22 Jump Street (22 Jump Street)

JUmp Street resizeZoskupenie režisérov Phil Lord a Chris Miller prinieslo do kín v roku 2012 akčnú komédiu s názvom 21 JumpStreet, ktorá dá sa povedať zožala úspech najmä u mladšieho publika. Tento rok spoločne vypustili do filmového sveta pokračovanie s názvom 22 Jump Street, ktoré máte možnosť v slovenských kinách sledovať od 10. Júla.

Pokračovanie tohto filmu nadväzuje na jeho prvú časť, avšak nič sa nestane ak ste jednotku nevideli. Celý proces a zadelenie úloh vo filme sa dá veľmi ľahko logicky odvodiť. Policajný dôstojník Schmidt (Johan Hill) a Jenk (Channing Tatum) sú od policajnej akadémie nie len najlepšími priateľmi, ale aj ,,parťakmi“, ktorí spoločne plnia úlohy od svojho JUmp Street 3 resizeveliteľa kapitána Dicksona (Ice Cube), v tajnej jednotke Jump Street. Mladší vek v jednotke ich predurčoval na infiltráciu do mladšieho prostredia, a teda sa ich misia odohrávala v priestoroch strednej školy. S pribúdajúcimi rokmi by im však nikto neuveril, že sú teenagermi, a preto sa ich zadanie presunulo na vysokú školu. Život, ktorý bol pre nich doteraz veľkým neznámom sa rozhodli sa poriadne užiť. Medzi dvoma bratmi na život a na smrť  však dochádza ku kríze v ich vzťahu a každý sa vydáva na vlastnú cestu. Úloha však pre oboch zostáva stále rovnaká - nájsť a zneškodniť dodávateľa novej, medzi mladými rozšírenej drogy why-phy. Podarí sa im popasovať sa so všetkými prekážkami, ktoré nesie vysokoškolský život?

JUmp Street 7 resizePriniesť niečo nové a aspoň rovnako dobré do pokračovania filmu, v ktorom ide viac menej o zbierku na prvý pohľad trápnych vtipov a situácii, ktoré v konečnom dôsledku môžu vyznieť naozaj vtipne, je v dnešnej dobe naozaj náročné. Filmových režisérov, ktorí sa snažia o tento typ humoru a filmov je najmä v Amerike naozaj požehnane. Táto dvojica  však dokázala, že hranice vo filmovom svete naozaj neexistujú a ťaží z toho, že ľudia sa chcú po náročných dňoch baviť na primitívnom humore (čo, samozrejme, nie je zlé). Millerovi a Lordovi sa však podarilo ešte niečo väčšie. Dokázali film naplnený ironickými, vtipnými no v prvom rade naozaj primitívnymi hláškami prepojiť hneď s viacerými pointami, JUmp Street 2 resizektoré divák odhalí, keď bude pozorne sledovať celkový vývin hlavných postáv a ich správanie v jednotlivých situáciách. Navyše musím vyzdvihnúť aj prácu kamery, ktorá bola naozaj dobrá najmä pri veľkom množstve dynamických scén, od naháňačiek, športových zápasov až po záverečné vyvrcholenie.

Celkovo film aj keď trvá skoro dve hodiny, určite nepatrí k tým, počas ktorých sledujete hodinky a rozmýšľate nad tým, či stihnete posledný autobus domov. Príbeh sa postupne rozvíja a všetky scény sú natoľko dynamické, že vám určite nedovolia zaspať. A scénu s Ice Cubeom, ktorý sa nám po novom predstaví aj v roli otca a predvedie pár naozaj famóznych neurotických scén by bola naozaj obrovská škoda nevidieť. Ak máte teda radi takýto typ humoru v spojení s pár myšlienkami a situáciami na zamyslenie určite bude pre vás táto komédia tou správnou voľbou.

Jump Street 8 resize22 Jump Street, USA, 2014
Dĺžka: 112 minút
Réžia: Phil Lord, Chris Miller