Rodina Addamsovcov 2 (The Addams Family 2)

Hodnotenie používateľov: 3 / 5

Hviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

Rodina resizeS halloweenskou sezónou prichádza do kín hneď niekoľko hororových snímok, ktoré v nás umocnia tú správnu záhrobnú atmosféru. Avšak filmové štúdia nezabúdajú ani na detských divákov, ktorí majú na horory ešte čas. Práve deti sa môžu každý október tešiť na tematické animované filmy, ponúkajúce pochmúrnu atmosféru v mládeži prístupnom šate. Snímky ako Predvianočná nočná mora, Norman a duchovia, Hotel Transylvánia a mnoho ďalších. Práve posledne spomínaný a mega úspešný Hotel Transylvánia, ktorý má na konte už tri diely, podnietil vznik novej animovanej série inšpirovanej estetikou klasického hororu. Kto by nepoznal Rodinu Addamsovcov ?

Kultový seriál zo 60. rokov, ktorý sa svojim jedinečným prevedením a čiernym humorom úplne oddelil spomedzi terajšej konkurencie. Tvorcovia Rodina2 resizepôvodného seriálu ponúkli divákom originálny zvrat na klasický sitkom, zachytávajúci každodenný život bežnej americkej rodiny. Ikonická gotická rodinka sa od svojho vzniku dočkala niekoľko spracovaní. Komiksy, animovaný seriál, hraný seriál a dokonca aj dva hrané celovečerné filmy. Bola len otázka času, kedy sa dočkáme aj celovečerného animovaného filmu. A vo svete, v ktorom existuje spomínaný Hotel Transylvánia, musí existovať aj celovečerný animovaný film Rodiny Addamsovcov. Prvý diel sme mohli vidieť v roku 2019. Aj napriek rozpačitým reakciám bol finančne úspešný, a tak sme sa dočkali pokračovania.

Rodinu Addamsovcov 2 režírujú rovnako ako prvý diel, Greg Tiernan a Conrad Rodina3 resizeVernon. Ikonickej rodinke opäť prepožičali svoje hlasy Oscar Issac ako excentrický Gomez, Charlie Theron ako elegantná Morticia, Chloë Grace Moretz ako zlovestná Wednesday, Javon "Wanna" Walton ako nešikovný Pugsley, Nick Kroll ako bláznivý strýko Fester a Snoop Dogg ako vlasatý bratranec It. Áno, čítate správne, rapová hviezda Snoop Dogg. Aby Addamsovci upevnili svoje rodinné puto, rozhodnú sa vydať na spoločnú dovolenku naprieč celou Amerikou. Avšak nebude to také „lážo plážo“ ako dúfali. V pätách im je záhadný technologický priekopník Cyrus Strange (Bill Hader), ktorý tvrdí, že Wednesday je v skutočnosti jeho dcérou. Rodina Addamsovcov tak bude na svojich bláznivých dobrodružstvách čeliť svojej zatiaľ najväčšej skúške.

Rodina3 resizePri druhom diely Rodiny Addamsovcov zvolili tvorcovia už dlho zaužívaný koncept, ktorý sa často vyskytuje pri pokračovaniach rodinných komédii - dovolenku. Príbeh tak naberie ten správny, dobrodružný spád a jednoduchú, zato divácky atraktívnu štruktúru, ktorá udržuje film po celú stopáž svieži. Addamsovci striedajú jednu dovolenkovú destináciu za druhou. Pozrieme sa napríklad na Niagarské vodopády, Grand Canyon, alebo Miami - exotické a farebné lokácie, ktoré tvorcovia implementovali ako kontrast ku gotickému štýlu Addamsovcov. Vo svojej podstate ide o klasický „road movie“. Každá zastávka dáva priestor jednému z členov rodiny, aby zažiaril. Avšak film je najmä o vzťahu Gomeza a Wednesday, teda otca a dcéry. Ten tvorí emocionálne jadro celého príbehu. Spôsob, akým tvorcovia tento vzťah v príbehu komponujú až znepokojivo pripomína vzťah Draculu Rodina4 resizea jeho dcéry Mavis v konkurenčnom Hoteli Transylvánia. Avšak zatiaľ čo v Hoteli Transylvánia máme v rodine „Draculovcov“ iba tieto dve postavy, Rodina Addamsovcov má 5 členov. A okrem otca a dcéry sú ostatní členovia iba v pozadí, čo je obrovská škoda. Rodina Addamsovcov 2 zachytáva príbeh Gomeza a Wednesday, zatiaľ čo sú ostatné postavy obmedzené na jednorozmerné figúrky. Podobne ako v prvom diely, aj tu je herecká práca výborná. Najmä Oscar Issac ako Gomez Addams, si túto rolu veľmi zreteľne užíva. Animácia je taktiež na veľmi vysokej úrovni. Dizajny všetkých postáv sú výborné a rozličné, jednoducho je vidno, že sa návrhári nebáli byť kreatívni.

Rodina Addamsovcov 2 je priemerným, ničím neurážajúcim, animovaným filmom, ktorý Rodina6 resizebez problémov plní svoju funkciu – zabaviť deti na jeden a pol hodiny a následne naň navždy zabudnúť. Kadencia vtipov je vysoká, rozprávanie príbehu je rýchle a animácia je farebná. Film je prevažne mierený na tých najmenších divákov, ktorí majú svoje prvé vyrezávanie tekvice ešte len pred sebou. Ako sezónny halloweensky animovaný film to teda funguje. Avšak tak kultová značka ako Rodina Addamsovcov by si zaslúžila dôstojnejšie spracovanie, ktoré by si mohli potencionálne užiť diváci všetkých vekových kategórií. Možno nabudúce.

Rodina10 resizeRodina Addamsovcov 2 (The Adams Family 2), USA, Veľká Británia, Kanada, 2021
Dĺžka: 93 minút
Réžia: Greg Tiernan, Conrad Vernon, Kevin Pavlovic