Dvojníci
Tak tu máme opäť ďalší kúsok z česko - slovenskej filmovej produkcie, s ktorými sa mimochodom v poslednej dobe akoby vrece roztrhlo a upútavky pred premietaniami nasvedčujú tomu, že tento rútiaci vlak sa nehodlá ani v najbližších mesiacoch zastaviť.
Séria Divergencia: Experiment (The Divergent Series: Allegiant)
Konečne sme sa dočkali. Aj tak môže divák zvolať, keď na filmové plátna dorazí záverečná časť jeho obľúbenej série. V tomto prípade je to Séria Divergencia: Experiment podľa úspešnej americkej sci fi trilógie, pod ktorú sa podpísala Veronica Roth.
Kung Fu Panda 3
Shrekov komerčný klon z roku 2008 sa úspešne ujal. Štúdiá DreamWorks Animation využili materiál, vytvorený pre digitálnu animáciu dobráckeho zlobra a stvorili pandu, ktorá tiež nie je taká ľúbezná, ako by sme čakali. Po je nenažraný, lenivý a nahlúply, samoľúby pandí samec. Pretože ho vychoval gunár, trpí aj silnou krízou identity. Zhoda okolností z neho však spraví majstra kung fu. Tak, ako Shrek paroduje a na ruby obracia rozprávkové klišé, oblieka sa Kung Fu Panda do stereotypov a kánonov západných filmov o východných bojových umeniach. No tam, kde Shrek s vtipom originálne a tvorivo relativizuje, spochybňuje, premieňa líc na rub, Kung Fu Panda zastavuje na pol ceste, iba využíva žánrové pravidlá v mene ľahkej nenáročnej zábavy, bez ambície o čokoľvek viac. Klišé v Kung Fu Pande nie sú tvorivosťou a humorom povýšené na novú kvalitu, ostávajú len predvídateľnými ošúchanými klišé. Alebo nie?
Carol
Todd Haynes rozhodne nepatrí ku workoholikom. V novom miléniu sa krátko realizoval v televízii a okrem toho nakrútil iba tri celovečerné snímky. Zatiaľ posledný z nich nesie názov Carol a vracia sa k námetu, ktorý režisér čiastočne načrtol v o trinásť rokov staršom Ďaleko od neba.
Červený kapitán (Rudý kapitán)
Jeden z najúspešnejších slovenských spisovateľov a autorov kriminálok a detektívok posledných vyše desiatich rokov s dvatsiatimi knihami na konte, píšuci pod pseudonymom Dominik Dán, sa dočkal sfilmovania. Teda nie on, jedna z jeho kníh. Červený kapitán je Dánova šiesta kniha, v ktorej detektív oddelenia vrážd Richard Krauz rieši prípad náhodného nálezu kostry na cintoríne.
Pasolini
Osobne zastávam názor (napríklad spoločne so scenáristkou Lindou Aronsonovou), že životopisné snímky, snažiace sa zobraziť život osobnosti v jeho komplexnosti, čiže buď od detstva (častejšie od študentských rokov) až po starobu, smrť, prípadne dosiahnutie výrazného úspechu, často trpia nedostatkom dramatičnosti.
Môj kráľ (Mon roi)
Komplikované partnerské vzťahy sú zvyčajne vďačnou témou melodrám. Niekedy sa prepracujú až k príbehom z červenej knižnice, ale netreba nad týmto žánrom ohŕňať nosom, neraz príjemne prekvapia a diváci ich majú radi. Do tejto kategórie (k tým lepším) patrí aj francúzsky film Môj kráľ, režisérky, scenáristky a herečky podpisujúcej sa krstným menom Maïwenn (Maïwenn Le Besco).
Zootropolis (Zootopia)
Hneď traja režiséri a osem priznaných scenáristov 55. celovečerného animovaného filmu spoločnosti Walta Disneyho Zootropolis naznačuje, že sa buď jedná o číro komerčný produkt, alebo nakrúcanie sprevádzali veľké problémy. Tak či onak – po rade priemerných, nepodarených, hrozných a zbytočných digitálne animovaných filmov v slovenských kinách máme opäť špičkové dielo s originálnym príbehom, sympatickými hrdinami, so zaujímavými výtvarnými riešeniami, excelentnou animáciou, vtipne podaným nevtieravým posolstvom a predovšetkým množstvom nápaditej hravej zábavy.
Grimsby (The Grimsby Brothers)
Divoká jazda Sachu Barona Cohena rozvibrovanou realitou dnešného sveta pokračuje frontálnym útokom na špiónske mýty a pátos rodinnej súdržnosti. V príbehu o dvoch rozdelených súrodencoch svoju novú rolu proletára Nobbyho, staršieho z bratov, vyšperkoval všetkým, čo v odtabuizovanom registri nadšeného provokatéra nemohlo chýbať – silne poddimenzovaným intelektom, absolútnou oddanosťou futbalovému klubu a imidžom milujúceho otca deviatich detí.
Ave, Caesar! (Hail, Caesar!)
Bratia Coenovci, ostrieľané duo scenáristov a režisérov, plus neskutočne zaujímavý a vynikajúci casting, plus neopísateľne nádherné prostredie a atmosféra päťdesiatych rokov hollywoodskeho filmového priemyslu, rovná sa - sklamanie. Trailer sľuboval vtipný a svižný film, nabitý hviezdnym obsadením a zaujímavou zápletkou, jediné čo nám neponúkol bolo vyvrcholenie a rozuzlenie deja. Čo sa teda stalo? Prečo film s tak obrovským potenciálom zlyháva snáď vo všetkom, čo sa nám na traileri tak páčilo a zaujalo?