Blokoti (Blockers)

Blokoti12 resizeTri najlepšie kamarátky Julie (Kathryn Newton), Kayla (Geraldine Viswanathan) a Sam (Gideon Adlon) sa spoločne rozhodli, že všetky tri, počas maturitného večierku prídu o panenstvo. Rodičia sa to nedopatrením dozvedia a chcú tomu zabrániť za každú cenu - to je v krátkosti téma filmu Blokoti režiséra Kaya Kannona.

Stará múdrosť hovorí, že niekedy to nie je o cieli, ale o ceste. Tvorcovia sa snažili spraviť tú cestu zaujímavú. Snažili. Hlavná dejová zápletka je jednoduchá. Vyskytuje sa mnoho malých odbočiek, ktoré možno rozdeliť na dva druhy.  Buď Blokoti resizesú slabo divákovi naservírované a vopred vie, ako sa rozuzlia alebo im sa im venuje zbytočne veľa času a priestoru, pretože aj tak k ničomu nedospejú. Ak by ste po prvom jasnom náznaku nepochopili, že Sam (Gideon Adlon) je homosexuálne orientovaná a má záujem o Angelicu (Ramona Young), nemusíte sa obávať. Niekoľko krát, v pravidelných intervaloch, vám to naznačia v priebehu celého filmu aj napriek tomu, že  je to jasné od prvého náznaku.

O čo vo filme vlastne ide? Už som v úvode naznačil, že tínedžeri Blokoti5 resizesa rozhodnú vstúpiť do dospelosti, presnejšie ide im sex, len by to nesmeli oznámiť na najnevhodnejšom miesto – internete. Rodičia sa to dozvedia a okamžite konajú. Mitchell (John Cena) sa ešte nezmieril s tým, že jeho dcéra je skoro dospelá, Lisa (Lesslie Mann) nemá partnera a celú svoju lásku a pozornosť až chorobne venuje dcére a Huner (Ike Barinholtz) sa o svoju ratolesť nikdy nestaral a zrazu sa začne hrať na vzorného otca. Blokoti7 resizeDievčatá idú na maturitný ples, to im zakázať nemôžu, ale rodičia sa vyberú za nimi, aby im oznámili, že na to všetko ešte majú dosť času. No netušia do čoho sa zapletú a všetko vypáli úplne naopak. No toto dobrodružstvo sa aj tvorcom nejako vymklo z rúk.

Úvodné scény sa snažia vytvoriť chémiu medzi postavami, ktorá vôbec nefunguje. Vývoj deja, jeho smerovanie je od začiatku nudný, miestami sa trochu zlepší a vyskytnú sa aj náznaky humoru, ale výsledný efekt je nulový. A trochu zábavy sa od veselohry, na ktorú sa film tvári, by sa predsa len žiadalo. Neúspech zrejme už predpovedal samotný scenár, čo Blokoti9 resizesa režisérovi Kayovi Kanonovi nepodarilo dotvoriť, vylepšiť. No zo zlej predlohy sa ťažko niečo vydoluje, ale predsa sa len očakávalo niečo viac, aby sa z toho stala aspoň priemerná komédia. Nepodarilo sa ani na úvod zaujať diváka a nezlepšilo sa to ani v priebehu deja. No, našťastie, (aspoň to) začala chémia medzi hercami  ako-tak fungovať. Najslabšou stránkou filmu sú však dialógy, ktoré síce majú kolísavú úroveň, sem- tam sa postupne zlepšia, ale na plnokrvnú komédia nedostatočne. Jednoducho sú nudné, nezáživné.

Blokoti8 resizeŽiaľ, na tomto filme nemožno pochváliť takmer nič. Dokonca pokrivkáva aj strih. Niekoľko sekvencií končí úplne nezmyselne ostrým strihom, čo pôsobí mätúco v deji aj v jeho rozuzlení. Jedno však majster strihu mohol urobiť - skrátiť film o 20 minúť – to by mu bolo rozhodne prospelo. Našťastie, nechutného humoru je pomenej, ako to zvyčajne býva v podobných snímkach o tínedžeroch, po tom inteligentnom však niet ani náznaku. Veľmi by som bol Blokoti11 resizeprekvapený keby niekto od Blokotov očakával niečo viac, nedajbože našiel nejakú hlbšiu myšlienku. Aby však kritika nebola len jednoznačne zlá, tak musím pripustiť, že bolo niekoľko vtipných scénok, dokonca aj dobre zahratých a načasovaných. Aspoň niečo. No najpríjemnejším prekvapením bol John Cena v úlohe Kaylinho otca už aj preto, lebo je to bývalý wrestler a nie herec. Podarilo sa mu hrať naplno po celý čas. A to by bolo hádam o tejto podpriemernej komédii hádam všetko, čo sa dá povedať. No kto sa rád zabáva na hlúpostiach si možno počas 102 minút hádam aspoň oddýchne.

Blokoti3 resizeBlokoti (Blockers), USA, 2018
Dĺžka: 102 minút
Réžia: Kay Cannon