Vinník (The Guilty)
Nočná zmena v call centre linky 911 sa dôstojníkovi Joeovi Baylorovi (Jake Gyllenhaal) už pomaly blížila ku koncu. Zatiaľ, čo iní jeho kolegovia z losangeleského policajného zboru zabezpečovali komunikáciu záchranných a bezpečnostných zložiek počas veľkého lesného požiaru v blízkosti mesta, on telefonoval s narkomanom, ktorý to v tú noc zrejme dosť prehnal s dávkami. Dokáže sa ledva nadýchnuť, ale vyžaduje príchod záchranky najlepšie bez sprievodu polície. To by tak bolo, aby ho okrem zavezenia do nemocnice ešte aj zatkli. Ďalším v poradí bol muž vyžadujúci okamžitý policajný zásah. V blízkosti podozrivej ulice ho v aute okradla prostitútka. Tak dal Joe popis obdarovanej zlodejky kolegom v teréne. A potom mu zavolala Emily Lightonová (hlas Riley Keough)...
Jan Werich (Jan Werich: Když už člověk jednou je…/ Jan Werich: If Somebody Already Is)
Každá krajina na svete má svoj národný poklad a tým českým, i keď určite nie jediným, je bezpochyby Jan Werich. Divadelný a filmový herec, scenárista, komik, spisovateľ, dramatik a spevák bol ten typ osobnosti, ktorú spoznáva každá nová generácia a opätovne si ho zamiluje. Určite je to dané jeho nadčasovým satirickým humorom, odvahou vzoprieť sa dvom režimom, empatiou s chudobou a, samozrejme, aj niekoľkým nesmrteľným filmovým úlohám. Spoločne s Jiřím Voskovcom dobyli medzivojnové, vojnové aj povojnové divadelné javiská a lákali do kina státisíce spoluobčanov.
Disco
Dôvod výberu filmu Disco do distribúcie bola pravdepodobne jeho zreteľná snaha stopovať cestu bezradnej a zmätenej tínedžerky Miriam do spárov značne agresívnej kresťanskej sekty. Stavia názorne na kontraste medzi nablýskaným svetom disco tancov a akýmsi spirituálnym ošiaľom hry na čistotu a ochranu pred démonmi. Miriam je navyše obklopená rodinným napätím, hádkami medzi matkou a jej partnerom, nedostatkom akejkoľvek empatickej láskavosti. To je vcelku jednoduchý výklad všetkého, čo v priebehu príbehu vidíme.
Paralelné matky(Madres paralelas/ Parallel Mothers)
Karty, ktorými Pedro Almódovar rozohráva svoje príbehy sa postupne menili. Prvý raz sa v našich kinách predstavuje v 80. rokoch s divokou historkou Ženy na pokraji nervového zrútenia (1988). S gustom vášnivého provokatéra tradičných mravov načiera do rozsiahlej bibliotéky melodramatických kusov a ponúka svojim hrdinkám možnosť spektakulárnej vendetty svetu a najmä mužom. Postupne všetko, celý pestrofarebný kolotoč tíchne a krotne. Almódovar sa s čoraz väčšou záľubou oddáva budovaniu intímnych portrétov, naplnených emocionálnymi apelmi na publikum, zdieľajúcim všetky sklamania i víťazstvá hrdých a niekedy i krásnych žien. Čo ho, našťastie, neopúšťa je cit pre jemnú iróniu. Obvykle sa vynára kdesi v druhom pláne, ale je prítomná a dôverčivých nijako neurazí.
Po příběhu 94leté dámy, která se rozhodne nastoupit do první třídy, nemůžete neskočit
V roce 2013 dokumentarista Pascal Plisson vylíčil odvahu a obtíže, kterým čelí čtyři děti ze čtyř různých zemí při cestě za vzděláním. Snímek Cesta do školy vidělo více než milion a půl Francouzů, prodal se do pětadvaceti zemí světa a k tomu získal Césara. Loni francouzský filmař na svůj úspěšný titul navázal dokumentem Gogo, který se nyní promítá i ve slovenských kinech. V něm sleduje Keňanku, která v 94 letech poprvé nastoupila do školy, aby se konečně naučila číst a psát.