Chappie
Juhoamerický filmár Neill Blomkamp sa opäť spolčil so scenáristkou Terri Tatchell, s ktorou spolupracoval na predošlých filmoch District 9, či Elysium. Už tradične sa nechali unášať na vlnách sci-fi žánru. Výsledkom aktuálneho snaženia Blomkampa a Tatchella je príbeh robota Chappieho, pokus o umelú inteligenciu, ktorý sa vedcovi Deonovi Willsonovi úspešne podarí zrealizovať, no vzápätí sa mu vymkne z rúk.
Zoran, môj synovec idiot (Zoran, il mio nipote scemo)
„Po trinástich rokoch strávených v Ríme som sa rozhodol zamieriť späť domov do Friuli Venezia Giulia a nakrútiť tu svoj prvý film. Vždy som si myslel, že debut by mal človek nakrúcať o niečom, čo dobre pozná.“ To sú slová talianskeho herca, režiséra a scenáristu Mattea Oleotta (1977) na margo jeho celovečernej hranej prvotiny Zoran, môj synovec idiot.
Teória všetkého (Theory of Everything)
Súboj človeka s osudom, napríklad v podobe smrteľnej choroby, je téma, ktorá fascinuje tvorcov i divákov. Tobôž, ak ide o skutočný príbeh a navyše o výnimočného človeka. To je prípad britského filmu Teória všetkého, ktorý bol tohto roku nominovaný na Oscara v kategórii najlepší film, adaptovaný scenár, hudba a mužský herecký výkon v hlavnej úlohe. Na prestížnu sošku sa mu síce podarilo premeniť iba poslednú nomináciu, ale už to samé o sebe stačilo, aby jeho februárové uvedenie do slovenských kín vzbudilo divácky záujem.
Focus
Režisérske duo Glenn Ficarra a John Requa po komédiách Bláznivá, hlúpa láska, či I love you Phillip Morris stavili v najnovšej spoločnej snímke na žánrovú zmes krimi, drámy, romance a komédie. Výsledkom ich spoločného scenáristicko - režijného snaženia je film Focus. Ten stavia predovšetkým na popularite hlavného predstaviteľa Willa Smitha (Nicky), ktorý je stále vo výbornej forme, kráse mladej herečky Margot Robbie (Jess) známej z filmu Vlk z Wall Street, efektne prešpekulovaných podvodoch, atraktívnom prostredí zločinu, peňazí a osudovej láske.
Sex, drogy a dane (Spies & Glistrup)
Mogens Glistrup, právnik, úspešný podnikateľ a milionár, ale aj odsúdený daňový podvodník, mediálna hviezda, či vedúca osobnosť pravicovej politickej strany v Dánsku. Simon Spies, „nekorunovaný kráľ“ cestovného ruchu, alternatívny psychológ, ktorý posúva latku ďaleko za hranice spoločenských hodnôt a dobrých mravov. Bez cenzúry a ostychu cielene vybudoval imidž firmy, aby sa neskôr mohol nerušene venovať experimentom s psychotropnými látkami a vlastnou sexualitou.
Dead snow: Červený vs. mŕtvy (Dod sno 2)
Severné Nórsko sa opäť otriasa pod ťarchou tankov, nacistickí zombíci sú späť, aby dokonali svoj zámer, našli mincu, ktorá im patrí a na ceste za pomstou potupnej vojenskej porážky vyvraždili všetko, čo im príde pod ruku. Silnej ruky sa však zhostil Martin - jediný preživší masakru, počas ktorej zombíci vyhladili jeho priateľov a on stratil svoju milovanú…
Divoké historky (Relatos salvajes)
„Začal som písať poviedky, v ktorých som vyjadroval vlastnú frustráciu z rôznych vecí. Keď ich už bolo na jeden zväzok, napadlo mi, že ich spája niekoľko spoločných tém, ktoré im dodávajú jednotnosť a konzistenciu: všetky boli o katarzii, pomste a deštrukcii. A o neodolateľnej rozkoši zo straty sebaovládania...“ Slová argentínskeho scenáristu a režiséra Damiána Szifrona (1975) sú kľúčom k jeho tretiemu celovečernému hraného filmu Divoké historky, ktoré sa od 19. februára tohto roku hrajú v našich klubových kinách.
Kingsman: Tajná služba (Kingsman: The Secret Service)
Mathew Vaughn je jedným z najzaujímavejších britských režisérov súčasnosti. Ani jeden z jeho doterajšej štvorice celovečerných projektov pritom nevznikol priamo v jeho hlave a vychádzali výhradne z kníh alebo komiksov. Ani Kingsman: Tajná služba nie je výnimkou a podobne ako v prípade Kick Ass ide o prepis komiksu od známeho Marka Millara. Prvýkrát to vyšlo a oči fanúšikov sa nedočkavo upierali aj k jeho novinke, a to s vysokými očakávaniami.
Big Eyes
Veľké oči čiže Big Eyes dominujú na obrazoch detí z rovnomenného amerického filmu, ktorý prichádza vo februári do našich kín. Škoda, že distributéri uvádzajú iba anglický titul. Jeho slovenský preklad by možno evokoval aj význam úslovia „mať veľké oči“ – čiže chcieť niečo, na čo nemám, ktoré je v podtexte príbehu.
Americký ostreľovač (American Sniper)
Americký ostreľovač je vraj najúspešnejší film o vojne v dejinách americkej kinematografie a zároveň 34. film, pod ktorý sa ako režisér podpísal Clint Eastwood. Snímku nominovali na Oscara v šiestich kategóriách a najnebezpečnejšieho ostreľovača Ameriky, Chrisa Kylea, si zahral Bradley Cooper.