Mortal Kombat

Hodnotenie používateľov: 3 / 5

Hviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne
 

Mortal6 resizeFilmové adaptácie známych videohier majú v kinematografii zlú povesť. Pravdepodobne neexistuje ani jedna, ktorá by dosahovala kvalít aspoň priemerného filmu. Videohry a filmy sú jednoducho príliš rozdielne formáty. Akonáhle uplatníme na videohru pravidlá, na ktorých stojí klasická štruktúra filmu, rozpadne sa koncept, vďaka ktorému bola táto hra pôvodne obľúbená. Ide o nekončiaci sa príbeh, ktorý sa opakuje hádam každé dva roky. Štúdia sa budú o oživenie videohier na striebornom plátne pokúšať stále. Dôvod? Niektoré herné tituly sú jednoducho príliš veľké na to, aby sa z nich niekto nepokúsil vyťažiť čo najviac peňazí. Okrem toho to dáva producentom výhodu známeho názvu, ktorý priláka ľudí do kina skôr, ako niečo nové, zatiaľ neznáme.

Asi najambicióznejšou hernou adaptáciou bol fantasy film Warcraft režiséra Duncana Jonesa. Išlo o film, ktorý mal konečne dokázať, že videoherné adaptácie môžu fungovať, že môžu byť novou franšízou, podobne ako Star Wars, alebo Marvel. Avšak ani ten sa nevyhol negatívnym recenziám a nevyhovujúcim Mortal7 resizezárobkom. Bol to jednoducho prepadák. Warcraft teraz slúži pre veľké štúdia ako strašiak a bude ešte dlhá doba, kým dá niekto do videohernej adaptácie znova tak obrovský rozpočet (160 miliónov).

Notoricky najhoršou adaptáciou videohry je pravdepodobne filmové spracovanie brutálnej bojovej hry Mortal Kombat z roku 1995 režiséra Paula W. S. Andersona. Film tak zlý, až si od svojej premiéry vytvoril kult fanúšikov. Snímka je prvoplánovým príkladom na zlú adaptáciu slávnej videohry. Okrem hrozných hereckých výkonov, dialógov a úsmevných vizuálnych efektom, bola táto adaptácia sklamaním aj kvôli mládeži prístupnému ratingu. Hry Mortal Kombat sú slávne najmä vďaka ich extrémnej brutalite. Lámanie kostí, odsekávanie hláv a vytrhávanie sŕdc a chrbtíc tvoria jeden zo základných pilierov tejto hernej série. Akonáhle vznikne adaptácia tak brutálnej videohry bez jedinej kvapky krvi, je predurčená na neúspech. To, našťastie, nie je prípad najnovšej adaptácie tejto akciou nabitej hry.

Najnovší Mortal Kombat je hneď po Warcrafte, ďalším ambicióznym spracovaním populárnej videohernej značky. Mortal8 resizeProjekt bol vo výrobe niekoľko rokov. Ide o režijný debut Simona McQuoida, ktorý sa považuje za fanúšika tejto hernej série. Režisér už na začiatku produkcie fanúšikom sľuboval, že sa konečne dočkajú toho pravého Mortal Kombat filmu, ktorý bude plný ich obľúbených postáv, vzrušujúcich súbojov a šťavnatej brutality. Jednoducho všetkého, čo robí pôvodnú hru tak populárnou. O scenár sa postarali Greg Russo a Dave Callaham a v hlavných rolách sa predstavili Lewis Tan, Jessica McNamee, Josh Lawson, Joe Taslim a dokonca aj populárny japonský herec Hiroyuki Sanada. Film ma obmedzenú kino distribúciu, a tak si ho môžeme pozrieme najmä na streamovacej stanici HBO Max.

Mladý bojovník MMA Cole Young (Lewis Tan) sa zapletie do ultimátneho konfliktu medzi dobrom a zlom, Mortal9 resizektorý rozhodne o osude ľudstva. Cole sa bude musieť vydať na cestu, aby našiel vyvolených bojovníkov, ktorí nosia znamenie draka. Spolu sa stretnú v mýtickom bojovom turnaji na život a na smrť zvanom Mortal Kombat, proti nemilosrdným bytostiam z Vonkajšieho sveta. Boj o budúcnosť vesmíru sa začína!

Vo filme režiséra Simona McQuoida je po celý čas cítiť tenkú hranicu medzi štúdiovým a fanúšikovským filmom. Pôsobí v jednej scéne ako vysokorozpočtový trhák a na druhej ako amatérsky film. Na epické udalosti, ktoré sa v príbehu odohrávajú je to jednoducho málo. Kvalita efektov síce kolíše, avšak nikdy vyslovene nezruinuje celý film. Výsledkom je „polo-blockbuster“. Čo je škoda, pretože úvodná scéna filmu je pôsobivá a prináša presne to, čo od Mortal Kombat filmu očakávame - dlhé, choreograficky prepracované súboje a litre krvi. Avšak akonáhle sa táto scéna v starom Japonsku skončí, sme presunutý Mortal10 resizedo súčasnosti, v ktorej je nám predstavený hlavný hrdina Cole Young – postava, ktorá nebola v pôvodnej hre a je vytvorená špeciálne pre tento film. Cole je neuveriteľne nudným protagonistom a práve cez neho spoznávame všetky fanúšikmi obľúbené postavy. A tie sú sami o sebe spracované výborne - Kano, Sub-Zero, Jax, Lord Raiden, Scorpion, Liu Kang a mnoho ďalších. Pri ich kostýmoch a replikách je jasné, kam väčšina pozornosti tvorcov smerovala. Určite nie do zmysluplného deja a dialógov. Správajú a vyzerajú síce ako ich herné verzie, ale prinášajú aj spomínaný problém, s prenesením videoherných konceptov do štruktúry filmu. Sú príliš jednorozmerné, čo neprekáža v bojových scénach, avšak mali by predsa mať aspoň nejaký dramatický vývin.

Mortal resizeTento očkávaný  film je určený najmä pre fanúšikov pôvodnej hry, a to je to cítiť z každého záberu. Na jednej strane predstaví vo veľkolepých súbojoch slávne postavy, ktoré sú perfektne prevedené do filmovej podoby, na druhej sú v komornejších momentoch, kvôli ich plytkým charakterom až neznesiteľne trápne. Mortal Kombat je tak v momentoch, v ktorých sa nebojuje, na hranici nechcenej paródie. Veľkým plusom snímky je však, našťastie, že až osemdesiat percent filmu je akcia, takže na ten zvyšok sa dá zabudnúť.

Mortal2 resizeMortal Kombat, USA , Austrálie, 2021
Dĺžka: 110 minút
Réžia: Simon McQuoid
Scenár: Greg Russo, Dave Callaham
Kamera: Germain McMicking
Hudba: Benjamin Wallfisch
Strih: Scott Gray
Scénografia: Naaman Marshall
Masky: Nikki Gooley
Kostýmy: Cappi Ireland
Producenti: James Wan, Todd Garner
Hrajú: Lewis Tan, Jessica McNamee, Ludi Lin, Hirojuki Sanada, Joe Taslim, Tadanobu Asano, Mehcad Brooks, Josh Lawson, Chin Han, Max Huang, Sisi Stringer, Nathan Jones, Daniel Nelson, Mel Jarnson, Laura Brent, Elissa Cadwell, Matilda Kimber, Michael Coward
Distribúcia: HBO Max
Foto: ČSFD cz.

 

 

 

 

 

 

Vyhľadaj

2percenta

220x220stavoing

Táto webová lokalita používa súbory cookie pre lepšie používateľské prostredie. Ochrana osobných údajov tým nie je dotknutá.