Mike a Dave zháňajú baby (Mike and Dave Need Wedding Dates)

Dave11 resizeAmerické komédie už vo svojej podstate ani nie sú smiešne. Namiesto toho, aby americkí producenti, režiséri a scenáristi rozširovali žáner filmovej komédie, za posledné desaťročie skĺzli do využívania šablón založených na improvizovaných dialógoch o sexe s morálnym zakončením.

Ako to už v Hollywoodskych produkciách býva zvykom, v snímke nechýba nadmerné používanie šťavnatých nadávok a poriadna dávka Éčka, chlastu a hulenia. V podstate ide o bežne štrukturovanú americkú komédiu, keď sa dvaja muži Dave resizedávajú dohromady s dvoma babami, pričom dvaja sú citlivejší a dvaja divokejší. Centrálna zápletka sa rozvíja okolo svadby s budúcim rasovo zmiešaným manželským párom, príbuznými a dvojicou bratov-babrákov. Tí chtiac-nechtiac celú svadbu prekazia, následne si svoju chybu uvedomia, všetko napravia a napriek všetkému sa zo snúbencov stávajú manželia. V porovnaní s francúzskou komédiou Philippe de Chauverona Čo sme komu urobili?, spred dvoch rokov s podobným námetom, najmä scenáristicky výrazne zaostáva.

Dave2 resizeNa crazy americkú komédiu Mike a Dave zháňajú baby som nešla bohvieako nadšená, ale po niekoľkých úvodných sekvenciách sa môj názor, že pôjde o ďalšiu americkú hlúposť s disneyovským hereckým obsadením, sčasti zmenil. Keby ste si mysleli, že všetky vtipné situácie uvidíte už v traileri, mýlite sa. Autor viacerých televíznych seriálov a filmov Jake Szymanski si pre rozohratie príbehu vybral prípravy na svadobnú oslavu, ktorá je ideálnym zdrojom odľahčeného situačného humoru. Napriek tomu, že ženy sú zobrazované ako Dave3 resizeslobodné, zhýralé a bláznivé, ale závislé od solventnosti mužov. Komické situácie sa často zvrtnú do lacného sentimentu a klišé.

Štvorica hlavných protagonistov bratia Mike (Zac Effron) a Dave (Adam DeVine) a nekontrolovateľné dievčenské duo Alice (Anna Kendrick) a Tatiana (Aubrey Plaza) herecky presne zapadla do svojich stereotypných filmových dvojčat. Dave je mladším a zjavne aj svalnatejším a inteligentnejším bratom prosto zmýšľajúceho ,,nízkotučnejšieho" Mikea. Kvôli nízkemu sebavedomiu neuskutoční svoj sen stať sa kresličom a Dave5 resizeneprestajne cíti potrebu byť so svojím starším bratom, ktorí sa ho v detstve zastal pred silnejšími spolužiakmi. Mike je tou časťou tejto komickej dvojice, ktorá si nazhromaždené omyly uvedomí až úplne v závere filmu, ale ako sa hovorí ,,lepšie neskoro ako nikdy." Dievčatá sú vypočítavejšie a múdrejšie než mužskí protagonisti. Alice je citlivejšou kamarátkou praktickej Tatiany. Po neúspechu v jej dovtedajšom živote je zdrvená a svoj žiaľ utápa v pohároch vodky a stolovom tanci, za sprievodu jej obľúbenej RiRi. Tatiana síce nemá múdrosti na rozdávanie, ale jej triezvejšie ja si uvedomuje možnosť stráviť grátis týždňový výlet na Havaji ponúkaný bratmi. Práve okolo tohto hereckého kvarteta sa rozvíja celá humorná zápletka filmu, so síce Dave7 resizezábavnými, ale všetko kaziacimi bratmi a ešte zvrátenejšími dievčatami.

Napriek vyššie spomenutým nevýhodám snímku odporúčam istej skupine divákov. Ako som už niekoľkokrát spomenula, ak patríte medzi tých, ktorí potrebujú po náročnom dni vypnúť a nezaoberať sa ťaživými dramatickými žánrami, takéto hollywoodske komédie, plné nenáročného humoru, sú ideálne pre vyčistenie mysle pred ďalším náročným dňom v práci.

Dave4 resizeMike a Dave zháňajú baby (Mike and Dave Need Wedding Dates), USA, 2016
Dĺžka: 98 minút
Réžia: Jake Szymanski
Scenár: Andrew Jay Cohen, Brendan O'Brien
Kamera: Matthew Clark
Strih: Lee Haxall, Jonathan Schwartz
Hudba: Jeff Cardoni
Hrajú: Zac Efron, Adam Devine, Anna Kendrick, Aubrey Plaza, Stephen Root, Stephanie Faracy, Sugar Lyn Beard, Sam Richardson, Alice Wetterlund, Lavell Crawford, Mary Holland, Kumail Nanjiani, Jake Johnson, Marc Maron a ďalší
Distribúcia: CinemArt
Premiéra v SR: 7. júla 2016