Ocko je doma (Daddy's Home)

Ocko resizeNa prípravu vynikajúcej rodinnej komédie budeme potrebovať: dvoch sympatických a výborne sa dopĺňajúcich otcov, dve neposedné deti, krásnu mamu, nejaký ten nekorektný fórik jemne balancujúci na hranici únosnosti toho, čo sa ešte v rodinnom filme objaviť môže a čo už je priveľa, no a na koniec morálne ponaučenie a klasický hollywoodsky happyend. Pripraviť bránice - Ocko je doma.

Brad (Will Ferrell), milujúci manžel nádhernej Sary (Linda Cardellini) a nevlastný otec jej dvoch detí, zúfalo sa snažiaci s nimi nadviazať pravý otcovský vzťah. Dusty (Mark Wahlberg), nezodpovedný fešák a búrlivák, do Ocko3 resizektorého sa kedysi Sara bláznivo zamilovala, skutočný otec jej dvoch detí, ktoré naňho nedajú dopustiť. Spojenie drsného Wahlberga so starostlivým a citlivým Farrelom nám po dlhšom čase prináša pozerateľnú komédiu, s krásnou hlavnou myšlienkou a sympatickými hereckými výkonmi. Tie sa však netýkajú výhradne len ústrednej dvojice otcov, ale aj vedľajších postáv, ktoré sú mimoriadne skvelo napísané a zahrané. Veľmi vtipnými vsuvkami prispieva do víru zábavy Bradov šéf, niekoľkokrát rozvedený riaditeľ miestneho rozhlasu kde Brad pracuje, ako hľadač talentov a moderátor. Najmä jeho dobre mienené rady “ako na manželstvo výchovu Ocko10 resizedetí” vyznievajú z úst niekoľkokrát rozvedeného a bezdetného pána za zenitom veľmi smiešne. Keď tieto rady na Brada vybalí počas porady pred všetkými kolegami, budete sa smiať aj keby ste nechceli. Druhou výraznou postavou je černošský opravár Griff, ktorého Sara zavolala, aby opravil rozbitú stenu v dome, ktorú má na svedomí Brad. Griff sa so svojím šarmom a hlavne vďaka rýchlemu novovzniknutému priateľstvu s Dustym a jeho deťmi stáva akousi súčasťou tejto zvláštnej rodinky a Sara s Bradom sa ho nedokážu zbaviť. Jednoducho sa im nasťahuje do domu a stará sa o väčšinu Ocko4 resizevtipných scén filmu a zachraňuje situáciu v momentoch keď Ferrellova improvizácia vybičuje trápnosť do extrému.

Nie že by tých trápnych momentov bolo veľa, no vyskytnú sa. A keď už, tak ich má všetky na svedomí práve Ferrell. Aby sme sa teda držali pri zemi a film iba nechválil, aj keď si to skutočne zaslúži: Celkový dojem jemne pokazí pár počítačmi veľmi okato upravovaných scén (napríklad scéna s Dustyho motorkou, v ktorej motorka padá v rozpore so všetkými zákonmi fyziky a zničí spomínanú stenu v dome a, samozrejme, aj Bradovo auto) a už vyššie spomínaná prílišná improvizácia niektorých diaógov zo strany Ferrella, ktorému zjavne režisér nechal priveľké množstvo priestoru na Ocko11 resizesebarealizáciu, čo nie vždy vypálilo dobrým smerom. Druhou umelou scénou je potom Bradova jazda na skateboarde, ktorú si mohli tvorcovia radšej odpustiť, pretože divákovi zbytočne kazí dojem z už aj tak dosť slabej a prázdnej strednej časti filmu.

Všetko sa však na dobré obráti a koniec celý dojem zachráni a výrazne zvýši aj divákov pocit spokojnosti. Hlavne záverečný otcovský súboj, ktorý skvelo odkazoval na predošlé udalosti vo filme a nádherne vystihoval myšlienku riešenia konfliktov bez uchyľovania sa k násiliu, ale zato s Ocko9 resizepoužitím štipky rozumu. Režisér Sean Anders v samom závere bravúrne využil aj wrestlingovú hviezdu a občasného herca Johna Cenu, ktorého internet často spája (vďaka ich neuveriteľnej podobnosti) s Markom Wahlbergom a urobil z neho biologického otca detí, ktoré sa s novou manželkou Dusty snažil vychovávať. Karta sa teda obrátila, a v Bradovej pozícii zo začiatku filmu sa teraz ocitol sám Dusty. Nová manželka, jej deti, návrat ozajstného otca, ešte drsnejšieho, ešte zábavnejšieho. Ktovie, možno si tvorcovia zamiesili na dvojku. Pri dobrom scenári a menšom počte vulgárnych vtipov, ktoré do rodinného filmu nepatria, by z toho mohlo byť obstojné pokračovanie tejto vydarenej komédie.

Ocko6 resizeOcko je doma (Daddy's Home), USA, 2015
Dĺžka: 96 minút
Réžia: Sean Anders
Scenár: Brian Burns, Sean Anders, John Morris
Kamera: Julio Macat
Strih: Eric Kissack, Brad Wilhite
Hudba: Michael Andrews
Hrajú: Will Ferrell, Mark Wahlberg, Linda Cardellini, Jeff Caperton, Thomas Haden Church, Scarlett Estevez, Owen Vaccaro, Bobby Cannavale, Hannibal Buress, Paul Scheer, Alessandra Ambrosio, Jamie Denbo, Billy Slaughter, Scott Gulino, Tiffany Forest, Nazeema Bartek, Andrea Vittoria Alvarado, Devin Posey, Sadarias Harrell, Bill Burr, Mark L. Young, John Cena, Jacquelyn Twodat Jackson, John L. Armijo
Premiéra v SR: 31. marca 2016