Rez Ball
Športová dráma Rez Ball od režisérky Sydney Freeland odštartovala svoj festivalovú púť svetovou premiérou na prestížnom medzinárodnom filmovom festivale v Toronte. Rez Ball je ako mnoho iných inšpiratívnych športových príbehov o tímoch, ktoré sa povznesú nad svoje výzvy a majú namierené k úspechu. Rozdiel je v tom, že tento je napísaný, režírovaný a obsadený čisto pôvodným obyvateľstvom, z ktorých mnohí sú nehercami.
Terminator Zero (TV seriál)
Terminator Zero je ďalším pokusom naštartovať notoricky známu sci-fi značku Terminátor, tentokrát však trochu iným spôsobom. Druhé seriálové spracovanie sa totiž rozhodlo zabrúsiť do animovaných vôd a tým jeho unikátnosť ani zďaleka nekončí. Nový prírastok totiž predstavuje spojenie amerického scenáristického umu a japonskej animátorskej školy a výsledok je presne tak unikátny ako sa dalo očakávať.
Koniec sveta (Konec světa/The End of the World)
Šesťdesiate roky, Praha, jedna obyčajná rodina. Otec (Daniel Fišer), mama (Magdaléna Borová) a dvaja chlapci. A dedo (Miroslav Krobot). Bežný život v socialistickom Československu s jeho problémami, s iba ťažko utajovanými, ale bežnými konfliktami rodičov, s chorými prieduškami mladšieho Toníka (Vojtěch Vaverka) a so zdanlivo nie dôležitými správami z televízie. Je rok 1968 a vonku kvitne Pražská jar. Nie dosť na to, aby sa o ňu Tonda zaujímal, oveľa dôležitejšia je lákavá ponuka, aby si rodina urobila výlet do Paríža. Žije tam dedov brat. Ale Tonda nemôže ísť, keďže to jeho choré priedušky nedovolia. Musí zostať s dedom na chalupe v Jezerských horách, kde mu na čerstvom vzduchu bude určite lepšie. Ktorý chalan by sa s tým len tak zmieril. Tonda je predovšetkým smutný, má pocit, že ho sklamal celý svet a tak sa v noci potrebuje aspoň pritúliť k dedovi. Ten sa usiluje vnukovi spríjemniť prázdninový pobyt ako najlepšie vie.
The Killer
Zvyčajne sa stretávajú v jednom starom odsvätenom kostole uprostred Paríža. Finn (Sam Worthington), ktorý pre svoju zločinnú minulosť musel utiecť z rodného Írska, má pre ňu vždy v zálohe nejakú „prácičku“. Zee (Nathalie Emmanuel), elegantná mladá žena, čo sa najradšej stará o svoju zlatú rybičku, zámerne nedokončuje krížovky a mnohí v podsvetí ju poznajú pod prezývkou Kráľovná mŕtvych, sa zaujíma len o to, či si jej budúce terče naozaj zaslúžia smrť. Finnova odpoveď je často jednoznačná, rovnako tak Zeeno prijatie ponuky. Následne ju jej kroky vedú k obľúbenému krajčírovi Tessierovi (Tchéky Karyo), ktorého už raz uchránila pred násilnou šikanou zo strany zákazníka a on jej preto na oplátku vždy rád vypomôže s kostýmom do akcie. Vrátane nejakého toho ukrytia oddelených častí samurajského meča do podšívky. Pár členov drogového gangu z Marseille sa zo svojej návštevy nočného klubu asi nevráti v zdraví. Lenže, čo so speváčkou Jenn Clarkovou (Diana Silvers), ktorá sa nešťastne ocitla na mieste činu práve, keď išlo do tuhého? Za normálnych okolností by ju Zee mala odstrániť tiež. Svedomie jej to však nedovolí, obzvlášť vo chvíli, keď si uvedomí, že speváčku jedným z obranných chvatov nešťastne oslepila...
Nikdy sa nepúšťaj! (Never Let Go)
Pôvodom francúzsky režisér Alexandre Aja je jednou z najznámejších tvárí moderného hororového filmu. Sľubnú kariéru naštartoval roku 2003 krvavým filmom Noc s nabrúsenoubritvou, vďaka ktorému získal svoju „vstupenku“ do Hollywoodu. Práve v Spojených štátoch následne nakrútil pomerne vydarený remake staršieho hororu Hory majú oči, na ktorý nadviazal solídnym hororom Zrkadlá. Hororovému žánru ostal verný aj v neskoršom období a aj keď ho kritici nemali príliš v láske, získal svoj stabilný okruh fanúšikov. Vo svojom najnovšom filme Nikdy sa nepúšťaj! sa nás teda opäť pokúša vydesiť, pričom treba povedať, že v tom má už nemalú prax.