Temná veža (The Dark Tower)
Boj dobra proti zlu je v žánri science – fiction mimoriadne vďačným motívom. Podobný duel zvádza aj výrazová stránka Temnej veže. Napätie, tempo a rytmus tohto bestselleru Stephena Kinga by sa graficky dal znázorniť ako sínusoida konkávnych a konvexných tvarov.
Barry Seal: Nebeský gauner (American Made)
Hoci sa Tomovi Cruisovi doma, v Amerike, nedarí vždy podľa predstáv, vo zvyšku sveta je stále za veľkú hviezdu. Navyše si vyberá i dostatočne atraktívne projekty a hoci občas šliapne mimo, v konečnom dôsledku mu nikdy nemôžete vyčítať nedostatok zápalu a nadšenia. Ani Barry Seal: Nebeský gauner na tom nie je inak.
Po strništi bos
Človek je tvor zvedavý. Dopozerá film a chce vedieť – čo sa stalo ďalej, prípadne, čo tomu všetkému predchádzalo? Možno aj preto sa tešia takej pozornosti nielen pokračovania rôznych príbehov, ale aj ich tzv. prequely. Patrí medzi ne aj najnovší, deviaty celovečerný film českého režiséra Jana Svěráka Po strništi bos. Vracia sa v ňom k osudom rodiny Součkovcov, k tomu, čo zažili, kým sme ich spoznali v režisérovom debute Obecná škola (1991).
Na mliečnej ceste (Na mlečnom putu)
Veríte na lásku na prvý pohľad? Alebo verili ste na ňu ako mladí? Ani vy nie? Tak vedzte, že láska na prvý pohľad skutočne existuje. Minimálne vo filmovom svete. Ale veď to je jedno, príbehy fiktívnych postáv nás predsa dojímajú viac ako osudy anonymných nešťastníkov, o ktorých sa dozvedáme z televíznych správ.
Zabijakov osobný strážca (The Hitman's Bodyguard)
Pri pomyslení na žáner „akčný film“ si mnohí z nás predstavia množstvo napätej akcie, mužských svalov, nekonečné naháňačky a do všetkých smerov lietajúce náboje. Všetky tieto atribúty sú spojené aj v tejto akčnej snímke. Avšak, Zabijakov osobný strážca má čosi navyše. Pridanou hodnotou je jeho odľahčujúca komická línia spojená najmä s dvoma hlavnými postavami v podaní Samuela L. Jacksona a Ryana Reynoldsa.
Neruda
V roku 2014 nakrútil čílsky režisér Manuel Basoalto politický triler Neruda, v ktorom zobrazil osud veľkého čílskeho básnika v povojnových rokoch, keď čelil perzekúcii a snažil sa pred zatknutím ujsť z rodnej krajiny. Presne toho istého hrdinu i životné obdobie tematizoval aj Basoaltov podstatne úspešnejší a známejší kolega Pablo Larraín, ktorý vlani nakrútil životopisnú drámu rovnakého názvu.
Na doraz (Kidnap)
Do slovenských aj amerických kín sa (podozrivo) na niekoľký pokus dostáva relatívne nízkorozpočtový a na prvý pohľad tuctový a iba 90 - minútový triler, s dnes už viac - menej mimo absolútnej prvej ligy pôsobiacou Halle Berry. K tomu si pripočítajme málo skúseného režiséra a okrem hlavnej hviezdy široko ďaleko nikoho známeho.
Emoji film (The Emoji Movie)
Film, nota bene animák určený detským divákom, nemusí niesť závažné myšlienkové posolstvo. Nemusí byť filozofickou úvahou ani umeleckou avantgardou. Nikdy by však nemal brániť divákovi dosadzovať si doň vlastné hodnoty, skúsenosti a poznatky. Nemal by sa vzpierať aktívnemu prístupu, individuálnej subjektívnej interpretácii. Nemal by ubíjať predstavivosť, fantáziu a hravosť. Žiaľ, Emoji film robí práve to... a je to aj po všetkých ostatných stránkach chabá letná komercia bez svojrázu i bez duše.
Posledná rodina (Ostatnia rodzina)
Nečudo, že o poľskom filme Posledná rodina sa hovorí ako o „zázračnom debute“ a o jeho režisérovi Janovi P. Matuszyńskom ako o „objave roku“, čo je názov jednej z kategórií Poľskej národnej ceny Orly. Úspešný tridsaťtriročný dokumentarista sa predstavil mimoriadne zrelou celovečernou hranou prvotinou, zrežírovanou suverénnym minimalistickým spôsobom, ktorá zasiahne všetky zmysly diváka s razanciou úderu do hlavy.
Baby Driver
Žánrovo bohatý a nadpriemerne hodnotený film talentovaného Edgara Wrightea Baby Driver prináša do slovenských kín pútavú zmes gangsterky, muzikálu a romantiky. Ansel Elgort ako mladý chalan Baby je šoférom auta nielen bankových lupičov (medzi inými aj výborný Jamie Foxx) pod vedením mafiánskeho bossa v podaní Kevina Spaceyho. Niečo sa vydarí, iné sa pokašle. Niekto sa zamiluje, iný zomiera. Niekto klame, iný zavádza.