Mrcha učiteľka (Bad Teacher)

Mrcha_6_resizeV svetovej kinematografii jestvuje viacero  pozoruhodných  diel zo školského prostredia, ktoré sa zapísali do pamäti divákov aj vykreslením mimoriadnych osobností učiteľov. Film Mrcha učiteľka (Bad Teacher) medzi ne určite nikdy patriť nebude. Iba, ak by už naša spoločnosť natoľko zdegenerovala, že za  najvyššie hodnoty  uznáva sebectvo, peniaze, bezohľadnosť a morálku považuje za niečo zbytočné.

Americký režisér a producent Jake Kasdan (1974), ktorý sa podpísal pod niekoľko televíznych seriálov a celovečerných filmov sa totiž Mrcha_1_resizenadchol myšlienkou nakrútiť drsnú komédiu o sebeckej zlej učiteľke, ktorá  pije, berie drogy, je vulgárna a škola jej je ľahostajná. Jeho hrdinka Elizabeth Halseyová  (Cameron Diaz) si vybrala povolanie učiteľky vraj hlavne kvôli dvom mesiacom prázdnin a jej cieľom je nájsť si bohatého manžela, aby už nikdy nemusela učiť.  Lenže snúbenec odhalí jej „zlatokopecké“ plány a svadbu zruší. Elizabeth  teda musí späť k svojej nenávidenej profesii. Žiakom púšťa namiesto vyučovania video, kým sama vyspáva za katedrou „opicu“ alebo kuje plány, ako získať suplujúceho, ale zato bohatého kolegu Scotta (Justin Timberlake). O jeho priazeň Mrcha_2_resizevšak musí bojovať s výbornou učiteľkou, energickou  i keď psychicky labilnou Amy (Lucy Punch) a zároveň  sa brániť pokusom o zblíženie zo strany urasteného, ale neveľmi solventného telocvikára (Jason Segel). Predpokladá, že cestu k bohatému partnerovi jej umožnia väčšie umelé prsia, a tak šetrí na drahú kozmetickú operáciu. Neváha kradnúť, podvádzať, manipulovať druhými a ubližovať im, len aby dosiahla svoj cieľ.

Cieľ tvorcov filmu  zostáva nejasný. Cameron Diaz, ktorá debutovala na filmovom plátne v roku 1994 vo filme Maska po boku Jima Carreyho a  bola štyrikrát nominovaná na Zlatý glóbus za filmy Niečo na tej Mary je, V koži Johna Malovicha, Vanilkové nebo a Gangy v New Yorku  vytvorila sexi potvoru Elizabeth, ktorá je síce neschopná učiteľka, ale žena schopná všetkého, aby  dosiahla svoj cieľ.Známy spevák, a v poslednom čase i herec,  Justin Timberlake , ktorý hrá Scotta, dostal šancu parodovať sám seba, keď „akože“  debutuje  na Mrcha_5_resizepódiu v milostnej piesni pre Amy.Obaja herci sa vraj pri vytváraní  svojich postáv veľmi bavili. Na výsledku to príliš nevidno.

Slovenský divák si pravdepodobne už zvyká na americký fekálny a sexuálny humor, i keď  pri tejto drsnej komédii sa asi najviac budú baviť pubertálni návštevníci kina.  Tí si možno navyše odnesú poučenie, že  v živote vyhrávajú tí zlí a dobre sa má iba ten, kto bezohľadne myslí len na seba..  Ale i tak zostáva otázka : naozaj nám chceli autori povedať práve toto?

Mrcha_resizeMrcha učiteľka (Bad Teacher) – USA, 2011
Réžia: Jake Kasdan
Scenár: Gebe Stupnitsky, Lee Eisenberg