Všetko čo mám rád
Keď Asociácia slovenských filmových klubov robila anketu k stému výročiu kinematografie, dielo Martina Šulíka Všetkočo mám rád sa zaradilo medzi desať najlepších slovenských filmov všetkých čias. V týchto dňoch sa po takmer štvrťstoročí vracia k divákom vďaka projektu reštaurovania a digitalizácie audiovizuálnych záznamov v obnovenej premiére.
Deň nezávislosti: Nový útok (Independence Day: Resurgence)
Do kín prichádza pokračovanie filmu Deň nezávislosti s podtitulom Nový útok. Prvá časť pred 20. rokmi definovala podobu katastrofických blockbusterov, keď do tohto žánru importovala viacero paralelne prebiehajúcich dejov s rôznymi postavami, cieľmi či úlohami. Súčasne vrátila do hry katastrofický sci-fi, žáner, obľúbený najmä v 50. rokoch (Vojna svetov, Deň, keď sa zastavila Zem), kde mimozemská invázia ohrozovala planétu Zem.
Komúna (Kollektivet)
Dánsky režisér Thomas Vinterberg (1969), spolu s Larsom von Trierom tvorca experimentálnej Dogmy 95, ktorá sa na základe prísnych pravidiel snažila – zjednodušene povedané – nakrúcať filmy čo najprirodzenejším spôsobom, sa sústreďuje predovšetkým na sociálno-etické otázky, ako to dokazuje jeho medzinárodne oceňovaná tvorba, reprezentovaná predovšetkým takými výraznými dielami, ako sú Rodinná oslava, Submarino či Hon. Svoj záujem o komplikované medziľudské vzťahy prezentuje aj vo svojom najnovšom filme Komúna, ktorý práve vstupuje do našich kín.
Prázdniny All Exclusive (Babysitting 2)
Do slovenských kín prichádza druhá časť francúzskej komédie Babysitting s distribučným názvom Prázdniny All Exclusive. Po prekvapivom úspechu prvej časti, ktorá v sebe kombinovala subžánre found footage, party-komédie a kriminálneho filmu, vo francúzskych kinách, sa zrejme tuzemskí distribútori rozhodli chopiť šance a naplniť pokladne príjmami z letného hitu.
Centrálna Inteligencia (Central Intelligence)
Americký scenárista a režisér Rawson Marshall Thurber študoval herectvo, angličtinu a štúdium napokon ukončil v odbore produkcie. Pracoval ako asistent pre scenáristu Johna Augusta, scenáristu Tima Burtona na filmoch Big Fish (2003), Mŕtva nevesta Tima Burtona (2005), Charlie a továreň na čokoládu (2005) alebo Frankeweenie (2012).
Podfukári 2. dejstvo (Now You See Me 2)
Od uvedenia prvých a veľmi úspešných Podfukárov do kín prešli tri roky. Tajomné oko našich Štyroch Jazdcov sprevádzalo a po celý ten čas držalo v napätí. Konečne nadišiel čas, keď sa majú vrátiť na svetlo sveta a prestať sa skrývať. Druhé dejstvo Podfukárov však trpí klasickým syndrómom filmovej “dvojky”.
Hľadá sa Dory (Finding Dory)
Po Nemovi sa hľadá aj Dory. Tiež rybka so zdravotným postihnutím a tiež v akváriu. Len – ako sa na správne pokračovanie patrí, všetko je tu väčšie, silnejšie, intenzívnejšie… a je toho viac. Hľadá sa Dory bohužiľ nie je taký dobrý film, ako originál, ale našťastie ani taká katastrofa, ako iné podobné komerčné nadstavovania úspešných snímok.
Warcraft: Prvý stret (Warcraft)
Filmové adaptácie videohernej klasiky to majú ťažké. Nezriedka sa ich ujmú tvorcovia, ktorí im vôbec nerozumejú a nevedia, ako ich správne adaptovať pre potreby filmovej zápletky. Za tie roky ich vzniklo mnoho, lenže aj tie vydarenejšie sa dajú bez problémov zrátať na prstoch jednej ruky. A ani v ich prípade sa pritom nedalo hovoriť o ničom výnimočnom. Wacraft: Prvý stret je medzi hráčmi obrovským pojmom a filmové spracovanie bolo prvýkrát ohlásené už pred desiatimi rokmi.
Okhwan na ceste za slobodou
Nový dokumentárny slovenský film Okhwan na ceste za slobodou láka na zaujímavého a idealistického hrdinu a na tak trochu netradičný biografický cestopis. Očakávania podporuje aj fakt, že si Ridley Scott a Kevin McDonald vybrali v roku 2010 pre svoj projekt Life in a Day aj krátku scénu nakrútenú režisérom Mackovičom, kde sa nám predstavuje práve Okhwan Yoon. Je však, samozrejme, otázne či sa tvorcom podarilo pretaviť zaujímavý osobný príbeh do dokumentárneho filmu s celovečernou stopážou.
V zajatí démonov 2 (Conjuring 2: The Enfield Poltergeist)
Manželia Warrenovci sa sotva spamätali zo svojho posledného prípadu vyháňania démonických bytostí z vidieckeho domu rodiny Perronovcov. Ed a Lorraine si sľúbia, že si na chvíľu dajú od démonov pokoj. Pokračujú v prednáškach, prijímajú pozvania do najrôznejších talkshow, kde si z nich však ľudia iba uťahujú a označujú ich za klamárov a šarlatánov.