Kód 355 (The 355)
Akčná snímka Kód 355 z minulého roka a v súčasnosti dostupná na platforme Netflix nezaznamenala ani finančný úspech, ani obdiv kritiky a nedočkala sa ani poriadnej reklamnej kampane. Výsledkom boli nízke tržby v kinách a v globále sa tá tvrdiť, že tento film pozná iba málo fanúšikov akčného žánru. Nejde síce o žiaden výrazne nadpriemerný a originálny počin, ale na druhej strane ani nejde o žiaden umelecký prepadák. Zamrzí to najmä vzhľadom na fakt, že tento rok patril medzi najočakávanejšie tituly veľmi podobne ladený Grey Man s Ryanom Goslingom. Na toto dielo sme sa tešili pomaly od začiatku jeho reklamnej kampane, pričom výsledok sklamal na plnej čiare. Ťažko povedať, prečo akčná snímka s piatimi ženskými hrdinkami obsadenými známymi herečkami nedosiahne ani zďaleka taký záujem verejnosti ako niečo, kde sú ústrednými hrdinami muži, bez ohľadu na kvalitu výsledku.
Včera udelili ceny 33.ročníka IGRIC 2022
Včera v bratislavskom Dome kultúry Zrkadlový háj na slávnostnom galavečere odovzali v poradí už 33. Igricov a takisto tradične Ceny slovenskej filmovej kritiky. Uporiadatelia Slovenský filmový zväz, Únia slovenských televíznych tvorcov a Literárny fond si dali záležať, aby po nútených pandemických opatrenich bolo slávnostné odovzanie víťazom dôstojné. Hostia boli svedkami bohatého programu, ktorý v krátkom čase uvedie zo záznamu aj RTVS.
MFF San Sebastián pozná víťazov
Medzinárodný filmový festival v španielskom San Sebastiane je každoročne posledným veľkým festivalom v Európe. A často býva považovaný za štvrtý najvýznamnejší na kontinente. Hneď po Berlíne, Cannes a Benátkach. FIPRESCI tam pravidelne od roku 1999 počas otváracieho ceremoniálu udeľuje FIPRESCI Grand Prix pre najlepší film roka. Tú získal film Drive My Car (Japonsko, 2021, r. Rjúsuke Hamaguči), ktorý v marci uviedla do slovenských kín spoločnosť Filmtopia.
Neboj sa, zlatko (Don't Worry Darling)
Známa herečka Olivia Wilde sa po druhý raz predstavuje na režisérskej stoličke a v ambicióznom počine Neboj sa, zlatko prispieva do žánra mysterióznych filmov, ktorých objasnenie k divákom prichádza po malých dávkach a necháva ich do istého momentu tápať v príjemnej nevedomosti. Táto nevedomosť je istým spôsobom vzrušujúca, pretože umožňuje divákovi vytvárať si v hlave vlastné vysvetlenia na nezvyčajné udalosti, ktorých je na filmovom plátne svedkom. Z tohto dôvodu bývajú záverečné vysvetľujúce momenty nevďačné, keďže sú často sklamaním. Neboj sa, zlatko však nie je filmom, ktorý by stál na záverečnom odhalení, o ktorom každý vie, že skôr či neskôr príde, ale má jedinečnú schopnosť ponoriť diváka do mystickej atmosféry akéhosi alternatívneho sveta, ktorý je až príliš uhladený na to, aby bol skutočný.
Bratislavské Kino Lumière po požiari už tento rok kinosály neotvorí
Po utorkovom požiari v digitalizačnom pracovisku Slovenského filmového ústavu (SFÚ) na Špitálskej ul. č. 4 v Bratislave obľúbené Kino Lumière v najbližších mesiacoch neotvorí. Zadymenie a značné znečistenie priestorov celého objektu si vyžaduje časovo náročné odstraňovanie škôd a sanáciu. V nadväznosti na plánovanú rekonštrukciu kina v novembri jeho priestory ostanú zatvorené až do jarných mesiacov budúceho roka.