Transformers: Zánik (Transformers: Age of Extinction)

Transformsrs 4 resizeRežisér Michael Bay opäť potvrdil, že jeho detské časy boli plné fantázie a tú využíva v nadmernom množstve aj vo svojich Sci- fi príbehoch. Jediné čo sa zmenilo je, že kým v detstve mu stačilo dať do ruky pero a papier a čakať čo vzíde z jeho kreativity, v súčasnosti sú jeho výtvory niekoľko miliónovou záležitosťou. Transformers: Zánik - najnovší z jeho diel už podľa názvu poukazuje na fakt, že pôjde o poslednú časť z tejto ságy. Nenechajte sa však oklamať. Aj v tejto časti si totižto nechal pootvorené dvierka.

Film sa odohráva 4 roky po poslednej časti v tom istom svete, avšak z pôvodných ľudských postáv autor neponechal ani jednu jedinú. Do pozície hlavného hrdinu postavil Cade Yeagera (Mark Wahlberg), ktorý sám vychováva svoju dcéru Tessu (Nicola Peltz) a popri tom experimentuje so starým šrotom, ktorý skupuje od susedov. Jedného dňa si Transformers 8 resizedomov privezie starú dodávku. Ako sa však ukáže tá mu narobí problémy nie len s dcérou, ktorá s jeho ,,podnikaním“ nesúhlasí, ale poštve proti svojej rodine aj celú CIA. Opravou tejto dodávky totižto priviedol k životu Optima Prima, vodcu autobotov. Ten privolá na pomoc posledných štyroch žijúcich Transformerov a spoločne s Yeagerovou rodinou sa pokúsia zastaviť zlého agenta CIA (Kelsey Grammer), jeho spojenca z vesmíru Lockdowna, ktorý sa prezentuje ako lovec Transformerov, ale aj veľké množstvo nových Transformerov, ktorých vytvorili ľudia. Tým sa podarilo priviesť k životu aj Megatrona, po Transformsrs 2 resizenovom Galvatrona, ktorý bez pochýb zohrá hlavnú úlohu pri natáčaní ďalšieho pokračovania.

Štvrtý diel prekonal predchádzajúce nie len najvyšším použitým kapitálom, ale najmä svojou dĺžkou. Ak sa naň chystáte do kina, pripravte sa na to, že v ňom strávite takmer tri hodiny. Jedlo a pitie sú teda v tomto prípade nevyhnutnosťou. Tu však jeho prvenstvá končia, keďže v kvalite sa ani zďaleka nemôže porovnávať s prvým dielom . Aj pri pozeraní na to najväčšie plátno budete mať problém orientovať sa v množstve Transformerov, ktorí sa vo filme objavia. Scény sú nimi priam preplnené a vaša pozornosť bude vystavovaná naozaj poriadnej skúške. Veľké plus vidím v Transformers 7 resizeodľahčovaní scén. Humor ,,otcohrdinu“ Yeagera je blízky všetkým vekovým kategóriám. Pri napínavom zoznámení s dcériným priateľom Shaneom (Jack Reynor) v ňom spoznáte typického otca, ktorý je odhodlaný svoju dcéru ochrániť za každú cenu. Časom však pochopí, že jeho konanie sa pre Tess stalo oveľa väčším nebezpečenstvom, ako predstavoval Shane.

Čo sa týka samotného príbehu, nejde o nič zložité a divák nemá problém domyslieť si o čo tam po celý čas pôjde. Ani záver nie je Transformsrs 4 resizežiadnym prekvapením. Myslímn si, že nikoho nezaskočí ani zistenie, že nejde o poslednú časť tejto ságy, ako avizovali. Režisér Michael Bay sa prekonal v množstve efektov, ktoré v 3D vyzerajú naozaj dobre. Keďže ide o sci-fi, nie je vôbec potrebné pokúšať sa scény za každú cenu spraviť čo najreálnejšie. Každý chápe, že nič také ako transformery skákajúci po mrakodrapoch, vesmírne lode, alebo iné nadprirodzené bytosti neexistujú, ale ich detailné spracovanie nás núti sa zamyslieť, či sa v budúcnosti podobné vynálezy naozaj nestanú súčasťou našich životov.

Transformesr 6 resizeTransformers: Zánik, USA, Čína, 2014
Dĺžka: 165 min
Réžia: Michael Bay
Scenár: Ehren Kruger
Kamera: Amirr M. Mokri
Hudba: Steve Jablonsky
Hrajú: Mark Wahlberg, Jack Reynor, Nicola Peltz, Stanley Tucci, Kelsey Grammer, Sophia Myles, Bingbing Li, T.J. Miller, Peter Cullen, Titus Welliver, Victoria Summer, Heather Danner, Cleo King, Michael Wong, Ray Lui, Ken Watanabe, Thomas Lennon, John Goodman, John DiMaggio, Frank Welker, Reno Wilson, Mark Ryan, Byron Li,..
Premiéra: 26.júna 2014