“George Clooney, choose me!”
Tam, kde sa objaví George Clooney, je zvyčajne stredobodom pozornosti. Vyzeralo to tak aj keď prišiel s režisérom Grantom Heslowom a kolegom Evanom McGregorom podporiť americkú nesúťažnú komédiu The Men Who Stare at Goats.
Šialený film o tajnom americkom vojenskom projekte, ktorý má za cieľ vychovať vojnových psychotronikov - bojovníkov nadprirodzených schopností, používajúcich hypnózu, telepatiu a telekinézu. Súčasťou tréningu je sústredené pozeranie sa na živú kozu. Jediný dosiahnutý efekt je bezvedomie škrečka.
Mystifikácia vhodne zapadla do kontextu, lebo The Men Who Stare at Goats, film, ktorý vyznieva absurdne a neuveriteľne, sa zakladá na pravde. “Práve tie momenty, ktoré sa vám zdajú byť najneuveriteľnejšie a najabsurdnejšie, sú autentické,” vyhlásil Clooney.
V utorok mal na pôde benátskeho festivalu v rámci prehliadky Týždeň medzinárodnej kritiky predpremiéru a v stredu premiéru slovensko-česko-írsky film scenáristky a režisérky
Miry Fornayovej Líštičky, dráma o dvoch slovenských sestrách žijúcich v írskom Dubline. Kým staršia Tina je zamestnaná a šťastne zasnúbená, mladšia Betka pracuje ako au-pair. Postupne sa na povrch vynárajú dôvody napätia medzi sestrami i Betkinho zmäteného správania sa a psychickej lability.
Vo štvrtok sa konalo tretie, posledné predstavenie Líštičiek. Všetky premietania mali veľmi dobrú návštevnosť, publikum živo reagovalo a na záver zakaždým ocenilo snímku potleskom. Líštičky sa uchádzajú o divácku cenu kraja Veneto a o Leva zajtrajška - cenu za najlepší debut. Rozhovor s režisérkou si môžete prečítať na inom mieste nášho portálu.
Jednoznačne kladného až nadšeného prijatia sa dostalo hororu klasika
George A. Romera Survival of the Dead s tradičnou témou nemŕtvych - zombies, obohatenou o priam westernový motív dvoch znesvárených rodov, vedených silnými mužmi. Nechýba ani na všetko odhodlaný oddiel vojakov, k novinkám možno prirátať uvažovanie o etike “zabíjania” nemŕtvych. Ukáže sa však, že krutý Muldoon je proti zabíjaniu zombies najmä preto, že predstavujú možnú lacnú otrockú pracovnú silu. Stačí ich len odučiť od neskrotnej chuti na ľudské mäso...
Zato naopak, pohŕdavé bučanie a pískanie sprevádzalo záverečné titulky nového filmu režiséra Michele Placida Il grande sogno o veľkom sne z revolučného roku 1968 o slobode, rovnosti, bratstve, dôstojnosti a spravodlivosti. Skupinový portrét dobovej revolučne naladenej mládeže sa však zmení na trúchlivú romancu a záverečné titulky dopovedia, že zo zapálených altruistických buričov vyrástli podnikatelia, pedagógovia a umelci, rozvíjajúci úspešné kariéry.
Znakom toho, že benátsky festival sa neúprosne chýli ku koncu je i dnešné vyhlásenie víťazov v kategórii krátkych filmov, ohlásené na večer.