Rýchlokurz zvádzania

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne
Chce_maVo svete a osobitne v Hollywoode vznikajú ročne desiatky romantických komédií, a tak by sa mohlo zdať, že na tému vzťahu muža a ženy sa už nedá nič nové vymyslieť. Dôkazom, že to nie je celkom tak, je šiesty celovečerný film austrálskeho režiséra Roberta Luketica Chceš ma, chcem ťa. (Z jeho filmografie stoja za zmienku snímky Pravá blondínka, Rande s celebritou či Diabolská svokra, v ktorej sa po dlhej prestávke vrátila pred kameru Jane Fondová.) V origináli sa jeho predposledný film volá The Ugly Truth, čiže škaredá, alebo aj Krutá pravda, čo je názov televíznej show, okolo ktorej sa krúti celý príbeh, ale invencia českých a slovenských distribútorov je ako zvyčajne nekonečná. Neodradil ich ani fakt, že pod takmer totožným názvom Chcem ťa uviedli v roku 1998 britskú kriminálku.

Hľadanie pravdy a jej úskalia

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne
FOTO_MIRO_POLAK_2_resizeTo tu ešte nebolo. Kráčalo sa po červenom koberci, premietalo sa vo všetkých 12 sálach bratislavského Auparku čiže Palace Cinemas. Tak sa uviedla 4. septembra predpremiéra veľkofilmu Jánošík: Pravdivá história Agnieszky Hollandovej a Kasie Adamikovej. (Film príde do kín 10. septembra.) Príbeh o legendárnom slovenskom zbojníkovi sa začal nakrúcať v roku 2002, potom „vyschli“ financie, šesť rokov bola pauza, až kým sa projektu neujal poľský producent Dariusz Jablonski . Film dohromady zhltol šesť miliónov eur, Jakubiskovú Bathory teda neprekonal. Našťastie, herci nezostarli a mohlo sa po rokoch bez ujmy pokračovať, veď škoda by bola 40 percent nakrúteného materiálu.

Nechcete plyšového deda?

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

hore_04 Hore je nesporne najoriginálnejší z celej desiatky digitálne animovaných dlhometrážnych filmov štúdia Pixar. A to má svoju váhu, veď Pixar je vo sfére počítačovej animácie na úplnej špici. Najoriginálnejší však znamená aj najrozporuplnejší.

Paródia na glorifikáciu vojnového hrdinstva

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

waltz-smDesať rokov trvala americkému režisérovi Quentinovi Tarantinovi príprava na nakrútenie filmu Nehanební bastardi (Inglourious Basterds). Desať rokov cizeloval, prepisoval scenár a hľadal hercov na tento projekt. Rozhodol sa totiž, že postavy konkrétnej národnosti budú hrať herci rovnakého občianstva. A rozhodol sa správne. Dej filmu sa odohráva v nacistami okupovanom Francúzsku a cez spoločenstvo ľudí, ktorých osud náhodne dal dohromady, tvorca rozohrá vražednú hru plnú absurdít a nečakaných zvratov.

Popoluška v nezaplatených topánkach

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

Spove_resizeNámet anglickej spisovateľky Sophie Kinsellovej o mladej žene závislej od nakupovania skrýva v sebe veľký potenciál. Na jeho základe mohol vzniknúť seriózny psychologický film, lebo shopaholizmus je vážna choroba podobná alkoholizmu či gamblerstvu, ktorá sa lieči podobnými metódami v mnohých krajinách sveta vrátane našej. (Otvorene sa k nej priznávala televízna celebrita Nora Mojsejová, ktorá sa cez ňu prepracovala až k módnemu návrhárstvu.) Na základe tohto námetu mohla vzniknúť aj neľútostná satira na konzumnú spoločnosť, ktorá by bola aktuálna najmä v súčasnom období globálnej finančnej krízy, ktorej spúšťačom bola neschopnosť Američanov splácať úvery. (Vraj každý z nich vlastní dvadsaťsedem kreditných kariet, hrdinka Spovede nákupnej maniačky ich má len dvanásť.) Tvorcovia filmu, viac-menej verní literárnej predlohe, sa pustili iným smerom – cestou romantickej komédie, ktorej výsledok umožňuje spochybniť oba výrazy tohto slovného spojenia. Romantiky je málo, ak pod ňou nerozumieme nevierohodnosť situácií a od začiatku predvídateľný šťastný koniec, namiesto vtipu je kŕč, humor nahrádza hystéria.

Stávka na istotu

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

mmks-069

Knihu amerického novinára Johna Grogana Marley a ja z roku 2005 som čítala počas vianočných sviatkov, v čase mimoriadneho citového vypätia, a tak príbeh o mladej americkej rodine a jej trinásťročnom spolužití s domácim miláčikom labradorom, vyvolával vo mne najmä príjemné pocity rodinnej súdržnosti a pohody. Už vtedy som si však uvedomovala, že kniha má predvídateľný koniec, že niektoré epizódy sú slabo vypointované, že zopár situácií sa opakuje. Pri sledovaní dvojhodinového rovnomenného filmu, ktorý podľa tejto literárnej predlohy nakrútil režisér David Frankel o tri roky neskôr, sa niektoré výhrady vytratili, iné pribudli.

S láskavou iróniou o nevere

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

kamila_maglov_resizeČeská režisérka Marie Poledňáková, autorka úspešných televíznych a celovečerných filmov, sa po roku 1989 na dlhší čas odmlčala. Napriek tomu, že mala na konte tak úspešné snímky ako Jak dostat tatínka do polepšovni, Jak vytrhnout velrybě stoličku, ale predovšetkým film S tebou mě baví svět, ktorý sa stal najúspešnejšou komédiou storočia. Našťastie jej rozhodnutie dať filmu zbohom nebolo konečné, a tak sa v roku 2005 vrátila so snímkou Jak se krotí krokodýli a v týchto dňoch má na Slovensku premiéru jej najnovší film Líbáš jako Bůh. V Česku má snímka mimoriadny úspech a predpokladám, že aj slovenskému divákovi bude jej humor blízky.

Po pozretí zabudnite?

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne
spalte1Po vážnej náročnej dráme Táto krajina nie je pre starých, ocenenej vlani štyrmi Oscarmi a nominovanej na štyroch ďalších, nakrútili bratia Joel a Ethan Coenovci naoko ľahký, prostý, vtipný a bizarný film. Akoby len tak – pre odľahčenie, oddych, potechu seba a svojich verných. Po prečítaní spáľte nie je náročná, myšlienkovo bohatá dráma ani kultová zvláštnosť typu Big Lebowski. Nadväzuje skôr na rozmarnú gangsterskú komédiu Päť lupičov a stará dáma, tentoraz v štýle populárnych agentských thrillerov, s občasným sprisahaneckým žmurknutím smerom k Hitchcockovi. A s mrazivým cynizmom Farga. Trošku paródia, trošku metafora, kus Mizantropa, no predovšetkým poctivé filmárske remeslo. Najprv zaujme skvelé obsadenie, príjemné výkony hviezd, hrajúcich so zjavnou pasiou, potom dobre premyslený kompaktný príbeh, napokon účelná a pritom úsporná kamera, všetko podporené dokonalou montážou a suverénnou réžiou.

Tretí rozmer filmovej zábavy

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

monstra4Ak sa do našich kín dostáva film, o ktorom je známe, že vznikal pre sály, umožňujúce projekciu s priestorovým efektom, spozornieme a začne byť opatrní. Ešte donedávna to znamenalo, že atraktívnosť „plastického“ obrazu maskovala slabý scenár a zlú realizáciu. Keď sa na bežnom plátne čaro tretieho rozmeru stratilo, zostávali málo nápadité, nudné hlúposti. Animovaná sci-fi komédia Monsters vs. Aliens (Monštrá vs. Votrelci) obstojí aj v bežných kinách. Je však pravda, že v 3D jej to pristane o kus viac.

Deň, ktorý otriasol svetom

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

anglicke_jahodyKeď režisér Vladimír Drha pripravoval v roku 1970 svoj filmový debut, jednu poviedku do snímky Návštevy podľa scenára Zdeny Salivarovej-Škvoreckej, zasiahli normalizátori a jediný negatív jeho práce zničili. Napriek tomu je to práve Vladimír Drha, ktorý sa na hlavný dôvod normalizácie, okupáciu Československa v auguste 1968, pozrel po štyridsiatich rokoch bez apriórnych téz, s porozumením pre obe strany vtedajšej tragédie. Urobil tak vo svojom najnovšom filme Anglické jahody (2008), ktorý bol otváracím predstavením slovenskej časti tohtoročného Febiofestu.

Vyhľadaj

2percenta

220x220stavoing

Táto webová lokalita používa súbory cookie pre lepšie používateľské prostredie. Ochrana osobných údajov tým nie je dotknutá.