Najviac Oscarov získal film Všetko, všade, naraz
Po vlaňajšom extempore s fackou a kontroverznom rozhodnutí, keď osem ocenení bolo udelených pred televíznym prenosom a počas neho bol uvedený len zostrih ďakovných rečí ich laureátov, tohtoročné odovzdávanie cien vo všetkých kategóriách v priamom prenose sa uskutočnilo v nedeľu 12. marca, teda u nás v noci z nedele na pondelok, bez akýchkoľvek problémov. Najviditeľnejšou zmenou bola farba koberca – z červenej na žltú.
Vreskot 6 (Scream VI)
Byť filmovým fanúšikom a nadšene analyzovať pravidlá nielen hororového žánru ako určitý návod na prežitie v tých najvyhrotenejších životných situáciách, môže byť niekedy dosť riskantné. Obzvlášť, ak ste jednou z postáv populárnej hororovej série Vreskot, ktorá odštartovala v roku 1996 pod režijným dohľadom Wesa Cravena a na základe originálneho scenáristického nápadu Kevina Williamsona. Prijatie telefonátu od sériového vraha skrývajúceho svoju identitu pod halloweenskou maskou ducha a spravidla zvedavého na obľúbený strašidelný film svojej budúcej obete, privedie vysokoškolskú profesorku filmovej teórie Lauru Craneovú (Samara Weaving) do dosť nezávideniahodnej a bolestnej situácie. Byť vrahom v pokročilom pokračovaní s číslicou šesť ale tiež asi nebude práve med lízať...
Villa Lucia
Traja tridsiatnici, nerozluční kamaráti - Gorazd (Michal Kubovčík), Cyril (Juraj Hrčka) a Svätopluk (Martin Meľo) sa na strednej škole zapozerali do očí peknej Lucie (Hana Vagnerová) a dodnes na ňu spomínajú s láskou. Cyrila odmietala, nešťastník sa po teatrálnych pokusoch o samovraždu dostal na psychiatriu, v jeden bláznivý letný deň ho na niekoľko hodín pustili na slobodu a on to chce využiť na to, aby sa jej za obťažovanie ospravedlnil. No netuší, že práve v ten deň odlieta so svojím snúbencom na dovolenku a nie ním nikto iný ako priateľ Gorazd. A Sväťo si vezme do hlavy, že všetkých dá znovu dohromady. Toľko východiskový bod k bláznivej krimi komédii Villa Lucia Michala Kollára.
Zlodej z Bagdadu (The Thief of Bagdad)
Zlodej z Bagdadu odštartoval kariéru dovtedy nenápadného režiséra Raoula Welsha, ktorý sa po tomto filme formoval ako žánrový chameleón a medzi svoje zásluhy si vzápätí mohol zapísať aj objavenie hollywoodskeho kovboja Johna Wayna, ktorý sa vo svojej typicky westernovej úlohe objavil už v roku 1930 vo Welshovom filme The Big Trail. Zlodej z Bagdadu bol pre dovtedy neznámeho Welsha veľmi ambicióznym filmom a vo svojej dobe sa mohol pýšiť obrovským rozpočtom v podobe viac ako jedného milióna dolárov.
Pacifiction (Tourment sur les îles)
Princíp otvorenej dramaturgie, dovoľuje v zvláštne magickom filme Pacifiction sledovať niekoľko rovín a pri ich výbere má divák takpovediac „voľnú ruku“. Koho príliš nepriťahuje politická agenda, súvisiaca s jadrovými testami v Polynézii, ktoré s tragickými dôsledkami pre miestne obyvateľstvo Francúzsko uskutočnilo v rokoch 1960 a 1968, môže sa ponoriť do lokálneho emploi, nádhernej prírody a ostrovnej kultúry, jej turistickými akcentami i tým, čo francúzsku domestikáciu prežil. Filmy tohto druhu sa môžu s prehľadom stať predmetom skúmania najrôznejších postkoloniálnych diskurzov, ale tento ponúka o čosi viac, v tých najsvetlejších momentoch akúsi estetizovanú podobu vzťahov najrôznejšieho druhu, explikovaných i zahmlene nejasných.