Chcem ťa späť (I Want You Back)

Hodnotenie používateľov: 4 / 5

Hviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú neaktívne
 

Chcem2 resizeZdal sa jej vo chvíli, keď spolu obedovali v reštaurácií, až podozrivo milý. A potom to prišlo. „Chcem sa s tebou rozísť,“ vyslovil odrazu Noah (Scott Eastwood) neodvratné slová, zatiaľ čo tridsiatnička Emma (Jenny Slate) naňho len neveriacky zízala s otvorenými ústami. Aj Peter (Charlie Day) v ten deň spočiatku nechápal, prečo je jeho dlhoročnej priateľke Anne (Gina Rodriguez) na narodeninovej oslave malého synovca vždy do plaču, keď sa k nej prihovorí. A potom zrazu spustila niečo o tom, že ako učiteľka angličtiny na základnej škole vždy snívala o účinkovaní v commedia dell'arte. Rada by naplnila svoje umelecké ambície, no pri Petrovi jej to akosi nejde...

Vyslovené ohľaduplné argumenty bokom, či už Emmin ex alebo Petrova ex, obaja si skrátka našli niekoho nového. Pozostalé zlomené srdcia sa náhodne Chcem resizestretnú na požiarnom schodisku jednej budovy, kde na iných poschodiach pracujú. Prehodia medzi sebou pár povzbudzujúcich slov. Z tých sa po spoločnom karaoke a pár pohárikoch akosi nenútene stane úprimné priateľstvo. A niekedy v čase sledovania, ako Nicolas Cage vo filme Con Air bojuje s väzenskými hrdlorezmi, premietaného v kine najmä pre nostalgikov, im v hlavách „skrsne“ nápad. Čo keby sa Emma pokúsila prekaziť momentálny vzťah Peterovej bývalej s učiteľom dramatického prednesu Loganom (Manny Jacinto) – momentálne sa s malými žiakmi pokúšajúcim adaptovať na javisku legendárny komediálny muzikál Malý obchodík hrôz. Zatiaľ, čo Peter... No, Noahovu nádhernú a veľmi kultivovanú majiteľku cukrárne Ginny (Clark Backo) by asi zviesť nedokázal. Možno by však mohol zvládnuť zapôsobiť na Noaha ako osobného trénera. Spriateliť sa s ním a nenápadne mu pripomenúť, o čo všetko svojím rozchodom s Emmou vlastne prišiel.

Chcem ťa späť režiséra Jasona Orleya je na prvý pohľad všedným stvárnením klišeovitých Chcem3 resizenaratívnych vzorcov žánru romantickej komédie. Bez určitých stereotypov by sa však žiadna romantická komédia nezaobišla... Ba dokonca, úmyselne sa niektorých zbavovať by mohlo byť tvorcom viac na škodu. Je veľmi príjemné, že zaužívané, ohranejšie motívy sa tento raz prekvapivo objavujú v často prekvapivých dejových súvislostiach a tým najdôležitejším zvratom nakoniec nechýba dotyk sviežosti. Jednak hlavné postavy nie sú dvadsiatnici, ako býva v súčasnosti pre žáner zvykom. Do príbehu zásadne zasiahnu aj prekvapivo mladšie ročníky, či dokonca dôchodcovia. V žiadnom prípade sa však tvorcovia nesnažia cieliť len na ročníky, aktuálne navštevujúce romantické komédie v najväčších húfoch. Milostné motívy majú v príbehu rovnakú váhu ako určité preskúmavanie priateľstva. A publikom očakávaná romantika nemusí byť nutne spájaná len s ústredným párom. Dokonca nemusí byť ani poznačená idealizovanou sentimentálnosťou. Každá z postáv je v niečom sympatická a sympaticky stvárnená - dokonca aj tie, v konfrontácií s ktorými, by sme ústrednej dvojici Chcem4 resizeprotagonistov mali držať palce.

Aj charaktery, javiace sa spočiatku menej sympaticky, v priebehu deja prechádzajú určitým vývojom. V žiadnom prípade nehrozí, žeby sa Peter s Emmou vo svojich snahách zosabotovať svojím ex ich súčasné vzťahy divákovi odcudzili, ako napríklad iní ich tematickí „príbuzní“ Meg Ryan a Matthew Broderick v Posadnutí láskou režiséra Griffina Dunnea z roku 1997. Herci Charlie Day a Jenny Slate vnášajú svojimi gestami, nenútenými grimasami a správne načasovaným prednesom replík do filmu ohromné množstvo nadhľadu a príjemného odľahčenia. Divák s nimi súcíti, prehodnocuje jednotlivé vzťahy medzi nimi a zároveň nenásilne kultivuje aj vlastné „milostné“ postoje. V ére MeToo a strachu z možného stalkingu postavy v žiadnom prípade neprekračujú pomyselné hranice, za ktorými by sa mohli stať otravnými, či nechcene znepokojivými. Téma priateľstva niektoré „amorálne“ rysy zápletky príjemne zjemňuje a snaží sa viesť Chcem7 resizesled prepojených epizódiek zo života hlavných protagonistov nie nepodobným spôsobom, ako to robil napríklad režisér Rob Reiner v dnes už žánrovej klasike Keď Harry stretol Sally (1989). Čo je jednoznačné plus.

Scenár Isaaca Aptakera a Elizabeth Berger experimentuje so štandardnou príbehovou schémou romantickej komédie a zase raz zdôrazňuje koľko podobností možno nájsť medzi spomínaným žánrom a thrillerom. Alfred Hitchcock v roku 1951 totiž nakrútil majstrovskú krimi Cudzinci vo vlaku vystavanú na zápletke dvoch zúfalých mužov, z ktorých jeden by najradšej zabil svoju manželku, druhý zase pre zmenu až príliš dominantného otca. Neurobia to však, pretože by svojimi priehľadnými motívmi okamžite nasmerovali mužov zákona k sebe. Čo by sa však stalo, ak by si svoje potenciálne obete vymenili „do kríža“? Potom by stopy neviedli ani k jednému z nich... Postavy snímky Chcem ťa späť, sa síce o žiadne vraždy nepokúšajú. Radi by však získali svojich bývalých na svoju stranu. A sabotáž ich súčasných vzťahov „do kríža“ vykonaná práve spriaznenou priateľskou Chcem5 resizedušou by od nich dokonalo odpútala pozornosť. Príbeh je elegantne vedený vpred s prekvapivým prehľadom. Pár rozvinutých motívov sa síce v rámci jeho celku ukáže byť trochu nadbytočných a po všetkých spontánnejšie vyznievajúcich zvratoch sa nájde aj pár tvorcami skôr vynútených... Snímka ani kvôli nim o svoje zábavné kúzlo však v žiadnom prípade nepríde.

K celkovej kultivovanosti Chcem ťa späť výrazne prispieva aj na hercov správne zameraná kamera Briana Burgoynea, či v štandardnom žánrovom móde nastavená hudba Siddhartha Khosla, tradične doplnená o pár staro-nových populárnych piesní. Nezabudnuteľný – a veľmi komický - je aj moment, keď Jenny Slate akosi samovoľne na javisku pri príprave školského divadelného predstavenia zaspieva jednu z kľúčových emocionálne tragických piesní, pričom ju náležite precíti najmä kvôli práve prežitému milostnému šoku. Nakoniec je z toho trefná paródia Stanislavského metódy práce s hercom.

Chcem ťa späť(I Want You Back), USA, 2022
Dĺžka: 116 minút
Réžia: Jason Orley
Scenár: Isaac Aptaker, Elizabeth Berger
Kamera: Brian Burgoyne
Hudba: Siddhartha Khosla
Strih: Jonathan Schwartz
Scénografia: Michael Perry, Nik Morgan
Masky: Cecilia Verardi
Kostýmy: Samantha Hawkins
Producenti: Isaac Aptaker, Elizabeth Berger, John Rickard, Peter Safran
Hrajú: Charlie Day, Jenny Slate, Scott Eastwood, Manny Jacinto, Clark Backo, Gina Rodriguez, Isabel May, Jami Gertz, Dylan Gelula, Mason Gooding, Quinn Cooke, Luke David Blumm, Jordan Carlos, Braxton Alexander, Jessi Goei, Julian Williams, Giselle Torres
Distribúcia: Prime Video
Foto: ČSFD cz. a Prime Video

 

Vyhľadaj

2percenta

220x220stavoing

Táto webová lokalita používa súbory cookie pre lepšie používateľské prostredie. Ochrana osobných údajov tým nie je dotknutá.