Sestry z dymovej sauny (Smoke Sauna Sisterhood)
Kultúra sauny je spojená predovšetkým so severom a je výrazom väzby s prírodou, ponúka rituál očisty a zároveň slúži ako miesto spoločenského kontaktu. Dokumentárny film, debut estónskej režisérky Anny Hint Sestry z dymovej sauny sa sústreďuje na priestor tvz. dymovej sauny, ktorá je v rodine týchto hygienicko-spirituálnych zariadení najstaršia. Spaľuje sa v nej drevo a miestnosť napĺňa dym. Keď je oheň uhasený, ostávajú po ňom sadze a tie účinkujú detoxikačne a očistne.
Bastard (Bastarden/The Promised Land)
Nehostinné vresoviská v Dánsku sa stáročia nepodarilo nikomu zúrodniť. Až do chvíle kým sa v roku 1763 nevráti z bojiska v Nemecku po 25 rokoch Ludvig Kahlen (Mads Mikkelsen) a tvrdohlavo si vezme do hlavy, že on to dokáže. Vypracoval sa zo záhradníka na hodnosť kapitána a pre zásluhy vo vojne má možnosť sa o to pokúsiť. Keď sa mu to podarí dostane šľachtický titul, po čom najviac túži, a peniaze na vybudovanie kolónie. No to by nesmel mať surového protivníka, arogantného Frederika de Schinkela (Simon Bennebjerg), ktorý si na pôdu robí nárok a nechce pochopiť, že vresoviská patria kráľovi. Kahlen sa však nedá zastrašiť a s vervou jemu vlastnou sa pustí do práce.
Chlapec a volavka (Kimitači wa dó ikiru ka/The Boy and the Heron)
Vo svete filmu anime (pojem, ktorým sa označuje japonský animovaný film) azda neexistuje známejšia osobnosť ako Hajao Mijazaki. Možno bez preháňania skonštatovať, že každý z jeho filmov sa teší všeobecnej obľube nielen z pohľadu detí, ale aj dospelých. Dalo by sa teda povedať, že Mijazaki sa stal zárukou kvalitného a originálneho rodinného filmu, a preto sú na mieste vysoké očakávania, aj pri jeho (údajne) poslednom filme Chlapec a volavka. O tom, či bude film naozaj posledný, sa môžu viesť diskusie, faktom však ostáva, že sa nám Mijazaki prihovára filmom po dlhých 10 rokoch.
Pán Blake k vašim službám! (Complètement cramé!/ Mr. Blake at Your Service!)
Pri pohľade na kariéru Johna Malkovicha sa nejeden divák musel v poslednej dobe chytať za hlavu. Prinajmenšom prekvapujúce bolo vidieť snímky smerujúce priamo na video, ktoré si v posledných rokoch doprial herec dvojnásobne nominovaný na Oscara. Hoci sa pred pár mesiacmi americký herec objavil ako filozof v nie príliš podarenom satirickom Senecovi, kde napriek tomu mohol predviesť svoj herecký talent, teraz sa veterán vracia na veľké plátno v snímke režiséra a spoluscenáristu Gillesa Legardiniera Pán Blake k vašim službám!. No hoci Pán Blake obsahuje aj humorné pasáže, tieto dva filmy možno len ťažko porovnávať.
Club Zero
Rakúska režisérka Jessica Hausner zaujala už filmami Lurdy, Šialená láska, ale najmä snímkou Malý Joe, za ktorý si hlavná predstaviteľka Emily Becham odniesla z Cannes cenu za najlepšiu herečku. Vlani sa na tomto festivale predstavila filmom Club Zero, ktorý obišiel bez ceny, no nie bez veľkého záujmu a ohlasu. Nečudo lebo zabŕdla do závažnej témy - manipulácie pubertálnych detí cez stravovacie trendy. Deje sa to nenápadne. Na prominentnú internátnu školu prichádza nová učiteľka slečna Novak (vynikajúco zahraná Miou Wasikowskou), ktorá otvorí krúžok uvedomelého stravovania. Prihlási sa sedem detí, postupne niektoré odpadávajú, ale zostane jej skupina piatich skalných.
Ferrari
Prvé mesiace roku 1957 v talianskej Modene Enzo Ferrari (Adam Driver), niekdajší automobilový pretekár a momentálne aj na ten najdrobnejší detail vonkajšieho vzhľadu, no tiež vnútorného ovládania sústredený „commendatore“ vlastnej továrne na výrobu sakramentsky rýchlych áut, sa ráno prebúdza v náručí svojej dlhoročnej milenky Liny Lardiovej (Shailene Woodley). Prikrýva paplónom nepriznaného desaťročného syna Piera (Giuseppe Festinese), ktorý bude mať čo chvíľa birmovku. V tichosti odtlačí auto čo najďalej od domu, aby ich nezobudil zvukom štartovania a namieri si to... Domov. K odcudzenej manželke Laure (vynikajúca Penélope Cruz), ktorej by možno ani tak nevadilo, že chodí za milenkami, ale vracať by sa mal vždy pred tým, ako sa začne pracovná zmena ich služobníctvu. Vlastní väčšinu akcií z ich spoločnej firmy a v obchodných záležitostiach je mimoriadne obratná. Vyčíta Enzovi, že neurobil všetko, čo bolo v ľudských silách, aby odvrátil smrť ich dospelého syna Dina na svalovú dystrofiu minulý rok. A sem-tam naňho pri raňajkách vystrelí zo zbrane...
Zásah šťastím (Coup de chance)
Za ich stretnutie po rokoch mohla šťastná náhoda. Obaja pôvodom Američania, absolventi francúzskeho lýcea v New Yorku sa stretli na parížskej ulici. Fanny toho času Fournierová (Lou de Laâge) to mala na konci svojej obedňajšej prestávky namierené do galérie, kde pracuje. Alain Aubert (Niels Schneider), spisovateľ s vlažnými úspechmi, jej šiel hľadajúc v uliciach inšpiráciu pre najnovší román, priamo oproti. Vymenili si medzi sebou pár úsmevov, príjemne si v spontánne živom rozhovore zaspomínali a vo vzduchu zostal aj prísľub pozvania na obed niekedy v presnejšie neujasnenej blízkej budúcnosti. Vzhľadom na to, že Alain očividne Fanny od strednej tajne miluje a tá sa pri ňom začína cítiť menej ako „trofej“ vlastného manžela Jeana (zlovestne zábavný Melvil Poupaud), ktorý jej krásu majetnícky vystavuje pred očami svojich bohatých priateľov, je jasné, že určite nezostane len pri jednom obede a možno ani nie len pri obede... Lenže, čo ak sa im to následne obom vymkne spod kontroly?