Centrálna Inteligencia (Central Intelligence)

Centralna2 resizeAmerický scenárista a režisér Rawson Marshall Thurber študoval herectvo, angličtinu a štúdium napokon ukončil v odbore produkcie. Pracoval ako asistent pre scenáristu Johna Augusta, scenáristu Tima Burtona na filmoch Big Fish (2003), Mŕtva nevesta Tima Burtona (2005), Charlie a továreň na čokoládu (2005) alebo Frankeweenie (2012).

Dvojica Thurber - August spolupracovali na telvíznom programe Washington D.C. (2000). Prvým projektom R. M. Thurbera bola reklama pre značku Reebok s názvom Terry Tate, Oficine Linebacker, ku ktorej napísal aj scenár. Reklama Centralna4 resizesa potom objavila vo vysielaní finále Superbowlu v roku 2003. Pokračoval športovou komédiou s hviezdnym obsadením - Vince Vaughn, Ben Stiller, Vybíjaná (2004), americkou romantickou komédiou o absolventovi školy a jeho nepripravenosti na to, aby sa konečne usadil Záhady Pittsburgu (2008) a komédiou z roku 2013 My sme Millerovci, taktiež so známymi hercami Jennifer Aniston a Jasonom Sudeikisom, o dealerovi marihuany, striptérke a ich pokusu vytvoriť rodinu, aby si dobre zarobili.

Poslednou snímkou je komédia Centrálna inteligencia reflektujúca príbeh dvoch kamarátov zo strednej školy. Bob Centralna5 resizeStone (Dwayne Johnson) bol na strednej škole šikanovaný kvôli nadváhe, ale vyrastol z neho silný chlap predurčený stať sa súčasťou americkej tajnej služby CIA. Pod zámienkou prísne tajnej misie žiada o pomoc bývalého študenta a vtedajšie ,,eso" z rovnakej strednej školy a v súčasnosti účtovníka Calvina Joyner (Kevin Hart). Roky sa nevideli, ani o sebe nepočuli, no už ako to v akčných filmoch býva, dvojica postupne prechádza dobrodružstvami spojenými s prestrelkami, špionážou, nahánačkami.

Centralna11 resizeSnímka sa začína flashbackom do minulosti dvojice vtedajších chlapcov. Je postavená na klasickom príbehu dvoch protikladov. Robbieho - tučného, škaredého chlapca, ktorý je v krutom svete tínedžerov stratený a šikanovaný a Calvina - obdivovanej triednej superstar. Ich situácia sa však po dlhých dvadsiatich rokoch radikálne zmení. Z Robbieho sa stal dobre stavaný agent v utajení a z Calvina unavený muž v stredných rokoch pracujúci šesť hodín denne. Komickosť a humor oboch postáv sa prejavuje celú hodinu a štyridsaťpäť minút metráže filmu a vytvára priemernú americkú akčnú komédiu.

Centralna10 resizeBob nestratil nič zo svojho školského šarmu. Kdekoľvek rozdáva objatia, no ak sa dostane do konfrontácie či stretnutia s kýmkoľvek zo strednej školy, najradšej by sa prepadol po zem. Na druhej strane, je svalnatým ochrancom s ochotou posadiť na lopatky kohokoľvek, kto si to zaslúži. Sympatický je aj jeho ironický humor. Nielen, že vyzerá ako napumpovaný Obama, ale aj hovorí ako sám americký prezident, čo vyzdvihuje Johnsonovu zdvorilosť a ironický humor. A práve to je jeden z dôvodov, prečo je pre neho hviezda stand-up komedy Kevin Centralna8 resizeHart ideálnym hereckým partnerom. Jeho komediálny prejav by si však zaslúžil omnoho viac priestoru.

Centrálna Inteligencia nie je iba akčnou komédiou. Zaujímavosťou iste je, že disponuje aj inými žárovými charakteristikami. Keď Rob je tajným agentom obvineným, mimo iného aj zo zavraždenia svojho partnera, dalo by hovoriť Centralna3 resizeaj o thrilleri s kriminálnou zápletkou. Jednou z najvtipnejších je sekvencia, keď Rob predstiera, že je terapeutom v oblasti partnerských vzťahov a opakovane častuje svojho parťáka fackami.

Ak si po vyťaženom pracovnom týždni potrebujete chvíľku oddychnuť, bez myslenia na každodenné problémy a stres, táto snímka je vhodnou alternatívou, ako si vyčistiť hlavu a oslobodiť myšlienky. Ak sa rozhodnete kúpiť si vstupenku práve na tento film, kupujete si hodinu a trištvrte zábavy, z ktorej nebudete sklamaní.

Centralna resizeCentrálna inteligencia (Central Intelligence), USA, 2016
Dĺžka: 114 minút
Réžia: Rawson Marshall Thurber