Uteč (Get Out)
Horor Uteč (Get out) je režijným debutom 38-ročného afroamerického komika Jordana Peela. Znie to ako nezmysel, ale je to skutočne pravda a podobne paradoxne pôsobí na viacerých rovinách aj samotný film. Samozrejme, mám na mysli to, že horory komici príliš často nenakrúcajú a nie to, že jeden nakrútil aj Afroameričan. Aby som sa vopred vyhol napadnutiu z rasizmu.
Úplní cudzinci (Perfetti sconosciuti)
Našťastie, na starom kontinente sú aj národy, ktoré sa neustále nevracajú do minulosti, nenakrúcajú filmy len o outsideroch, zločincoch a vrahoch. Všímajú si súčasnosť, ako žijeme v 21. storočí, čo nás trápi, čo náš život ovplyvňuje, na čom sme už takmer závislí. A tým je „hračička“ nazývaná mobil. A práve ten je hlavnou rekvizitou talianskeho filmu Paola Genoveseho vo filme Úplní cudzinci.
Stáť pevne (Rester vertical)
Vnútorný obraz človeka spojený s meditáciou, ale aj tvorivá kríza scenáristu predstavuje najnovšie dielo režiséra Alaina Guiraudieho Stáť pevne, ktorý je v súčasnosti najvýraznejším predstaviteľom LGBT filmu. Medzi jeho najznámejšie dielo patrí Neznámy od jazera (2013) a tri roky neskôr sa postaral o rozruch filmom Stáť pevne, ktorý je považovaný za najkontroverznejšiu snímku, s pokusom prelomiť sexuálne tabu.
Cuky Luky Film
Hoci Cuky Luky tvoria iba jeden zo segmentov populárnej satirickej relácie Kredenc, niet pochýb o tom, že jeho popularitu už dávno prerástli. Tieto dve komické postavičky dokázali naozaj silno zarezonovať a početné skeče im priniesli mnoho fanúšikov. Veľmi dobre si to uvedomoval aj producent Daniel Dangl, ktorý ako prvý inicioval vznik filmovej verzie. Otázka znie – majú Cuky Luky čo ponúknuť na ploche väčšej ako pár minút?
Baby šéf (The Boss Baby)
Je to čudný pocit, ak pred filmom vidíte polminútovú reklamu slovenského mobilného operátora, ktorá má do slova a do písmena rovnakú poetiku, zápletku ba i pointu, ako 97-minútový americký digitálne animovaný film, čo po nej nasleduje. Koniec-koncov, tvorcovia rodinnej animovanej komédie Baby šéf nikdy netvrdili, že im ide predovšetkým o pôvodnosť. A skutočné kvality ich snímky sú v niečom inom.
Vlk z Královských Vinohrad
Keby sa režisér Jan Němec narodil o pár desaťročí neskôr, možno by z neho bol úspešný youtuber, mapujúci s chuťou a rozmachom sám seba, svoj život vo všedných i nevšedných chvíľach. Po návrate z emigrácie sa celá plejáda jeho filmov vzťahuje k tej minulosti, o ktorej hovoril rád, s neutíchajúcim gustom provokatívneho bonvivána, milujúceho pekné dievčatá, dobré víno a nablýskané autá.
Chatrč (The Shack)
Zobrazenie Boha bolo v dejinách náboženstva i umenia vždy aj teologickým zápasom o primeranosti jeho podoby. Kresťanstvo sa od raných zákazov a ničení obrazov Boha cez rôzne kánony i osobnejšie portréty kultovej „postavy“ svojej viery dostalo k rozmanitosti, v ktorej má film Chatrč nesporne bizarné prvenstvo. Tajomné tri osoby jedného Boha tu Boh-otec predstavuje v podobe vľúdnej telnatej černošky, syn Ježiš v reálnej pozemskej podobe bradatého židovského mladíka a duch boží rasovo proporčne v postave vysokej, štíhlej Aziatky.
Špunti na vode
Zápas o divácky trhák vo filme Špunti na vode pokračuje pokusom o dôsledné kopírovanie overeného modelu rodinnej komédie, ktorý do análov českého filmu uviedla v roku 1982 Marie Poledňáková filmom S tebou mě baví svět. Máme tu otcovskú trojku, Igora (Jiří Langmajer), Davida (Hynek Čermák) a Ondru (Pavel Liška) s húfom vydarených detí a testom ich rodičovských stratégií. Zimnú lyžovačku vystriedala letná plavba po rieke.
Rýchlo a zbesilo 8 (The Fate of the Furious)
Kým niektoré série strácajú dych už druhým dielom, Rýchlo a zbesilo je názornou ukážkou, že vyššia číslovka nemusí automaticky znamenať čoraz väčšiu dýchavičnosť. Práve naopak, od chvíle, keď sa značka pretransformovala v plnohodnotnú ságu o rodine, ktorá drží za každých okolností pri sebe, si dokáže udržiavať stabilnú kvalitu. Platí to aj o Rýchlo a Zbesilo 8.
Ospalá zátoka (Ma Loute)
Retro-detektívka v štýle bláznivej komédie. Tak charakterizujú distributéri film Ospalá zátoka, ktorý nakrútil francúzsky režisér Bruno Dumont podľa vlastného scenára. Skôr by sa však dalo hovoriť o absurdnej fraške.