Mimi a Líza: Záhada vianočného svetla

Mimi resizeMimi a Líza sú najlepšími kamarátkami už celú večnosť. Spoločne navštívili mnoho imaginárnych svetov. Ich pohľad na jednotlivé svety bol úplne síce odlišný, no zakaždým zažili úžasné dobrodružstvo plné záhad.

S dážďovkou Nelou sa vydali do podzemia, aby ju naučili pravidlá orientačného behu. Zrkadlo šikovného kaderníka im pomohlo pochopiť, že predsa je len najlepšie byť sám sebou. V zakliatom čase kukučkových hodín zvíťazili nad strašidelnou hrdzou. So susedkami – dvojičkami vstúpili do sveta plného vlnených slonov a menčestrových opíc, aby Mimi2 resizeosamelému froté krokodílovi ušili kamarátku. Presvedčili neposlušné písmená Gejzu Literu, aby sa zo slnečnej dovolenky vrátili do jeho počítača. A s Agentom Vitamínom zachránili hlas slávnej opernej speváčky. Samé dobrodružstvo!

Práve nadišiel čas Vianoc a všetci susedia, vrátane dievčat, ozdobujú vianočný stromček. Nanešťastie, všetky žiarovky nečakane zhasli. Kam zmizlo vianočné svetlo? Aby sa im podarilo nájsť odpoveď na túto otázku, Mimi a Líza sa musia vydať do sveta o niečo odlišného než doposiaľ. Do minulosti. Presne ako slávny Ebeneezer Scrooge vo Vianočnej kolede MImi3 resizeCharlesa Dickensa, keď ho navštívil duch minulých Vianoc.

Vizuál nedávno premietaných Websterovcov bol pre súčasného malého diváka určite zaujímavejší než Mimi a Líza. Príbeh dvoch kamarátok tento deficit úspešne doháňa, ba i prevyšuje. Ako? Originalitou narácie a zmyslom pre detail. Všetky vedľajšie postavy susedov, s ktorými dievčatá zažívajú svoje avantúry, rozprávajú v rýmoch. Presne ako rozprávkové knihy pre najmenších. Ich výsledný efekt je, samozrejme, poetický. MImi11 resizeRýmovačky zároveň ozvláštňujú príbeh, aby sa pre nedočkavého diváka nestal monotónnym. Zároveň zvyšujú zainteresovanosť najmenšieho publika o dej rozprávky.

Tvorcovia filmu Mimi a Líza: Záhada vianočného svetla si dali záležať aj na najmenších detailoch. Nadpisy jednotlivých kapitol/častí najprv vidíme len ako zhluk malých bodiek Brailovom písme, a následne v latinke. Akým spôsobom dievčatá vstupujú do sveta nekonečnej imaginácie? Niekedy sa MImi5 resizepremenia na dážďovky, inokedy ich do sveta fantázie stiahne koliesko kukučkových hodín. Dokonca, cestujú v kupé vianočného svetielka a vo vrtuľníku z oranžového pomaranča. Posledná asi minúta každej časti je priestorom Mimi a jej ocka a Lízy a jej mamky na zhodnotenie toho, aký bol daný deň úžasný. Večerné rozhovory ukonči už len električka a zasvietené svetlo domova.

MImi7 resizeCelá kolekcia Mimi a Lízy je vystavané na protikladoch. Líza a jej svet sú farebné. A dievčatko s blond vlasmi veľmi odvážne a impulzívne. Ešte aj jej šaty, na rozdiel od čierno bielych, ktoré nosí Mimi, majú na sebe farebné bodky. Ako náhle sa nachádzame vo svete nevidiacej Mimi, celý vizuál sa mení. Podklad každého jedného záberu sa zahalí do čiernej farby so surrealistickými ilúziami. Preto, keď sa jej nedarí, môže vyzerať ako malá myška. Keď jazdí na lopte, akoby cválala na krásnom modrom koni. A keď MImi8 resizeprší, usmieva sa, lebo bubnovanie dažďa je magické!

Pridanou hodnotou animovaného seriálu Mimi a Líza je nenásilný edukatívny charakter. Deti sa tak prostredníctvom zábavných krátkych filmov dozvedajú čo-to o živote zvierat či o chorobe a jedení zdravých pomarančov. Môžeme tak dúfať, že Mimi a Líza navštívia ešte množstvo fantastických neprebádaných svetov. A zažijú niekoľko zaujímavých dobrodružstiev.

Mimi6 resizeMimi a Líza: Záhada vianočného svetla, SR, ČR, 2018
Dĺžka: 60 minút
Réžia: Katarína Kerekešová, Ivana Šebestová
Scenár: Katarína Kerekešová, Ivana Šebestová, Katarína Moláková
Hudba: Lucia Chuťková
V slovenskom znení: Ema Mercová, Grétka Fedora Homzová, Táňa Radeva, Vladimír Kobielsky, Matej Landl, Henrieta Kolláriková – Jančišinová, František Kovár, Oľga Belešová, Ivo Gogál, Eva Matejková a ďalší
Distribúcia: Magic Box Slovakia
Premiéra v SR: 22. novembra 2018