Hawkeye (TV seriál)
Filmový svet superhrdinov od spoločnosti Marvel každoročne ovláda kiná a po novom aj televízne obrazovky. S príchodom streamovacej služby Disney+ sme sa dočkali už niekoľko seriálov z farebného sveta hrdinov a zloduchov. Pri televíznej tvorbe a teda s nižším rozpočtom, sa štúdio Disney nebojí dávať tvorcom príležitosť experimentovať s dlho zaužívanou formou. Dôkazom toho bola hneď prvá miniséria, ktorú sme mohli na Disney+vidieť – WandaVision.
Matrix Resurrections (The Matrix Resurrections)
Keď hackerka Bugs (skvelá Jessica Henwick), s charakteristickým tetovaním bieleho králika na ramene, zaznamená v odľahlých končinách virtuálnej simulácie sveta pozostatky zastaraného, avšak povedomého počítačového kódu, rozhodne sa situáciu preveriť. „Mohla by to byť pasca,“ argumentuje operátor Seq (Toby Onwumere), keď sa obaja prizerajú tomu, ako ozbrojená policajná jednotka pristupuje ku skrýši ženy, ktorá sa podobá na Trinity (Carrie-Anne Moss), dokáže sa ubrániť ich prekvapivému vpádu tak, ako to pár presne mierenými chvatmi mala kedysi Trinity vo zvyku, avšak očividne ňou nie je. Podľa vzoru už známych udalostí nasleduje naháňačka po strechách s tzv. agentmi v pätách. Bezpečnostné programy Matrixu v ľudskej podobe, ale tento raz svoj cieľ zajmú a nechtiac sa im do toho pripletie aj Bugs...
The Electric Life of Louis Wain (Louis Wain)
Ja osobne som postavu Louisa Waina – anglického autora antropomorfných mačiek s veľkými očami, doteraz nepoznala. O to zaujímavejšie pre mňa bolo sledovať biografický príbeh na plátne prostredníctvom filmu The Electric Life of Louis Wain z produkcie spoločnosti Amazon Studios. Príbeh mladého talentovaného autora začína ako klasická love story, pokračuje vyrovnávaním sa so smútkom zo straty blízkeho človeka a končí tým, ako sa u neho naplno prejavila psychická porucha.
Labutia pieseň (Swan Song)
Streamova stanica Apple TV+ dáva naďalej šancu menej známym tvorcom pri produkcii menších, zato originálnych filmových počinov. Tentokrát dostal takúto šancu režisér a scenárista Benjamin Cleary, ktorého tvorbu krátkometrážnych filmov sme mohli vidieť zatiaľ iba na festivaloch. Krátkometrážne drámy ako Slutterer a Wave boli precíznymi štúdiami osôb, ktoré sa vyrovnávali s nepriaznivou životnou situáciou. Preto nie je žiadnym prekvapením, že Clearyho prvý celovečerný film sa nesie v podobnou duchu.
Všetci moji priatelia sú mŕtvi (Wszyscy moi przyjaciele nie żyją /All My Friends Are Dead)
Stúpajúce sebavedomie a renomé poľských tvorcov sa premieta do tvorby vo všetkých smeroch. Od niekoľkonásobného obsadenia oscarovských nominácií až ku komerčnej tvorbe, úspešne pretavujúcej cirkulujúce hollywoodske vzory do domáceho portfólia. Premiéra filmu dvadsaťosem ročného debutanta Jana Belcla Všetci moji priatelia sú mŕtvi vzbudila pozornosť a rozdelila kritikov. Za všetky reakcie hovorí titulok jednej z recenzií – „medzi totálnou porážkou a hitom“. Zhodujú sa na tom, že takýto „koktail“ ešte poľské kino nezažilo.