Venom 2: Carnage prichádza (Venom: Let There Be Carnage)

Hodnotenie používateľov: 3 / 5

Hviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

Snímka resizeAntihrdina Venom bol v roku 2018 obrovským hitom. Na komiksový film so skromnejším rozpočtom (100 miliónov dolárov) zarobil celosvetovo takmer 1 miliardu. Bol to konečne úspech, o ktorý sa filmové štúdio Sony tak dlho pokúšalo. A aj keď bol film kritikmi prijatý dosť rozpačito (prevažne negatívne), fanúšikovia si filmové spracovanie mimozemského symbionta, ktorý si pochutnáva na kriminálnikoch poriadne užili. Na pokračovanie sme boli navnadení už na konci prvého dielu, keď režisér Ruben Fleischer predstavil Venomovho ústredného a ikonického protivníka - Carnage, s tvárou Woodyho Harrelsona. Očakávanie od pokračovania bolo teda veľké.

Prešli tri roky. Režiséra prvého Venoma nahradil Andy Serkis. Zaujímavá voľba. Serkis je známy pre svoju revolučnú hereckú prácu s technológiou Motion Capture. Dal život digitálne vygenerovaným postavám, ako napríklad Golum z Pána Prsteňov, King Kong, alebo Ceasar z Venom2 resizenajnovšej trilógie Planéty opíc. Práve vďaka jeho jedinečnej kariére bol veľmi nádejnou voľbou na réžiu filmu, v ktorom figurujú digitálne vygenerované bytosti. Je to jeho parketa. Herec Tom Hardy sa tentokrát okrem hlavnej roli podieľal aj na príbehu a samotnej produkcii. Je evidentné, že Hardymu na tomto projekte veľmi záleží. Po boku Hardyho sa vo filme objavili Woody Harrelson, Michelle Williams, Naomie Harris, Stephen Graham a Peggy Lu.

Venom 2: Carnage prichádza sa odohráva pár mesiacov po udalostiach prvého filmu. Eddie Brock (Tom Hardy) už nie je lúzrom, ale renomovaným novinárom. Málokto však tuší, že za jeho raketovo rýchlym úspechom stojí mimozemský, večne hladný symbiont Venom. Eddie a Venom sa pokúšajú o vzájomnú koexistenciu, ktorá im spôsobuje každým dňom väčšie a väčšie problémy. Eddie sa pokúša udržať Venomovu krvilačnú Venom3 resizestránku pod kontrolou, a tak ho pravidelne kŕmi sliepkami a čokoládou. Okrem toho, že sa musí Eddie starať o apetít svojho mimozemského symbionta, sa s ním rozíde jeho dlhoročná láska Anne. A keď to už vyzerá, že situácia nemôže byť horšia, na scéne sa objaví sériový vrah Cletus Kasady (Woody Harrelson), ktorý sa stal tesne pred svojou popravou hostiteľom hrôzostrašného symbionta Carnage. Eddie a Venom musia nájsť rýchlo spoločnú reč, ak chcú Carnagea spolu s jeho psychopatickou partnerkou Shriek (Naomie Harris) včas zastaviť.

Venom 2: Carnage prichádza je zo svojou stopážou 97 minút jedným z najkratších komiksových filmov vôbec. Snímka má skutočne rýchle tempo, ktoré, bohužiaľ, nie je len čistou, akčnou jazdou, akú tvorcovia počas propagácie filmu sľubovali. Akcie nie je málo, je jej určite viac, ako v prvom dieli. Avšak je nám predstavených aj niekoľko nových Venom5 resizepostáv a konfliktov, ktoré pri tak rýchlom tempe vyznievajú odfláknuto. Na nič nie je čas. Film sa rúti závratnou rýchlosťou dopredu ako poškodený vlak, ktorý sa režisér Andy Serkis snaží udržať na koľajniciach. Avšak aj napriek tak skúsenému rušňovodičovi a talentovaným cestujúcim, sa vlak vykoľajil. Nikto neprežil. Venom 2: Carnage prichádza je, bohužiaľ, podobnou katastrofou, akou bol aj prvý diel. Pokračovanie je aspoň krátke a stále sa v ňom niečo deje. Viac humoru, viac akcie a viac symbiontov. Najsmutnejšie na tomto všetkom je, že základné koncepty tohto filmu znejú na papieri pomerne zaujímavo a zábavne – puto Eddieho a Venoma, ktoré je komponované ako komplikovaný vzťah v romantickej komédii, Eddieho vzťah so sériovým vrahom Cletusom Kasadym, Kasadyho tragická minulosť, ktorá viedla k jeho sadistickým chúťkam a jeho následný románik s psychopatickou Shriek, ktorý tvorcovia poňali ako novodobé spracovanie Bonnie a Clyde. Venom8 resizeAvšak pri tak rýchlom tempe nemajú tieto dejové línie kedy dýchať. Udalosti a vzťahy medzi postavami navyše pôsobia, ako by sme medzi prvým a druhým filmom vynechali ešte jeden film. Sme vhodený do sveta, v ktorom je už medzi Eddiem Brockom a jeho osudovým protivníkom Cletusom Kasadym vytvorené silné puto. Nevieme prečo a nevieme, ako dlho to už trvá. Práve budovanie napätia a konfliktu medzi týmito dvoma postavami malo byť motorom celého filmu. Najmä keď ide o pre Venoma tak osudovú zápornú postavu akou je Cletus Kasady alias Carnage. Woody Harrelson sa navyše do tejto roli zúfalo nehodí.

Okrem Toma Hardyho, ktorý si svoju rolu užíva, pôsobia ostatní herci unudene, najmä pôvabná Michelle Williams. Pri pohľade na jej kariéru plnú ambicióznych a kvalitných Venom6 resizesnímok, sa jej niet čomu diviť. Po vizuálnej stránke pôsobí film veľmi zastaralo, podobne ako prvý diel. Jeho estetika pripomína komiksové snímky, ktoré vznikali okolo roku 2000. Akčné scény sú obrovským a neprehľadným, digitálnym neporiadkom, bez štipky napätia. Pôvodné komiksy Venom sú extrémne brutálne, koniec koncov, je to príbeh o mimozemských symbiontoch, ktorí zaživa požierajú ľudí. Avšak Venom 1 a 2 sú mládeží prístupní, čím strácajú svoju podstatu. Akčné scény sú kvôli tomu častokrát zámerne neprehľadne zostrihané, aby tvorcovia obišli krvavé scény. Venom 2: Carnage prichádza je zastaralo pôsobiacim produktom, ktorý kvalitou neobstojí pri súčasnej blockbusterovej konkurencii. Je to škoda, pretože táto postava má veľký potenciál, ktorého naplnenia sa možno jedného dňa dočkáme.

Venom10 resizeVenom 2: Carnage prichádza (Venom: Let There Be Carnage), USA, 2021
Dĺžka: 97 minút
Réžia: Andy Serkis
Scenár: Kelly Marcel
Kamera: Robert Richardson
Hudba: Marco Beltrami
Strih: Maryann Brandon
Scénografia: Oliver Scholl
Kostýmy: Joanna Eatwell
Produkcia: Avi Arad, Amy Pascal, Matthew Tolmach, Kelly Marcel
Hrajú: Tom Hardy, Michelle Williams, Woody Harrelson, Naomie Harris, Stephen Graham, Reid Scott, Sean Delaney, Laurence Spellman, Etienne Vick, Amber Sienna, Peggy Lu, William W. Barbour, Andrew Koponen
Distribúcia: Itafilm
Premiéra v SR: 14. októbra 2021