Otcovia a matky (Fædre og mødre/Fathers & Mothers)
Rodinné peripetie figurujú v dánskom filme hojne a sú pojednané na všetky spôsoby. Najvýraznejšie sa do tohto kontextu zapísal v roku 1998 Thomas Vinterberg svojou Rodinnou slávnosťou, v ktorej odkrýva patológiu rodinných vzťahov, maskovanú blahobytnou dôstojnosťou a súdržnosťou zúčastnených. Komunitné vzťahy ho zaujímajú aj v Hone, kde so svojim spoluscenáristom Tobiasom Lindholmom testuje kvalitu týchto väzieb v kauze učiteľa v materskej škôlke. Dcérka jeho priateľa, tvrdí, že videla Lucasov penis a začína sa bezohľadné účtovanie. Od týchto hĺbkových analýz sa dostáva i do polohy, kde sa s modelom rodiny experimentuje v mene módnej slobody. V Komúne sleduje manželský pár, rozhodnutý otvoriť zdedený dom širokému spektru účastníkov komunitného života. Do rodinného portfólia môžeme zaradiť i seriál Dedičstvo z rokov 2014-2017, kde sa po smrti matky, váženej a uznávanej sochárky, začína boj o hmotné i nehmotné statky.
Diamantový plášť (Manto de gemas/ Robe of Gems)
Pre pôvodom bolívijskú strihačku Nataliu López predstavuje film Diamantový plášť prvý celovečerný debut na režisérskom poste. Predtým sa podieľala prevažne na poetických filmoch, pričom svojbytnou poetikou sa vyznačuje aj jej Diamantový plášť. V tomto argentínsko-mexickom filme sa vypravuje na odľahlý vidiek a v obklopení neznámych juhoamerických hercov (a azda aj za účasti nehercov) ponúka pohľad do pochmúrnej reality mexického mimomestského života. Film nezostal bez povšimnutia a z prestížneho filmového festivalu v Berlíne si odniesol Strieborného medveďa, teda jedno z najvýznamnejších ocenení tohto festivalu. Medzinárodná kritika teda prijala Diamantový plášť priaznivo, otázka je však, čo môže film ponúknuť bežnému, hoc i na umelecké filmy privyknutému, divákovi.
Meg 2: Návrat do hlbín (Meg 2: The Trench)
Kedysi bol záchranárskym potápačom schopným trúfnuť si aj na extrémne hĺbky. Momentálne pracuje viac na hladine a v postate mu ide o to zachrániť matku prírodu pred grázlami, čo sa rozhodli neadekvátnym spôsobom zbavovať odpadu. Keď vidíme Jonasa Taylora (Jason Statham) po prvý raz, vylieza práve pomocou výbušniny z prepravného kontainera na veľkej nákladnej lodi. Následne sa trochu potúla jej priestormi, nafotí pár usvedčujúcich dôkazov a skoro poháda s kapitánovým papagájom. Len čo si posádka uvedomí, že k nim rozhodne nepatrí a už-už napína päste, neohrozene skočí z paluby skôr, ako voči nemu protivníci uskutočnia svoje jednoznačne likvidačné plány. Aby sa chvíľu na to nechal vlastnými spoločníkmi evakuovať lietadlom na spôsob pamätnej scény z bondovky Thunderball (1965) kríženej s prológom Magnólie (1999) Paula Thomasa Andersona...
Souboj byl způsob, jak obnovit svou pověst
Původem švýcarský herec a režisér Vincent Perez se proslavil především díky úspěšné filmové adaptaci Cyrano z Bergeracu, která získala Zlatý Glóbus pro nejlepší zahraniční film a deset francouzských cen César. Známé je i historické drama Královna Margot, melodrama Kdo mne má rád, pojede vlakem nebo pokračování kultovního filmu Vrána: Město andělů. Na karlovarský festival přijel s manželkou a spoluscenáristkou Karine Sillou, aby představili francouzský film Ve jménu cti, který získal Diváckou cenu deníka Právo.
Oni naklonovali Tyrona (They Cloned Tyrone)
Robí to tak v podstate každý deň a svoje zvyky zásadne nemení. Kúpi si krabičku cigariet a spravidla nevýherný los, odleje trochu piva do umelohmotného pohárika bezdomovcovi postávajúcemu pred obchodom a hlásajúcemu rôzne konšpiračná teórie všetkým naokolo, aby svoju pracovnú rutinu následne strávil v aute. Fontaine (John Boyega) je drogový díler, čo žije s matkou, ktorú však už dlho nevidel. Býva totiž zväčša zavretá vo svojej izbe a sleduje akési seriály. Riadi sa zvláštnym morálnym kompasom. Sám smúti za zosnulým mladším bračekom, no možno aj preto dáva sem-tam zarobiť malému Junebugovi (Trayce Malachi), ktorý ho pravidelne zásobuje informáciami o tom, čo sa deje v podivnej štvrti Glen, kde všetci žijú. Ak v jeho rajóne díluje niekto, čo tam nemá čo robiť, neváha ho v rýchlosti zoznámiť s kapotou vlastného auta. Inokedy zas využije sieť miestnych prostitútok, aby mu pomohli vyhľadať stratených dlžníkov...