Na Febiofeste zaujali najviac slovenské filmy

Febio logo resizeTohtoročný 22. ročník Medzinárodného filmového festivalu Febiofest ukončil svoju tohtoročnú púť po slovenských kinách. Od 20. marca do 16. apríla sa v desiatich mestách premietlo 126 filmov a počas 269 premietaní si ich pozrelo takmer 9000 divákov. Úspechu sa obzvlášť tešila filmová sekcia Slovenská filmová krajina kde si slovenské filmy pozrelo 2732 festivalových návštevníkov.

Febiofest odštartoval 20. marca v Bratislave, pokračoval v Trenčíne a v apríli sa výber najlepších klubových filmov presunul do Levíc, Martina, Košíc, Kežmarku, Prešova, Trnavy, Prievidze a Banskej Bystrice. Vo všetkých festivalových mestách si diváci okrem filmov pozreli aj víťazov tohtoročnej Súťaže krátkych filmov krajín V4. Medzinárodnú porotu najviac zaujal poľský hraný film Mliečny brat režiséra Vahrama Mchitarjana. Ten získal hlavnú cenu a finačnú odmenu vo výške 3 000 €. Zvláštne uznanie získali filmy Mat goc a slovenský dokument Toto nie je hra. Cenu divákov si odniesol český hraný film Až zapadne slunce.

 

Asociácia slovenských filmových klubov, ktorá je organizátorom festivalu, odovzdávala na festivale Výročné ceny.  Tu si cenu za Najlepší filmový klub odnieslo Kino Lumière, Najlepším klubovým filmom sa stala oscarová snímka Ida. Výročnú cenu ASFK za Prínos slovenskej kinematografii a klubovému hnutiu získal Eduard Grečner a ocenenie za Prínos svetovej kinematografii si osobne prevzal hollywoodsky herec Isaach de Bankolé. Ten sa na filmovom festivalovom plátne objavil viackrát - najprv v otváracom maďarsko-slovenskom filme Mirage, a následne v niekoľkých ďalších snímkach, ktoré boli premietnuté v rámci sekcie Profily. Popri návšteve obľúbenca režiséra Jima Jarmuscha a jeho kolegov z filmu Mirage mohli diváci stretnúť 23 zahraničných a 32 slovenských hostí – tvorcov, ktorí s divákmi nadšene diskutovali o svojich filmoch, ale aj filmových profesionálov a žurnalistov.  

 

Tohtoročný Febiofest sa niesol v znamení slovenského filmu nielen v rámci sekcie Slovenská filmová krajina, ale aj sprievodným programom, ktorému dominoval industry program pre slovenských filmových profesionálov Works in Progress. Počas tohto podujatia slovenskí tvorcovia predstavili desať  projektov, na ktorých aktuálne pracujú.

V trojke najnavštevovanejších filmov Febiofestu na vrchole dominoval už spomínaný slovensko – maďarský film Mirage. Na druhom mieste sa ocitol nórsky titul Proti prírode, ktorý sa do kín dostáva 23. apríla a top trojku festivalu uzatvára nový slovenský dokumentárny film Pavla Barabáša Suri, ktorý sa tu premietol exkluzívne len v rámci regiónov a v kinách po celom Slovensku ho budete môcť vidieť vďaka ASFK od 21. mája.

 

„Som veľmi rád, že sa podarilo divákom predstaviť také mimoriadne filmy ako je napríklad Mirage. Tiež sa ukázalo, že slovenskí tvorcovia a producenti pozitívne hodnotia naše snahy vytvoriť na festivale aj platformy pre filmových profesionálov. A to aj vďaka tomu, že po Work in Progress sa už nejednému filmárskemu tímu ozvali možní budúci partneri ich projektov. Veríme, že tento koncept privítame aj o rok na už 23. ročníku, “ zhodnotil umelecký riaditeľ festivalu Přemysl Martinek.
  

Vyhľadaj

2percenta

220x220stavoing

Táto webová lokalita používa súbory cookie pre lepšie používateľské prostredie. Ochrana osobných údajov tým nie je dotknutá.