Rebel Moon: Druhá časť – Jazvonoska (Rebel Moon - Part Two: The Scargiver)
Keď sme bývalú vojačku impéria Koru (Sofia Boutella s mrákotne melancholickým pohľadom) videli naposledy, pokúšala sa spoločne s farmárom a svojím potenciálnym milostným záujmom Gunnarom (Michiel Huisman) nájsť nejakých odhodlaných pomocníkov s nespochybniteľnými bojovými schopnosťami, čo by mierumilovnému obyvateľstvu mesiaca Veldt pomohli ubrániť sa pred armádami admirála Materského sveta Attica Nobla (Ed Skrein). Dal im totiž desať týždňov na dopestovanie a spracovanie úrody, ktorú by si rád tyransky prebral pre potreby vlastných vojakov. A tak Kora našla sedem vhodných adeptov na nádejnú záchranu - hoci z jedného z nich sa nakoniec vykľul zradca, aby v záverečnej konfrontácií zasiahla aj samotného Nobla na adekvátne smrteľnom mieste jeho tela. Manipulátori s imperiálnou technikou si však veľmi nelámu hlavu s bežnou ľudskou smrteľnosťou vlastných vodcov. Takže vo chvíli, keď si obyvateľstvo Veldtu zdanlivo môže vydýchnuť, že sa zbavilo obávaného protivníka, hlása imperiálny dezertér Aris (Sky Yang), čo sa pridal na stranu ohrozovaných farmárov, že nie, nie. Atticus Noble je po vzkriesení z hľadiska dobývania stále pri chuti a o päť dní dorazí aj s posilami...
Bez polevy (Unfrosted: The Pop-Tart Story)
Zlaté 60. roky v USA. Hollywoodske trháky, nádherné Fordové autá a výdatné Froot Loops. Lenže cereálie s mliekom nie je to čo to bývalo. Teraz dve firmy zo stravovacieho priemyslu súťažia o to, kto príde s novou pochutinou, ktorá predbehne všetky ostatné raňajkové jedlá na stoloch Američanov. Dokonca aj cereálie s mliekom! Unfrosted: The Pop-Tart Story je komediálna novinka, ktorú si môžete pozrieť na streamovacej platforme Netflixu. Jedná sa o režijný debut svetoznámeho komika Jerryho Seinfielda, ktorý stvárnil aj hlavnú rolu Boba Cabana a musím povedať, že jeho herecký výkon od kultového sitcomu Seinfield sa zlepšil... trochu.
Mestský lovec (Shiti Hanta/City Hunter)
Postava Mestského lovca je známa v japonskej mange (výraz pre japonský komiks) od roku 1985, keď sa objavila na stránkach komiksového magazínu. Tento detektívno-humorný komiks rýchlo po vydaní získal potrebnú popularitu a už roku 1987 sa dočkal animovaného televízneho seriálu. Nasledovalo niekoľko animovaných filmov a následne v roku 1993 hraný (aj v našich končinách uvádzaný) film s hviezdnym Jackie Chanom v hlavnej úlohe. Po viacerých pokusoch oživiť popularitu Mestského lovca (pokúšali sa o to aj Francúzi vo vlastnej verzii tohto japonského príbehu pod názvom Nicky Larson) sa pôvodného komiksu ujala spoločnosť Netflix a s jeho pomocou vznikla nová, moderná verzia príbehu.
Mladá dáma (Damsel)
Princezné v niektorých rozprávkach nemajú práve jednoduchý život. Elodie (Millie Bobby Brown) je smelé dievča, čo sa nebojí občas chytiť do rúk sekeru a aplikovať jej ostrie na nejedno drevené poleno. Panstvo, ktoré spravuje jej rodina, má momentálne čo robiť, aby uchránilo svojich obyvateľov pred akosi stále nekončiacimi mrazmi aktuálnej zimy. V sýpkach dokonca dochádza obilie – nový znepokojivý fakt, ktorý dokáže zmeniť k lepšiemu snáď len list od kráľovnej Isabelle z Aurey (Robin Wright) s ponukou sobášu s princom Henrym (Nick Robinson). Elodie by sa rada niekedy vydala z lásky, no útrapy jej vlastného ľudu ju motivujú k svadbe z rozumu. Lord Bayford (Ray Winstone) je trochu rozpačitému rozhodnutiu svojej dcéry naklonený, rovnako tak Elodienina nevlastná matka (Angela Bassett), či malá sestra Floria (Brooke Carter) dúfajúca, že jej vlastný osud bude o niečo bezstarostnejší. Kráľovstvo Aurey sa vážne nemusí báť o to, žeby jeho poddaní trpeli núdzou, hoci kráľ Roderick (Milo Twomey) sa pri prvej predsvadobnej návšteve Bayfordovcov tvári dosť tajomne. Nebude to všetko nakoniec len pozlátka na povrchu zakrývajúca trpkú pravdu?
Problém troch telies (3 Body Problem, TV seriál)
Rozhodnutie sfilmovať sci-fi román čínskeho autora Liou Cch´- sina vysvetľovali tvorcovia Hry o tróny David Benioff a D.B. Weiss nasledovne: „je to najambicióznejšia séria sci-fi akú sme kedy čítali, zoberie čitateľov na cestu, začínajúcu v 60. rokoch, od života na našom bledomodrom bode až po vzdialené hranice vesmíru“. Ich spolupracovník, spisovateľ Alexander Woo ho nazval „ elegantnou a hlboko ľudskou alegóriou“. Nemali to jednoduché, protestovali čínski oficiálni predstavitelia kvôli úvodnej scéne z obdobia „kultúrnej revolúcie“, kde je na masovom mítingu ubitý na pódiu profesor fyziky Ye Zhentai a všetko sleduje jeho dcéra Ye Wenjie. Z opačného tábora, od piatich republikánskych senátorov prišiel do Netflixu list, upozorňujúci na fakt, že Liou Cch´- sin v rozhovore pre New Yorker podporil existenciu internačných táborov pre ujgurských moslimov v čínskej provincii Sin-ťiang s tým, že bezpečnosť a obrana voči islamským teroristickým aktom je dôležitá.
Fallout (TV seriál)
Vojna. Vojna sa nikdy nemení. Týmito slovami bežne začínajú jednotlivé diely slávnej videohernej série Fallout. Väčšinu času túto ikonickú hlášku prednášal známy herec Ron Pearlman a nechýba logicky ani v seriálovom spracovaní od spoločnosti Amazon. A hoci nezaznie ani na úvod, ani z úst Rona Pearlmana, žiadny fanúšik sa asi nebude výraznejšie hnevať. Fallout totiž nie je len tak obyčajnou adaptáciou známej hry – je skutočne kvalitným seriálovým produktom.
Hrozba smrti (Road House)
Pôvodná Hrozba smrti režiséra Rowdyho Herringtona z roku 1989 zastihla svoju hviezdu Patricka Swayzeho vo vrcholnej forme - v krátkom čase medzi vyzvaním Baby, aby nesedela v kúte v Hriešnom tanci (1987) Emilea Ardolina, tri roky po tom, čo jej hereckú predstaviteľku Jennifer Grey zabil, aby veľmi netrpela v Červenom úsvite Johna Miliusa na pozadí akejsi tínedžerskej vízie o sovietskej vojenskej invázií do USA... Strašením nového nápadníka Demi Moore a občasnými romanticky posmrtnými pokusmi vytvoriť s ňou ako - tak vzhľadnú hlinenú vázu na hrnčiarskom stole v Duchovi (1990) Jerryho Zuckera, či v stvárnení bankového lupiča, čo by si rád zasurfoval s tajným policajtom Keanu Reevesom v Bode zlomu (1991) Kathryn Bigelow. Bol to akčný film, ktorému nedominovala akcia, ale dôraz na charakterizáciu postáv často pomenovaných po žánrových ikonách klasického westernu, mierne melodramatické zápletky a zvraty robiace z motorestu Double Duce postmodernú verziu zapľuvaného Saloonu, kde si drsne dávali do „držky“ desperáti, ženy pochybných mravov s náležite odhalenými výstrihmi a opatrní aktivisti s výhradami voči škodlivosti pasívneho fajčenia, dusiaci sa v esteticky so všetkým naokolo splývajúcim mrakom noirového zadymenia.
Mzda za strach (Le Salaire de la peur/The Wages of Fear)
V roku 1950 napísal francúzsky spisovateľ Georges Arnaud napínavý román Mzda za strach, o tri roky neskôr ho previedol na plátno významný francúzsky režisér Henri-Georges Clozot pod názvom Mzda strachu a daroval svetu dobrodružný thriller, ktorý je dnes považovaný za veľkú filmovú klasiku. V 70. rokoch sa o aktualizovanú verziu pokúsil nemenej slávny režisér William Friedkin a jeho adaptácia Mzdy strachu obstála so cťou a dnes sa takisto teší pomerne veľkej obľube. U nás takmer neznámy francúzsky režisér Julien Leclercq usúdil, že je ten správny čas, aby Arnaudov román preniesol na plátno po tretí raz a spoločnosť Netflix mu túto víziu umožnila uskutočniť. Z predchádzajúcich projektov Leclercqa možno usúdiť, že sa upínal na produkciu mierne zapadnutých francúzskych thrillerov kategórie B, a preto ani očakávania, v prípade novej verzie Mzdy za strach, nemohli byť prehnané a režisér mohol svojim novým projektom iba príjemne prekvapiť.
Kozmonaut z Čiech (Spaceman)
Bol na túto misiu ako stvorený, keď zoberieme do úvahy jeho samotárku povahu už od detstva. Hoci väčšina krajín sveta ju považovala za príliš nebezpečnú na uskutočnenie, český kozmonaut Jakub Procházka (prekvapivo seriózny a ľudský Adam Sandler) sa po šiestich mesiacoch sám vo vesmíre už pozvoľna blíži k svojmu cieľu – k fialovo sfarbenému oblaku prachu a častíc zvanému Chopra, nachádzajúcemu sa niekde v blízkosti Jupitera. Má len nepatrný náskok pred juhokórejskou konkurenciou, trápi sa však s večne pokazeným vesmírnym záchodom a jeho tehotná manželka Lenka (Carey Mulligan), bežne s ním komunikujúca cez videohovory s každodennou pravidelnosťou, sa na dlhší čas odmlčala. Vlastne mu už aj nahrala správu, v ktorej Jakuba opúšťa, no komisárka Túmová (Isabella Rossellini) ju z obavy pred Jakubovým možným psychickým zrútením akosi odmieta odoslať. Misijný inžinier Peter (Kunal Nayyar) mu dokáže poradiť jedine s technickými problémami, aj keď máločo na palube funguje tak, ako tomu bolo čerstvo po štarte. A nie je to tam v rohu náhodou veľký kozmický pavúk? Vyzerá nebezpečne. Zdá sa, dokonca, že dokáže čítať ľudské myšlienky, no má celkom príjemný, upokojujúci hlas. Čo takto ho volať Hanuš (Paul Dano)?
Podivuhodný príbeh Henryho Sugara (The Wonderful Story of Henry Sugar)
Spisovateľ Roald Dahl (vynikajúci Ralph Fiennes) si sadá do svojho obľúbeného kresla, zastrúha ceruzku, pretrie písaciu podložku od gumených žmolkov a chystá sa písať jeden neuveriteľný príbeh. Protagonistom má byť mladý profesionálny dedič väčšieho majetku, charakterovo ani dobrý, ani zlý Henry Sugar (Benedict Cumberbatch). Boháč s neutíchajúcou túžbou ešte viac svoje bohatstvo rozmnožiť. Ten vďaka šťastnej náhode nájde v knižnici zápisky akéhosi Dr. Chatterjeea (Dev Patel) a s nimi aj inšpiráciu pre vlastné nielen duchovné sebazdokonalenie v zmysle východných meditácií. Autor zápiskov sa totiž kedysi dávno stretol s nezvyčajným prípadom starnúceho Imdada Khana (Ben Kingsley) tvrdiaceho, že sa pred mnohými rokmi vďaka jednému budhistickému jogínovi (Richard Ayoade) naučil vidieť bez používania očí. Lekárovým pôvodným úmyslom popri písaní bolo nájsť pre mužove schopnosti vedecké odôvodnenie. Nakoniec mu však ešte dopomohol pravosť jeho schopností potvrdiť. Teraz je však rada na Henrym. Čo takto pokúsiť sa podobnú schopnosť získať tiež? Veď možno by sa dala využiť aj pri hazardných hrách s kartami...