Dieťa Bridget Jonesovej (Bridget Jones´s Baby)

Dieta3 resizePostava Bridget Jonesovej vznikla  koncom dvadsiateho storočia ako fiktívna hrdinka novinových stĺpčekov britskej novinárky, scenáristky a spisovateľky Helen Fieldingovej (1958). Onedlho ožila aj v knižnej podobe a stala sa medzinárodným bestsellerom. Filmové spracovanie na seba nedalo dlho čakať. Prvý titul Denník Bridget Jonesovej (2001) bol celovečerným filmovým debutom autorkinej priateľky – britskej režisérky Sharon Maquire (1960).

Mimochodom, jej črty má vraj postava Bridgetinej priateľky Shazzer. Tá sa objavila aj v druhom dieli Bridget Jonesová: S rozumom v koncoch (2004), ale jej predobraz sa vrátil na režisérsku stoličku až teraz, po pätnástich rokoch, pri spracovaní tretej časti - Dieťa Bridget Jonesovej, ktorá prichádza v týchto dňoch do našich kín.V prvých dvoch Dieta2 resizečastiach sme sledovali svojráznu tridsiatničku Bridget, ako hľadá svoju lásku a obdivovali jej predstaviteľku – americkú  herečku Renee Zellweger. Nielenže zdolala nástrahy britského akcentu, ale aj problémy s  priberaním a chudnutím, s ktorými sa pasuje jej hrdinka. Najmä sme jej však verili bezprostrednosť s akou túži po skutočnej láske, zvláda trápne situácie v práci i v súkromní a rozhoduje sa medzi suchárskym, ale zodpovedným Markom (Colin Firt) a šarmantným, no ľahkomyselným Danielom (Hugh Grant).

Tretia časť sa začína v deň Bridgetinych 43. narodenín. Podarilo sa jej cvičením a diétou upraviť svoju postavu, je spokojná so svojou kariérou v televízii, no v súkromí sa jej nedarí. Sukničkár Daniel zahynul pri leteckom nešťastí,  advokát Mark sa oženil s inou a ona je stále sama. Kolegyňa - moderátorka Miranda Dieta4 resize(Sarah Soleman) ju nahovorí vybrať sa na hudobný festival, kde vraj niet núdze o stretnutia s partnermi ani pre ženy v ich veku. Bridget pod vplyvom alkoholu zablúdi do „jurty“ neznámeho Američana Jacka (Patrick Dempsey) a strávi s ním noc. Ráno od neho utečie zhnusená sama zo seba. Až neskôr sa dozvie, že je to bohatý majiteľ televíznej zoznamky, navyše slobodný. O niekoľko dní sa náhodne stretne so svojou niekdajšou láskou – s rozvádzajúcim sa právnikom Markom (Colin Firt) a skončia v hotelovej izbe. Ráno však opäť utečie, lebo je presvedčená, že sú príliš rozdielni. Keď po čase zistí, že je tehotná, netuší, kto z dvoch spomínaných mužov je vlastne otcom. Situácia sa čoraz viac komplikuje, lebo Bridget  odmieta testy otcovstva, ale ani si nevie vybrať, ktorý z oboch nápadníkov by bol pre ňu a jej dieťa ten pravý. Zdá sa, že asi zostane osamelou slobodnou matkou.

Dieta5 resizeViac z deja sa nepatrí prezrádzať. Možno však konštatovať, že osud Bridget zaujme asi predovšetkým diváčky, bez ohľadu na to, či videli predchádzajúce časti, a do ktorej vekovej kategórie patria. Lebo i keď sa hlavná línia príbehu sústreďuje na problémy ženy zrelého, tzv.stredného veku, sledujeme aj viacgeneračné vzťahy a konflikty. Napríklad  Bridget a jej priateľky majú obavy zo straty miesta, lebo pre mladú generáciu sú štyridsiatnici už odpísanou záležitosťou. Na druhej strane sa Bridgitina matka napriek svojmu veku rozhodne realizovať v regionálnej politike. V hre zostáva aj otázka kariéra kontra rodina. Zaujímavé sú i scény z televízneho zákulisia, ironizujúci pohľad na boj o diváka, praktiky bulváru, či aktualizujúce politické narážky. Body Dieta6 resizetreba prirátať i za sebairóniu nejednej z postáv. Tvorcovia nezaprú britský suchý humor. Zásluhu na tom má i britská herečka a scenáristka Emma Thompson, ktorá hrá gynekologičku a zároveň je i spoluscenáristkou  filmu.

Herecké obsadenie je vôbec - nespochybniteľné. Tvoria ho známi, oceňovaní a obľúbení herci. Či je to Rene Zellweger v úlohe titulnej predstaviteľky, s ktorou dokázala prirodzene zostarnúť a nebojí sa scén bez make upu. Alebo presvedčivý Colin Firth ako Mark s minimom mimiky. Či Gemma Jones a Jim Broadment v úlohách Bridgetinych rodičov. Nuž a ženské publikum určite ocení šarm Američana Patricka Dempsyho ako Jacka.

Dieta7 resizeVraví sa, že dvakrát nevstúpiš do tej istej rieky, teraz dokonca tretíkrát. Tehotenstvo v zrelom veku ani materstvo a jeho problémy, či starnutie, nie sú veľmi na vtipkovanie. I keď sa človek neubráni úsmevu, ako sa dočká Bridget nosenia na rukách, keď sa ju jej partneri snažia dopraviť do nemocnice... Priaznivci Bridget Johnsovej sa však nemusia obávať. Tretia časť jej príbehov síce neohúri, ale poteší. Ponúka rad vtipných postrehov, situácii, ktoré hovoria o dobrých vzťahoch rodiny a priateľov, to všetko bez sentimentu, s úsmevom i s troškou nadhľadu. Nuž a divák sa konečne dozvie, ako sa to všetko skončilo. Samozrejme, že dobre. Film Dieťa Bridget Jonesovej je totiž  tak trochu rozprávka pre dospelých, ale v prvom rade pôvabná a kultivovane urobená komédia, ktorá poteší.

Dieta resizeDieťa Bridget Jonesovej (Bridget Jones´s Baby), Veľká Británia, Írsko, Francúzsko, 2016
Dĺžka: 125 minút
Réžia:Sharon Maguire