Slovenská sezóna na Art Film Feste

Art_Film_logo_resizePriaznivcom slovenského filmu sa aj na blížiacom 19. ročníku Art Film Festu ujde nádielka domácej tvorby. Od 17. do 25. júna sa do festivalových kinosál v Trenčianskych Tepliciach a Trenčíne dostanú aj premiérové slovenské filmy či najlepšie snímky mladých talentovaných domácich tvorcov. V sekcii Slovenská sezóna uvedie Art Film Fest tri hrané a štyri dokumentárne filmy a v sekcii Slovenská sezóna špeciál: Filmové školy na Slovensku sa možno tešiť na 33 krátkych filmov, ktoré vznikli na pôde troch umeleckých vysokých škôl.



Spomedzi celovečerných hraných snímok láka jeden z najočakávanejších slovenských filmov – Marhuľový ostrov. Od prvej klapky po premiéru uplynuli štyri roky. Snímku nakrútil ako svoj dlhometrážny debut režisér Peter Bebjak, ktorý má vo svojej filmografii seriály ako Marhulovy_ostrov_Apricot_Island_01_resizenapríklad Mesto tieňov, Odsúdené či Dr. Ludsky. Marhuľový ostrov Slovenská filmová a televízna akadémia navrhla na Európsku filmovú cenu 2011. Art Film Fest uvedie v Slovenskej sezóne aj celovečerné filmy Čas grimás o slávnom sochárovi Franzovi Xaverovi Messerschmidtovi a drámu Devínsky masaker o masovom vraždení Ľubomíra Harmana v Devínskej Novej Vsi.

Na festivalové plátna sa dostanú aj dokumentárne snímky známych tvorcov. Film Povieme si to v nebi z cyklu Nechcené deti po dvanástich rokoch rozpráva príbeh o rodine, ktorá prijala zrakovo, mentálne i telesne postihnuté autistické dievčatko. Režisér Jaro Vojtek ukazuje aj to, ako príchod Nikolky zmenil život celej rodiny. Režisér Marek Šulík v snímke Chcela som byť matka z rovnakého cyklu prináša pohľad na  na ženu, ktorá pred 16 rokmi prijala do pestúnskej starostlivosti dvoch bratov – Jozefa a Karola. Obaja vyrastali v rozvrátenej rodine, k pani Jarmile sa dostali s poničeným zdravým, bez hygienických návykov a s deštruktívnymi sklonmi. Úsilie ich novej mamy sa vyplatilo, Jozefa prijali na vysokú školu, ale Karol sa už z tráum detstva nedostal.

V premiére uvedie Art Film Fest dve časti televízneho cyklu Slovenké kino, v ktorom sa mladí dokumentaristi pozerajú na dejiny a súčasnosť slovenskej kinematografie. Diel s názvom Duch v stroji je pohľadom do myslí slovenských kameramanov. Režisér Robert Kirchhoff vďaka rozhovorom s významnými filmármi, vizuálnym rekonštrukciám a ukážkam odpovedá na otázku o špecifickosti slovenskej kameramanskej školy. Diel s názvom Jánošík – vykrádaný hrdina ponúka divákovi nový pohľad na azda najmýtizovanejšieho slovenského národného hrdinu, ktorý neoddeliteľne patrí do slovenskej kinematografie. Tvorcovia sa sústredili nielen na rôzne zobrazenia Jánošíka vo filmoch, ale aj na súčasný jánošíkovský „folklór“ či jeho medzinárodný rozmer.

Art Film Fest tento rok po prvý raz zaradil do programu sekciu Slovenská sezóna špeciál: Filmové školy na Slovensku. “Tento nápad podnietil výborný ohlas, ktorý sme zaznamenali v minulom roku s obdobnou prehliadkou k 20. výročiu vzniku Filmovej a televíznej fakulty VŠMU v Bratislave,” povedal riaditeľ Art Film Festu Peter Nágel.  Príležitosť uviesť na Art Film Feste najnovšie študentské snímky tento rok dostala nielen VŠMU, ale aj Akadémia umení v Banskej Bystrici a Trnavská univerzita. Festivaloví diváci tak prostredníctvom 33 krátkych filmov získajú kompletný prehľad o tvorbe mladých talentovaných filmárov.

 

Vyhľadaj

2percenta

220x220stavoing

Táto webová lokalita používa súbory cookie pre lepšie používateľské prostredie. Ochrana osobných údajov tým nie je dotknutá.