The Marvelous Mrs. Maisel 1-3. séria, TV seriál
Ako sa typická mladá panička, ktorá žije svoj americký sen zmení na (takmer) samostatnú a (takmer) emancipovanú ženu? Úplne jednoducho! Podvedie ju manžel, príde o všetok svoj majetok a musí sa zabezpečiť svoje dve deti. No a popri tom si buduje kariéru nezlučiteľnú s predstavami tradičnej americkej spoločnosti 50. rokov.
Tekutý piesok (Störst av allt/Quicksand, TV seriál)
Strelba na školách bola donedávna americkou špecialitou a vyvolala širokú diskusiu o držaní zbraní. Škandinávia zažila v roku 2011 masívny útok Andresa Breivika s konečným počtom 77 mŕtvych, po bombových útokoch v Osle a následne na ostrove Utöya, kde strieľal do účastníkov letného tábora Zväzu robotníkej mládeže. V roku 2018 sfilmoval nórsky režisér Eric Poppe tieto udalosti vo filme Utöya.
Manželská história (Marriage Story)
Manželská história začína stručným, dojmovým predstavením milujúceho sa páru. On – Charlie Barber (Adam Driver) predstavuje ju, ona – Nicole Barber (Scarlett Johansson) predstavuje jeho. Všetko je prirodzené, dojímavo veselé a plné drobných vzťahových detailov z bežného každodenného života. Ani on, ani ona nie sú žiadnymi žánrovými figúrkami, ale organicky stvárnenými, živými postavami. A divák nemá žiadny problém stotožniť sa s nimi na základe vlastných životných skúseností.
Hriešna duša 1-3. séria (The Sinner, TV seriál)
Hľadanie tajomstiev, obklopujúcich ľudskú existenciu, ponúkajú príbehy v najrôznejších variáciách a svojim divákom predvádzajú upokojujúce zistenia, jednoduché i zložitejšie. Pre seriál s anglickým názvom Hriešnik (Sinner) sú záhadou nevysvetliteľné ľudské činy. Nevysvetliteľné ani tými, ktorý ich spáchajú.
Neuveriteľná (Unbelievable, TV seriál)
Seriál Neuveriteľná nastoľuje tému znásilnenia, prevetranú už zo všetkých strán. Jednako v nej však nájde rovinu, kde sa stretávajú viaceré nenápadné a pritom dôležité momenty mužsko-ženskej konfrontácie v zápase o rovnoprávnosť. V čase, keď sa seriál pripravoval na realizáciu, Hollywoodom otriasala kampaň #MeToo a ponúkala sa možnosť deklarovať spojenie príbehu s kampaňou. Tvorcovia sa však tohto kroku vzdali. Položili si otázku, či by to na príprave niečo zmenilo a hneď si aj odpovedali. Vôbec nič.