Koleso šťastia a fantázie (Gûzen to sôzô)
Koleso šťastia a fantázie, film autora dnes už oscarového filmu Drive My Car, Japonca Rjúsuke Hamagučiho, tématizuje situáciu komunikačnej imaginácie. Tri poviedky zjednocuje snaha vytvoriť za pomoci jednoduchých verbálnych prostriedkov dialógu, situovaného do takmer jediného priestoru, akýsi ďalší rozmer. Premietajú sa doň dôležité životné súradnice, orientované predovšetkým na partnerské vzťahy. V troch poviedkach sa preberajú v najrôznejších nuanciách.
Nebezpečné známosti (Les liaisons dangereuses)
Laclosova známa predloha Nebezpečné známosti sa stala predmetom množstva rôznojazyčných filmových adaptácii a pokračovaní, nakrútených aj renomovanými tvorcami (Miloš Forman). Zdalo by sa tak, že nakrútenie ďalšej verzie v podstate univerzálne aplikovateľného príbehu je už len mlátenie prázdnej slamy. Mladá režisérka Rachel Suissa svoj debut aktualizovala do modernej podoby a zasadila ho do prostredia súčasnej francúzskej strednej školy. Ako sa jej podarilo implementovať klasický príbeh do kritického obrazu súčasnej spoločnosti?
Muž z Toronta (The Man from Toronto)
Teddy (Kevin Hart) je smoliar. Snaží sa na internetových divákov zapôsobiť svojimi videami, kde pomerne neobratne cvičí, aby presadil svoj najnovší podnikateľský nápad – bezkontaktný box. Skutoční tréneri ho ale od toho odhovárajú, obzvlášť ak ho v minulosti už najali na vytvorenie propagačných materiálov k ich vlastnej telocvični. Sem-tam totiž zabudne na plagát dodať aj tak potrebné informácie, ako sú adresa, prípadne telefonický kontakt na majiteľa. Takže potenciálni zákazníci málokedy vedia, ako sa k svojmu vytúženému produktu alebo službe aj naozaj dostať. A navrch má Teddy tiež večný problém s tonerom v tlačiarni, čo ho už neraz dostalo do dosť nepríjemných problémov... Napríklad k nešťastnej zámene identity s v podsvetí dosť známym nájomným vrahom (Woody Harrelson).
Jablká (Mila)
Film Jablká odpovedá na otázku, čo by sa stalo v prípade, že by sa vo svete rozšírila čudesná pandémia, ktorej efektom by bola absolútna strata pamäti u všetkých nakazených. V istom zmysle by sme teda mohli film považovať za svojrázne science-fiction, no zrejme výstižnejšie je v tomto prípade označenie špekulatívna fikcia. Atraktívny námet, s potenciálom zaujať aj žánrových fanúšikov, však debutujúci grécky režisér Christos Nikou nakrúca v štýle európskeho umeleckého filmu a nesnaží sa teda nijakým spôsobom robiť kompromisy smerom k masovému divákovi. Z toho vyplýva aj pomalé až meditatívne tempo a uvoľnená štruktúra príbehu.
Víťazný film karlovarského festivalu je Nádejné leto
Dnes večer sa slávnostným odovzdaním cien skončil 56. ročník Medzinárodného filmového festivalu Karlove Vary. Večer spestrilo odovzdanie Krištáľových glóbusov trom hercom – Bolkovi Polívkovi, americkému hercovi Beniciovi Del Toro a šarmantnému austrálskemu hercovi, hlavnej hviezde festivalu, Geoffreymu Rushovi. Obaja posledne menovaní sú držiteľmi Oscara.