Vražda v Paríži (Murder Mystery 2)

Hodnotenie používateľov: 3 / 5

Hviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne
 

Paris resizeKeď sa manželia Spitzovci konečne odhodlali po pätnástich rokoch manželstva vypraviť na akúsi „dodatočnú“ svadobnú cestu, úplnou náhodou sa ocitli na luxusnej jachte tajomného miliardára s pomerne výstrednou rodinou. Jej členovia si kvôli možnému dedičstvu dokázali ísť navzájom nemilosrdne po krku s takým zápalom, že to nakoniec celé skončilo s veľkým počtom mŕtvych tiel. Niekdajší policajný strážnik, ktorý nedokázal opakovane prejsť skúškami na detektíva Nick (Adam Sandler) a kaderníčka Audrey (Jennifer Aniston) so záľubou v čítaní detektívok sa následne museli skutočne obracať, aby našli dôkazy potrebné pre svoje očistenie. Polícia ich totiž okamžite začala považovať za hlavných podozrivých slušne zamotaného, snáď až komicky prekombinovaného prípadu.

Z oboch tak mohol byť v snímke Vražda na jachte z roku 2019 a pod režijným vedením Kylea Newachecka manželský detektívny pár hodný Nicka a Nory Paris2 resizeCharlesovcov z pera Dashiella Hammetta, známych tiež napríklad z filmu Tenký muž (1934) režiséra W. S. Van Dykea a jeho pokračovaní, prípadne zo svojej parodickej účasti – ako Dick a Dora – na vyšetrovaní celého kolektívu ikonických detektívov vo Vražde na večeru (1976) Roberta Moorea. Zábavná nemotornosť, priam deštruktívna neschopnosť dopátrať sa k pravde aj inak ako úplnou náhodou, z nich však urobila niečo ako párovú verziu inšpektora Jacquesa Clouseaua z Ružového pantera (1963) Blakea Edwardsa. A teraz sú späť v pokračovaní, v ktorého existenciu snáď ani nikto nedúfal... Predchádzajúce udalosti ich inšpirovali k zásadnej zmene v živote. Obaja opustili svoje pôvodné zamestnanie a vydali sa na dráhu súkromných detektívov. Zvyknú sledovať napríklad manželov podozrievaných z nevery. Ničia zákazníkom ich dôkladne naplánované prekvapenia k výročiu svadby, aby následne sami unikali pred šípmi z loveckých kúš, používaných neraz na vyjadrenie nespokojnosti s ich investigatívnymi službami... Hroziacu krízu však pomerne ľahko zažehná telefonát od Maharadžu (Adeel Akhtar), jedného z mála preživších z prvého dielu, ktorý ich pozýva na svoju Paris3 resizeluxusnú indickú svadbu do Paríža. Prekvapivá pozvánka sa tak pre oboch manželov stane jednak šancou konečne si zase vyhodiť z kopýtka. A kto vie? Možno im osud v blízkosti majetnejších, vždy sa o niečo škriepiacich známych dopraje aj nejakú tu peknú „vraždičku“ na vyšetrovanie...

Maharadžova snúbenica Claudette (Mélanie Laurent) je milá Francúzka, ktorá si ho zrejme plánuje vziať nielen pre peniaze, ako o nej hovoria zlé jazyky – najmä ten kontesy Sekou (Jodie Turner-Smith) a jej zábavne pozérskej spoločníčky Imani (Zurin Villanueva). Maharadža si totiž pôvodne mal vziať Sekou v rámci dávnej dohody ich rodín, no teraz nemá inú možnosť ako ustúpiť vzťahu z rozumu a dať prednosť láske. Maharadžova sestra Saira (Kuhoo Verma) nie je veľmi nadšená z toho, že má na rodinných podnikateľských aktivitách skôr minoritný podiel a všetok ten svadobný humbug okolo seba vníma radšej nenápadne skrytá v ústraní. Na svadbu je tiež pozvaný hviezdny futbalista Francisco Paris4 resize(Enrique Arce) so skoro až desivým počtom milostných „zárezov“ u vlastných fanúšičiek. To on namiesto sestry spravuje spomínané Maharadžove podnikateľské aktivity a od prvého momentu má oči len pre Audrey. Nick má teda o dôvod navyše mať sa pri ňom na pozore... Prítomný je aj plukovník Ulenga (John Kani), Maharadžov bývalý osobný strážca s jednou rukou, závistlivo hľadiaci na svoju mladšiu, energickejšiu náhradu. S divokým odštartovaním svadobnej veselice, ale jeho náhradník pán Lou (Larry Myo Leong) okamžite padne za prvú obeť. Maharadža je unesený a Nick s Audrey by mohli opäť naplno prejaviť svoj detektívny talent-netalent. To by však osadenstvo svadby nesmelo namiesto nich zavolať na pomoc skutočného profesionála – slávneho extraktora Connora Millera (skvelý Mark Strong), autora nejedného z preverovacích testov, z ktorých žiadnym sa zatiaľ Nickovi pri policajných skúškach Paris5 resizenepodarilo prejsť.

Vražda v Paríži režiséra Jeremyho Garelicka je príjemne ľahkovážnou „béčkovou“ komédiou, jemne parodujúcou typický naratívny vzorec detektívok Agathy Christie a iných legendárnych autorov knižných predlôh daného žánru. Nerobí si starosti s tým, či dej vôbec pri gradovaní jednotlivých príbehových línií, prezentovaných zvratoch a svojich prekvapivých pointách dáva ešte vôbec nejaký zmysel. Dokonca by sa dalo povedať, že práve to, že niektoré z komických situácií v rámci scenára Jamesa Vanderbilta sú priam až absurdným nezmyslom, dodáva filmu nezanedbateľné kúzlo. Dominantným tvorivým prvkom pre pobavenie publika je herecká prítomnosť Adama Sandlera a Jennifer Aniston, ktorí sa očividne cítia vo svojich rolách o niečo pohodlnejšie než minule. V najlepších scénach filmu akoby nadviazali na predošlú úspešnú hereckú spoluprácu v rodinnej komédií Skús ma rozosmiať režiséra Dennisa Dugana z roku 2011 - filmu ku ktorému sa im ani zďaleka nepodarilo Paris7 resizekvalitatívne priblížiť predchádzajúcou Vraždou na jachte.

Výrazným plusom v porovnaní s predchádzajúcim dielom je zmena režiséra. Jeremy Garelick, hoci stále zostáva z kreatívneho hľadiska skôr „len“ rutinérskym žánrovým remeselníkom, prejavuje lepší cit pre správne načasovanie v komických scénach. Naplno využíva ústredný herecký pár, nezdržiava sa zbytočným rozpitvávaním stereotypných charakterov. Vie správne odhadnúť, kedy zaoberanie sa krízami vo vzťahu medzi Nickom a Audrey slúži k prehĺbeniu komického účinku, a kedy je len upachtenou nudnou výplňou medzi jednotlivými zvratmi. Kamera Bojana Bazelliho sa kochá exotickým prostredím, luxusnými interiérmi a v správnom momente jej neuniká ani pohľad na plameniaka, či žirafu s plienkou, aby satirizovala výstrednosť ich bohatých majiteľov. Hudba Ruperta Gregson-Williamsa vnáša do deja správny komediálny nadhľad aj rytmickú dynamiku do akčných, či s napätím sa Paris10 resizepohrávajúcich scén. Pričom strih Toma Costaina a Briana M. Robinsona prácou s tempom a rytmom filmového rozprávania tvorivo zachraňuje aj inak remeselne problematickejšie momenty.

Vražda v Paríži nie je žiadnym komediálnym veľdielom. V porovnaní s inteligentnými humoristickými detektívkami napríklad z aktuálne veľmi populárnej série Na nože režiséra Riana Johnsona, jednoznačne prehráva na body. Predchádzajúce filmové dobrodružstvo Nicka a Audrey však hravo prekonáva... Je to snímka pre tých, ktorým v pauzách medzi umelecky ambicióznejšími pokusmi o charakterové herectvo Adama Sandlera (Drahokam, Životná trefa) nevadí, že sa občas zatúži vrátiť k svojim o niečo viac prvoplánovým komediálnym koreňom. A hlavne pre tých, ktorí vždy chceli vidieť nenápadnú krehkú Jennifer Aniston, ako niekoho zväčša len nešťastnou náhodou zastrelí, pobodá, prípadne „zamorduje“ sekáčikom.

Paris6 resizeVražda v Paríži (Murder Mystery 2), USA, 2023
Dĺžka: 89 minút
Réžia: Jeremy Garelick
Scenár: James Vanderbilt
Kamera: Bojan Bazelli
Hudba: Rupert Gregson-Williams
Strih: Tom Costain, Brian M. Robinson
Scénografia: Luke Freeborn, Jeanette Scott
Kostýmy: Debra McGuire
Producenti: Jennifer Aniston, Allen Covert, Adam Sandler, James D. Stern, James Vanderbilt, Tripp Vinson
Hrajú: Adam Sandler, Jennifer Aniston, Jodie Turner-Smith, Mélanie Laurent, Mark Strong, Tony Goldwyn, Adeel Akhtar, Annie Mumolo, John Kani, Enrique Arce, Kuhoo Verma, Dany Boon, Jillian Bell, Carlos Ponce, Matthew R. Anderson, Joe Ordaz, Zurin Villanueva
Distribúcia: Netflix
Foto: ČSFD cz., Netflix

Vyhľadaj

2percenta

220x220stavoing

Táto webová lokalita používa súbory cookie pre lepšie používateľské prostredie. Ochrana osobných údajov tým nie je dotknutá.