Emma
Filmové adaptácie historických románov spisovateľky Jane Austen sa tešia veľkej popularite už dlhé desaťročia. Najpopulárnejším románom je zrejme Pýcha a predsudok, ktorý sa dočkal ako filmových, tak televíznych adaptácií a k tým najvydarenejším patrí určite verzia z roku 2005 v réžii Joea Wrighta.
3Bobule
Počas príhovoru na pódiu, kde by sa trochu sklamaný Honza (Kryštof Hádek) rád poďakoval za získané 2. miesto v súťaži vín, si všimne svojho dávneho kamaráta Jirku (Lukáš Langmajer). Oboch spája zábavne podvodná minulosť z čias, kedy ešte žili v Prahe.
Mladý Ahmed (Le jeune Ahmed)
Svetoznámi belgickí scenáristi, režiséri a producenti bratia Jean-Pierre a Luc Dardennovci zvyknú prezentovať každý svoj nový film na festivale v Cannes, kde spravidla získavajú oni alebo ich herci a herečky niektorú z cien, medzi nimi už dvakrát najvyššiu poctu – Zlatú palmu za snímky Rosette a Dieťa. Vlani si z tohto prestížneho fóra odniesli za film Mladý Ahmed (2019) Cenu za réžiu.
Snežná hliadka (Arctic Dogs)
Animovaná snímka Snežná hliadka sa snaží byť niečím viac ako len klasickým neambicióznym animákom pre deti a chce zaujať svojho diváka i hlbším posolstvom. Z viacerých dôvodov sa jej to však nedarí až tak, ako by si jej autori priali.
Takmer dokonalé tajomstvá (Das perfekte Geheimnis/ The Perfect Secret)
Sedem ľudí, jedna miestnosť a jeden sociálny experiment, ktorý môže raz a navždy zmeniť životy všetkých zainteresovaných. Toto všetko ponúka nemecká komédia Takmer dokonalé tajomstvá.
Kalifornský sen (The High Note)
Snímok z prostredia hudobného biznisu nevzniká právo málo a patrí k nim aj Kalifornský sen od kanadsko-americkej režisérky indiánskeho pôvodu Nishe Ganatry.
Lov (The Hunt)
Len máloktorý film, ktorý sa má objaviť v bežnej kinodistribúcii, vzbudí takú kontroverziu ešte pred svojim vydaním. Snímke Lov sa to bezpochyby podarilo.
To musí byť nebo (It Must Be Heaven)
Postava nazaretského rodáka Eliu Suleimana zosobňuje zaujímavú kombináciu kultúrnych ingrediencií a s kvapkou improvizačnej kreativity sa dá tvrdiť, že je to postavička nového globalizačného nomáda, kočujúceho svet krížom - krážom. Vyzerá ako pán Hulot z nezabudnuteľných filmov Jacquesa Tatiho, ktoré svojou humornou nevinnosťou prenikli i do komunistických kín v 70. rokoch.
V sieti (V síti)
Kino Lumière. Mnoho ľudí ešte dopisuje posledné SMS-ky, statusy a insta posty. Premietanie filmu V sieti Barbory Chalupovej a Víta Klusáka sa konečne môže začať. Žijeme v dobe mobilov. Novodobá kultúra svietiacich obrazoviek je všadeprítomná.
Bedári (Les misérables)
Multikulturalizmus. Strašiak, ktorého sa v súčasnosti pod vplyvom politickej a ideologickej propagandy bojí azda každý x-tý Slovák. Prečo je to však tak? To nevie racionálne vyargumentovať takmer žiaden z nich. Je však nad slnko jasnejšie, že na francúzskom predmestí reflektovanom v snímke Bedári by xenofób nevydržal ani päť minút. A možno ani jednu.