O novom filme Tomáša Mašína Wilsonov

Wilsonov resizePo vyše troch rokoch príprav, nakrúcaní a trikovej postprodukcie prináša spol. PubRes v spolupráci s distribučnou spoločnosťou Forum Film do slovenských kín detektívnu komédiu Wilsonov. Jeho distribučná premiéra je súbežne v slovenských aj českých kinách 1. októbra 2015.

Film, ktorý vznikol takmer v rovnocennej česko-slovenskej koprodukcii a spolupráci nakrútil Tomáš Mašín a do  hlavných postáv obsadil Jiřího Macháčka, Vojtu Dyka a Táňu Pauhofovú. V ďalších dôležitých úlohách filmu sa predstavia aj Jan Kraus, Richard Stanke, Ľuboš Kostelný, Csongor Kassai či Petr Čtvrtníček. Na realizácii projektu Wilsonov sa stretlo množstvo rešpektovaných filmových tvorcov, napríklad Marek Epstein (scenár), Martin Štrba (kamera), Martin Kurel (architekt), Michal Novinski (hudba), Katarína Štrbová Bieliková (kostýmy).

 

Príbeh filmu sa odohráva v roku 1919 v jednom zapadnutom meste kdesi v strednej Európe, ktoré sa až príliš podobá na starú Bratislavu, začína primátor Dangl snívať svoj veľký sen. Plánuje pripojiť svoje mesto k Spojeným štátom americkým a premenovať ho na Wilsonov. Všetko ide ako po masle, až na jeden nepríjemný problém! V starej židovskej štvrti vyčíňa tajomný vrah. Miestny policajný zbor je v koncoch, a preto prichádza špeciálna posila spoza oceánu. Príslušník americkej FBI Aaron Food (Jiří Macháček), špecialista na drogy, mafie, komunistov, socialistov a inú zberbu, vyriešil už 513 vrážd a teraz pomôže aj Wilsonovu. Za svojho pomocníka si vyberie mladého policajného čakateľa Eisnera (Vojtěch Dyk). Strhujúca honba po šialenom vrahovi sa môže začať.

 

Tomáš Mašín o filme: „Wilsonov je gejzír vizuálnych gagov, spontánnych slovných prestreliek a silnej, štylizovanej výtvarnej formy. Bol by som rád, keby sa divák zabavil. Nielen na vtipných dialógoch, ale aj na detektívnej zápletke a mystifikácii. Chcel som síce nadviazať na filmy ako Adéla ještě nevečeřela či Tajomstvo hradu v Karpatoch, teda na žáner, ktorý z našej kinematografie na nejaký čas vymizol, no nebolo cieľom nakrútiť retrofilm. Mojím neskromným zámerom bol drzý, dynamický a výtvarne dotiahnutý film.“

Vyhľadaj

2percenta

220x220stavoing

Táto webová lokalita používa súbory cookie pre lepšie používateľské prostredie. Ochrana osobných údajov tým nie je dotknutá.