Oko bez tváre (Eye Without a Face)
Hlavným hrdinom nízkorozpočtového trileru Oko bez tváre je introvertný mladík Henry, takmer všetok voľný aj pracovný čas tráviaci za svojim počítačom. Ide totiž o skúseného hackera, ktorý nemá problém sa napojiť na akýkoľvek cudzí počítač a sledovať tak cez kamery súkromné životy vybraných osôb, v jeho prípade pochopiteľne mladých žien. Henry však nie je zaškatuľkovaný, ako obyčajný úchyl snažiaci sa zneužiť svoje zručnosti, skôr ide o východzí nápad, ako rozohrať napínavú zápletku točiacu sa okolo istej vražednej hry.
Spisovatelé 19. století trestali své románové hrdinky za jejich činy. My ne.
Vystudoval teologii, poté divadelní režii, které se věnuje nejčastěji. Před pěti lety na sebe ale Angličan William Oldroyd výrazně upozornil i ve světě filmu – díky svému celovečernímu debutu Lady Macbeth, který mu vynesl Evropskou filmovou cenu pro Objev roku. Kostýmní drama, jenž jako první upozornilo na talent herečky Florence Pugh, patří mezi nejlepší tituly v nabídce online videoték Aerovod či DAFilms.
Samovi synovia: Blúdenie v temnotách (The Sons of Sam: A Descent into Darkness , TV seriál)
Kriminálky, klasicky rozpletajúce vraždy na všetky spôsoby, úspešne dopĺňajú i dokumentárne subžánre, mapujúce zložité prípady, doložené dobovým mediálnym materiálom a rozhovormi so svedkami. Sú koncipované s ohľadom na dramatické zákonitosti, pracujú s napätím, prekvapivými obratmi a sprostredkúvajú i portréty zainteresovaných hrdinov. Streamovacie spoločnosti ich zaraďujú do svojich programových portfólií často, čo svedčí o ich úspešnom diváckom ratingu.
Kripl kemp: Revolúcia na kolieskach (Crip Camp: A Disability Revolution)
Z filmu Kripl kemp: Revolúcia na kolieskach sála obrovský rešpekt na mnohých úrovniach. Rešpekt z toho, že sa vôbec odhodláme sledovať film s nie najpríjemnejšou tematikou. Rešpekt z toho, že mnohým ľuďom nie je táto problematika z prostredia hendikepovaných ľudí príjemná, no mala by sa stať normou. Rešpekt zo samotných protagonistov a respondentov, ktorí toho vo svojom živote zažili a dokázali toľko, koľko by mnohí nie hendikepovaní nedokázali ani za dva plnohodnotné životy. A, samozrejme, obrovský strach z absencie rešpektu základných ľudských a občianskych práv hendikepovaných ľudí. Avšak, nezabúdajme, že súčasťou tejto problematiky sa napokon za jedinú sekundu môžeme stať aj my sami.
Rodina na baterky (The Mitchells vs. The Machines)
Katie (v pôvodnom znení Abbi Jacobson) si nikdy veľmi nerozumela s rovesníkmi. O to viac sa však snažila venovať svojej záľube v nakrúcaní krátkych filmov, s ktorými jej neraz pomáhal jej podobne svojrázny, dinosaurami posadnutý mladší brat Aaron (Michael Rianda) a škuľavý psí miláčik Monchi. Pri sledovaní Psieho poliša I-IV síce mama Linda (Maya Rudolph) a otec Rick (Danny McBride) často nevedeli, čo si o svojej dcére majú myslieť. Otec – kutil, ktorý by najradšej trávil celý svoj život v nejakom zrube v lese a čo najďalej od moderných technológií, dcéru dokonca od rozvíjania jej talentu odrádzal a snažil sa ju postrčiť k niečomu pre život praktickejšiemu. Prijali ju však na kalifornskú filmovú školu...