o nekompromisnú akčnú jazdu, v ktorej logika ustúpi do úzadia a prím budú hrať akčné scény plné dekapitovaných upírov a svižných bojov.
The Old Man (TV seriál)
Špionážna tematika láka a pokiaľ sa spolu zíde viacero zaujímavých mien, pričom dotyční sa môžu opierať i o kvality literárnej predlohy, neuškodí minimálne zbystriť pozornosť. Jedným zo zaujímavejších projektov tohto roka bol i seriálový The Old Man, nakrútený na motívy oceňovaného rovnomenného románu Thomasa Perryho z roku 2017. Výsledok je však trochu odlišný, ako asi niektorí očakávali.