Božský (Il divo – La spettacolare vita di Giulio Andreotti)
Giulio Andreotti patrí k výrazným postavám talianskej histórie a ako politik mal, hlavne v období medzi sedemdesiatymi a osemdesiatymi rokmi minulého storočia, výrazný vplyv na formovanie celej krajiny. Rozboru tejto kontroverzne vnímanej osobnosti talianskych dejín sa venuje aj film s názvom Il divo (v preklade Božský).
Kým prišla búrka (Adrift)
„Kým nás nezmietne cunami alebo vulkán, nedochádza nám, že sme vydaní na milosť prírode,“ povedal významný islandský režisér, scenárista, producent a herec Baltasar Kormákur (1966), u nás známy predovšetkým vďaka filmu Everest (2015) o jednom tragickom výstupe na najvyššiu horu sveta. ( Vo Filmpresse sme ho recenzovali v septembri toho istého roku.)
Ant-Man a Wasp (Ant-Man and the Wasp)
Hoci sa prvý Ant-Man svojho času javil ako pomerne problematický projekt, v Marvel Studios ho ako mnoho ďalších pred ním dokázali premeniť na zlato. A keďže film sprevádzala univerzálna spokojnosť, Scott Lang sa po troch rokoch vracia na scénu v snímke Ant-Man a Wasp, aby znova zachránil svet. Alebo nie?
Muž, ktorý zabil Dona Quijota (The Man Who Killed Don Quijote)
Strastiplný príbeh o snahe Terryho Gilliama jedného dňa nakrútiť a najmä dokončiť svoj vysnený projekt s názvom Muž, ktorý zabil Dona Quijota na motívy románu Dômyselný rytier Don Quijote de la Mancha Miguelade Cervantesa z počiatku 17. storočia je dôležitou zložkou súčasnej popkultúry.
Sicario 2: Soldado (Sicario: Day of the Soldado)
Obraz Ameriky už dávno nevytvára zidealizovanú predstavu o veľkých mestách plných mrakodrapov, Disneylandoch, širokých plážach, krásnych ľudí všade navôkol a spravodlivej vláde schopnej vyriešiť akýkoľvek globálny aj lokálny problém. Za všetkým týmto pozlátkom sa skrýva niekoľko fundamentálnych globálnych problémov, proti ktorým sa Spojené štáty americké snažia bojovať už niekoľko desiatok rokov. Emigrácia, obchod s bielym mäsom, drogy, teroristické útoky a v neposlednom rade problém s prácou pre slobodné matky. USA všetky tieto problémy nielen rieši, ale aj cielene vytvára. Sicario 2: Soldado opäť rozohráva mocenské hry dvojtvárnej americkej politiky, kde žiadna zo zúčastnených strán nehrá podľa pravidiel.
Láska bez bariér (Tout le monde debout)
Romantická komédia je žánrovou disciplínou, tešiacou sa širokej diváckej obľube a pozornosti. K jej povinnej výbave patria atraktívni hrdinovia a hrdinky, vrhnutí nevyspytateľným osudom do milostných útrap, z ktorých hľadajú cestu von. Vždy úspešne, posilnení o morálnu príučku. Tá je vždy neoddeliteľnou súčasťou žánru, spolu s humorom, ktorý zabáva a zároveň vážny biologický zápas o partnera alebo partnerku odľahčuje.
Jurský svet: Zánik ríše (Jurassic World: Fallen Kingdom)
Nakoľko Jurský svet urobil v roku 2015 poriadny prievan v peňaženkách platiacich divákov, ani na moment nebolo pochýb, že pokračovanie na seba nenechá čakať vyložene dlho. Po troch rokoch sa tak dinosaury opäť vracajú na scénu vo filme s názvom Jurský Svet: Zánik ríše, aby znova vzali útokom multiplexy po celom svete.
Pat a Mat opäť v akcii (Pat a Mat znovu v akci)
Väčšina postmoderných animovaných filmov okupujúcich naše kiná v novom tisícročí sa chváli tým, že sú určené pre celú rodinu. Dieťa sa bude zabávať na rozprávkovom naratíve a prvoplánovom humore, rodič si zase nájde zopár dospeláckych fórikov a odkazov na iné diela či dokonca politiku. V tomto ohľade sú ale, myslím si, legendárny seriál Pat a Mat a následne tak aj celovečeráky venované menovaným bábkovým postavičkám voči publiku všetkých generácií oveľa úprimnejšie.
Taguj! (Tag)
V súčasnej dobe je filmový divák neustále konfrontovaný s bezduchou a povrchnou zábavou diktovanou kultúrou multiplexov a ich ponukou pomerne širokého spektra komédií. Romantická, akčná, paródia či dramedy. Komediálny žáner by som v zásade rozdelila na dve časti príznačné svojou protikladnosťou.
Pablo Ecobar: Nenávidený a milovaný (Pablo Escobar: El Patrón del Mal)
V posledných rokoch sa v rámci svetovej kinematografie nakrútilo niekoľko filmov s tematikou zobrazujúcou život kokaínového kráľa. Okrem dokumentárneho filmu Pablo Escobar: The Great Hunt (2010) a životopisného seriálu Narcos (2015), ktoré priamo mapujú udalosti sprevádzajúce vzostup a pád drogového dílera, vznikli aj snímky odohrávajúce sa na pozadí Escobarovej krimivlády.