Zakázaná túžba (Heaven in Hell)
Aj keď je názov poľského filmu Zakázaná túžba trochu inde, než naznačuje slovenský variant, je tento posun zaujímavý aj preto, že kým poľskí tvorcovia vidia celý príbeh ako „Heaven in Hell“, situovaný kamsi medzi nebo a peklo, Slováci v ňom identifikovali „zakázanú túžbu“. Tou je vzťah štyridsaťročnej sudkyne Oľgy s krásnym, o pätnásť rokov mladším Talianom Maxom. Kto tento druh milostného vzplanutia zakázal nevedno. Patriarchálne spoločnosti to asi vidia inak. Viac priťahujú zákazy ako poetické odkazy na rozlietané rozkoše.
Drozd v černičí (Blackbird Blackbird Blackberry)
Príbeh osamelej Eteo, predavačky čistiacich prostriedkov a kozmetiky v dedinskom obchode kdesi v gruzínskych horách s názvom Drozd v černičí, má charakter letmej love story, neplánovanej a náhodnej. Žena má svoje roky a tak trochu už vyzerá menopauzu. So zvýšeným tlakom a arytmiou. Vo svojom tichom živote nezažila žiadne milostné vzplanutia a ostala pannou. V istý obyčajný deň sa náhle rozhodne tento stav zmeniť a jeho vykonávateľom má byť istý Murman. Dováža jej tovar a je už dedkom s rodinou. Začnú sa stretávať a táto organizácia má vzrušujúci konšpiračný charakter. Nervá dlho,Murman dostane lepšie platenú prácu v Turecku. Navrhuje Eteo, aby odišla s ním. Ona trvá na svojej samostatnej nezávislosti a všetko by sa uhladilo bez zbytočných emócií, keby sa nestal zázrak. Teda aspoň tak označí lekár v nemocnici zistenie, že je tehotná.
Kráľovstvo planéty opíc (Kingdom of the Planet of the Apes)
Štvrtý diel reštartovanej Planéty opíc patril od začiatku medzi čierne kone tohtoročnej kinosezóny. Latka bola totiž nastavená vysoko a sedem rokov, ktoré uplynuli od uvedenia Vojny o planétu opíc jasne naznačili, že štúdio si doprialo dostatok času na to, aby znova doručilo mimoriadne poctivý a dostatočne kvalitný blockbuster. A čuduj sa svete, vyšlo to aj do štvorice. Nový tím tvorcov to teda zase raz uchopil správnym spôsobom a pokiaľ náhodou stále váhate, môžete rýchlo zahnať akékoľvek obavy.
Starý dub (The Old Oak)
Keď v roku 2015 rozdelila spoločnosť utečenecká kríza, mnohí filmári sa problematiky horlivo chopili. Hlavne v dokumentárnej oblasti vzniklo nespočetné množstvo titulov, ale nakrútili sa aj mnohé fiktívne príbehy. Vzhľadom na fakt, že sa táto téma opäť dostáva do popredia, a vytvára potenciál pre politický kapitál, je dosť možné, že povedie k ďalšej vlne zainteresovaných filmov. Pravdepodobne posledný film Kena Loacha, ako sa sám režisér vyjadril, spája všetky prednosti jeho kinematografie sociálneho realizmu, vrátane niekoľkých okrajových slabín. Rovnako ako pri posledných dvoch filmoch britského veterána Ja, Daniel Blake (2016) a Pardon, nezastihli sme vás (2019), aj pri filme Starý dub sa naskytá otázka: kto zdedí Loachov vysoko politický a sociálne realistický prístup, ktorý neochvejne a dôsledne presadzuje už od snímky Kes (1969) len s niekoľkými historickými, no napriek tomu politickými odbočkami? Kto bude pokračovať v tomto filmovom dedičstve?
Macko Puf: Krv a med II (Winnie-the-Pooh: Blood and Honey 2)
Režisér Rhys Waterfield využil fakt, že sa v Spojených štátoch postava Macka Pufa ocitla vo verejnom vlastníctve a bez toho, aby potreboval špeciálne povolenie, spravil z roztomilej postavičky anglického spisovateľa Alana Alexandra Milna krvavého zabijaka. Aby to nebolo málo, pridal aj brutálnu postavičku v podobe prasiatka Pigleta (teda opäť krvilačnú verziu malého nevinného prasiatka z pôvodnej rozprávkovej knižky) a nakrútil lacnú béčkovú vyvražďovačku ovenčenú piatimi Zlatými malinami, čo sú ocenenia, ktoré si odnášajú najhoršie filmy roku.
Garfield vo filme (The Garfield Movie)
Oranžový kocúr Garfield (Chris Pratt), ktorý nenávidí pondelky, šikanuje psa Odieho a zo všetkého najradšej má svoj pohodlný a lenivý život je donútený vraziť na ďalšie dobrodružstvo. Tentoraz sa stretáva so svojim dávno straneným otcom, divým kocúrom Vicom (Samuel L. Jackson) a pred nimi stojí nejedna prekážka. Naučia sa spolupracovať?
Kaskadér (The Fall Guy)
Ich románik sa začal pri spoločnom nakrúcaní filmu, tak trochu mimo obrazový rám. Ona – mimoriadne talentovaná kameramanka s ambíciou čoskoro zrealizovať svoj režijný debut Jody Morenová (Emily Blunt), on – prekvapivo pokorný ostrieľaný kaskadér Colt Seavers (Ryan Gosling), čo zbytočne neriskuje kvôli zážitkovému zvýšeniu hladiny adrenalínu v krvi a už pol roka v rôznych krkolomnostiach zaskakuje za hviezdnu primadonu Toma Rydera (Aaron Taylor-Johnson). Jeden nezvládnutý pád zo strechy s nesprávne odhadnutou dĺžkou bezpečnostného lana však ústredný pár od seba na celých osemnásť mesiacov oddelí. Fyzicky sa Colt zrehabilituje pomerne rýchlo. Zlyhanie pri kaskadérskom kúsku, ktorý ho takmer stál život, ale nevníma ako bežnú nehodu pri filmovačke. Je preňho zásadnou chybou vo vzťahu s Jody, z ktorého pozvoľna kvôli vlastnej sebaľútosti vycúval. Momentálne parkuje autá pre jednu populárnu mexickú reštauráciu. Mohol by pokojne pokračovať v nakrúcaní ďalej, argumentuje mu producentka budúceho trháku Metalstorm prešibaná Gail Meyerová (Hannah Waddingham). Vraj je to Jodyna prvá nádejná réžia a rada by s ním nadviazala na niekdajšiu spoluprácu. V skutočnosti však chce, aby jej pomohol nájsť nezvestného Toma Rydera...
Súperi (Challengers)
Dlhoroční kamaráti Patrick (Josh O´Connor) a Art (Mike Faist) sú nadaní hráči tenisu. Ich spoločné sety im však naruší okúzľujúca tenistka Tashi (Zendaya). Art s Patrickom sa do nej zaľúbia, spriatelia a tajne si k nej každý razí cestu z rozličných dôvodov. Tashi si je toho vedomá a ich záujem využíva vo svoj prospech. Ide o vzťah, o tenis alebo o obidve veci zároveň?
Raz to bude všetko tvoje (En dag kommer allt det här bli ditt/One Day All This Will Be Yours)
Švédsky režisér Andreas Öhman prvýkrát zaujal celovečerným debutom Simple Simon z roku 2010. Trpkú komédiu zameranú na utrápenú dušu zaseknutú na rázcestí obojsmerne neatraktívnych životných rozhodnutí ozvláštnil okrem typických dávok severského humoru aj animovanými vložkami. Do veľkej miery tak Öhman svojou prvotinou ustanovil vlastnú tematickú a štylistickú trajektóriu - aj jeho najaktuálnejší film sa ubral obdobným smerom. Raz to bude všetko tvoje je v jadre už niekoľkokrát videným rodinným filmom s nezapadajúcim členom rodiny a podprahovými, dlhodobo nevyslovenými konfliktmi v nej. Skrze šarmantnú svojskosť a odviazanosť rozpráva o traume, životných očakávaniach a snahe za každú cenu vytesať niečo normálne a funkčné z abnormálnych, výnimočne neprajných podmienok.
Kolaps (Civil War)
Všetci štyria sa - hoci nie bez protestných argumentov - zrazu ocitli v jednom aute na ceste z New Yorku do Washingtonu D. C. Ceste, ktorá by za normálnych okolností bola podstatne kratšia, avšak kvôli zúriacemu občianskemu konfliktu si vyžaduje značnú približne 1380 kilometrovú obchádzku peklom. Ak pôjde všetko, ako má, vysadia najstaršieho z nich – mentorského novinára unaveného z neustálych, čoraz viac sa eskalujúcich bojov Sammyho (skvelý Stephen McKinley Henderson) v Charlottesville, vo Virgínií. Sám uznáva, že je príliš starý, aby utekal dosť rýchlo vo chvíli, keď sa niečo zvrtne. Takisto mladá, začínajúca fotografka Jessie (Cailee Spaeny) by si, ak konečne dostane rozum, mohla v spomínanom mestečku vystúpiť. Ostrieľaná Lee (vynikajúca KirstenDunst) má totiž svoj fotoaparát poriadne nabitý a občas síce „zhuleného“, ale stále verného reportéra Joela (Wagner Moura) po boku, aby urobila rozhovor s autoritatívnym prezidentom (Nick Offerman) vo svojom treťom funkčnom období. Teda, ak za ním stihnú vôbec dôjsť skôr, než ho za rozvrat krajiny niekto nevyhnutne popraví. A žeby ani oni sami mali dostatočné šance to prežiť, sa tiež nedá veľmi povedať...