Resident Evil: Liek (Resident Evil, TV seriál)
Filmové adaptácie slávnych videohier sa všeobecne považujú za prekliate. Mohli sme ich vidieť už niekoľko a až na pár priemerných snímok, to väčšinou dopadlo katastrofou. Herná hororová séria Resident Evil, ktorá rozpráva príbeh o zlomyseľnej korporátnej spoločnosti Umbrella, ktorá stojí za vznikom zombie apokalypsy, sa dočkala hneď niekoľkých filmových adaptácií. Spomedzi videoherných adaptácií jednoznačne patrí medzi tie najznámejšie. Či už 6-dielna séria filmov s Millou Jovovich v hlavnej úlohe, ktorú započal v roku 2002 režisér Paul W.S. Anderson, niekoľko animovaných filmov, alebo minuloročný reboot Resident Evil: Vitajte v Raccoon City.
Ms. Marvel (TV seriál)
Ms. Marvel je jedným z menších televíznych projektov komiksového Marvelu a po nedávnom Moon Knightovi iba druhým, čo sa nemôže opierať o žiadnu známejšiu výpomoc z inak etablovaného univerza. I ten sa pritom mohol spoľahnúť aspoň na skúseného Oscara Isaaca v hlavnej roli, kým Ms. Marvel disponuje v tomto smere od začiatku hendikepom. Pre koho je vlastne určená najnovšia seriálová marvelovka?
Vláda - Moc a sláva (Riget, Magten og Æren/Power & Glory, TV seriál)
Pod tlakom dánskej seriálovej hyperúspešnosti by sa mohlo zdať, že dokážu vyrobiť hit z akejkoľvek témy. Kým ich škandinávski susedia sa v poslednom čase akosi ponárajú do sebaanalýz, skúmania vzťahových nuancí na všetky spôsoby a na sledovanie ich seriálov treba mať pri ruke psychoanalytické manuály, Dáni sú kreatívnejší a zaujímavejší. Svedčí o tom aj ich záujem o záležitosti vládnutia a všetky otázky, ktoré si cez osobné i politické osudy Birgitte Nyborgovej (Sidse Babett Knudsen), filmovej šéfky politickej strany, premiérky i ministerky kladú. Kým prvé tri série seriálu Vláda sledujú jej pohyb na vrchol politickej moci, vo štvrtej, nazvanej Moc a sláva už viacmenej sledujú, ako ju jedno i druhé zmenilo. Nie je to však schematické a prázdne pojednanie o tom, ako chutí moc. Tvorcovia ju nezbavujú charizmy a nestrácame ani predstavu o tom, aké motívy a názory ju viedli k politickému jednaniu v jednotlivých kauzách a situáciách.
Čierny telefón (The Black Phone)
Hororovo ladený príbeh filmu Čierny telefón vychádza z rovnomennej poviedky amerického spisovateľa Joa Hilla, čo je pseudonym, pod ktorým sa skrýva Joseph Hillstrom King, syn slávneho autora hororov Stephena Kinga. Ani Joa Hilla však už dnešným fanúšikom hororu netreba predstavovať. Zdá sa, že sa stal, podobne ako jeho otec, vďačným objektom filmových producentov, ktorí sa už predtým rozhodli siahnuť po jeho próze Rohy a do seriálovej podoby takisto premenili Hillovu komiksovú sériu Zámok a kľúč. Stephen King ma teda vo svete literatúry dôstojného nástupcu, čoho si bol vedomý aj režisér Scott Derickson vyberajúci si k svojej ďalšej hororovej adaptácii poviedku Čierny telefón.
Muréna (Murina)
Dlhometrážny debut mladej chorvátskej režisérky Antonety Alamat Kusijanović vychádza z filmárkinho oceňovaného študentského filmu Do hlbín, v ktorom sa po prvý raz stretávame s dievčaťom menom Julija. Tá sa túži vymaniť z osídiel despotického otca, čo sa dozvedáme z jej úvodných slov, no tento motív vzápätí ustupuje do úzadia a film sa koncentruje väčšmi na komplikované vzťahy medzi dospievajúcimi ľuďmi na bližšie neurčenom chorvátskom ostrove. Zatiaľ čo v krátkom filme Do hlbín je vzťah medzi dcérou a agresívnym otcom iba nepriamo naznačený, v ambicióznej prvotine Muréna je tento motív hnacím motorom celého filmu. Ak mal byť film Do hlbín len istým odidealizovaným výsekom z letných dní chorvátskej mládeže, Muréna zaujme komplexnejšou psychológiou postáv a starostlivo vystavaným scenárom posilňujúcim dramatický náboj príbehu.