Stvorení pre lásku (Made for Love, TV seriál)
Predstavte si, že by ste mali v hlave implantovaný čip, ktorý by umožňoval vidieť vašej drahej polovičke každý okamih vášho života. Od bežných činností ako je ranná rozcvička, či pracovná schôdza, až k momentom ako hádka s vašim susedom, či večerné posedenie s partiou najbližších v bare. Skrytá kamera by pritom neuhla ani v tých intímnejších momentoch, ako je čo i len bežná návšteva toalety. Ako by vlastne fungoval takýto vzťah, kde by absentovali akékoľvek tajomstvá? Aj o tom pojednáva osemdielny seriál HBO Max Stvorení pre lásku.
Prekliata (The Unholy)
Prekliata je adaptáciou rovnomennej hororovej knihy Jamesa Herberta. Atraktívna premisa zdanlivo dobrotivého zjavenia Panny Márie v malom mestečku Panfield, akoby zúfalo čakala na filmové spracovanie. Život jej dal Evan Spiliotopoulos, pre ktorého je Prekliata režijným debutom. K filmu napísal aj scenár, čo sa dalo vzhľadom na jeho scenáristickú kariéru očakávať. Prekliata vzbudila očakávania zapojením režiséra klasickej hororovej série Smrteľné zlo, SamaRaimiho v úlohe producenta. Raimi má vo svete hororu dobré meno, čo znamená, že na tomto na prvý pohľad radovom horore musí niečo byť. V hlavných rolách sa predstavili JeffreyDean Morgan, Cricket Brown, William Sadler, Katie Aselton a Diogo Morgado. Vynorila sa teda z pekelných útrob nízkorozpočtových a zabudnuteľných hororov, s dvojtýždňovou životnosťou v kinách, kvalitná snímka?
Mare z Easttownu (Mare of Easttown, TV seriál)
Vhodným entré k seriálu Mare z Easttownu môže byť miniúvaha o existencii žánru, ako katalogizujúcej pomôcke diváckej obci. Stručne označené tituly jasne siganlizujú, čo môžme čakať a podľa akých pravidel sa bude hrať. Táto jednoduchá premisa sa v priebehu mnohých desaťročí menila a vytvorila ako klasické vzory, tak i spotrebnú televíznu vatu, na ktorú si masy zvykli a nechcú ani viac ani menej. Ďalším zaujímavým segmentom vývoja žánrov je ich inklinácia k artovému modelu. V tomto priestore je dovolené viac a veselo sa experimentuje s jazykom naratívov, od ktorých sa očakáva, samozrejme, originalita a ak sa podarí, aj nejaká zmysluplná ídea. Metóda prístupu má silné syntetizačné afinity, kombinuje sa všetko so všetkým, melodráma s thrillerom, komédia s hororom, alebo historický žáner so sci fi. Príklady ani netreba hľadať, tlačia sa do takéhoto kruhu sami.
Bež! (Run)
Tridsaťročný americký režisér indického pôvodu Aneesh Chaganty sa medzinárodne presadil napínavým a výsostne inovatívnym trilerom Pátranie z roku 2018. John Cho v ňom pátral po svojej zmiznutej šestnásťročnej dcére, avšak nepotreboval kvôli tomu doslova ani vyjsť z domu. Pátral totiž prostredníctvom dcérinho laptopu. Vďaka nahratým videám, viacerým virtuálnym priateľom na sociálnych sieťach mladej slečny alebo mailom sa dostával bližšie a bližšie až k šokujúcej pravde. Pátranie prinieslo bezpochyby svieži vietor do obľúbeného mainstreamového žánru a tak niet divu, že pozornosť fanúšikov sa upiera aj na jeho novinku Bež! z minulého roka.
Kto mi ide po krku (Those Who Wish Me Dead)
Keď sa forenzný účtovník Owen Casserly (Jake Weber) dozvie, že jeho zamestnávateľ nešťastne zahynul vo vlastnom dome pri údajnom výbuchu plynu, rozhodne sa konať. Aj s malým synom Connorom (Finn Little) sa dávajú na útek v presvedčení, že spomínaná nehoda vôbec nemusela byť nehodou a ďalším cieľom pre tiež otcovsko-synovskú dvojicu nájomných vrahov Jacka (Aidan Gillen) a Patricka (Nicholas Hoult) Blackwellovcov môžu byť oni sami. Dôvod? No predsa dôkazy proti Arthurovi Phillipovi (Tyler Perry), šéfovi organizovanej skupiny, ktoré Owen našiel a rozhodne sa ich nemieni len tak vzdať, kým ho pred súdom neusvedčia.