Bez polevy (Unfrosted: The Pop-Tart Story)

Hodnotenie používateľov: 3 / 5

Hviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

Mad resizeZlaté 60. roky v USA. Hollywoodske trháky, nádherné Fordové autá a výdatné Froot Loops. Lenže cereálie s mliekom nie je to čo to bývalo. Teraz dve firmy zo stravovacieho priemyslu súťažia o to, kto príde s novou pochutinou, ktorá predbehne všetky ostatné raňajkové jedlá na stoloch Američanov. Dokonca aj cereálie s mliekom! Unfrosted: The Pop-Tart Story je komediálna novinka, ktorú si môžete pozrieť na streamovacej platforme Netflixu. Jedná sa o režijný debut svetoznámeho komika Jerryho Seinfielda, ktorý stvárnil aj hlavnú rolu Boba Cabana a musím povedať, že jeho herecký výkon od kultového sitcomu Seinfield sa zlepšil... trochu.

Príbeh sa začína svižne. Vidíme malého chlapca, ktorý si balí svoje hračky do „vandrovkového“ batohu a vydáva sa na detské dobrodružstvo, pričom s filmu sála nostalgická Mad4 resizeatmosféra, primárne najviac pre americké publikum. Chlapček sa v kaviarni spoznáva s Bobom, ktorý mu rozpovie príbeh ako vznikol Pop-Tart. Od tohto momentu sa vo filme nastavujú dva trendy. Prvým je svižné tempo, keďže film má iba 86 minút, ak nerátame scény obsahujúce nepodarené zábery, ktoré majú desať minút. Druhý trend je cítiteľný rukopis stand-upových scenáristov, čo sa odráža na situačných gagoch, slovných hračkách a samotnej výstavbe vtipov, ktorých snímka obsahuje dostatok.

Rovnako aj herecký ansámbel, ktorý je plný cameov a vedľajších rolí komikov a hereckých hviezd ako Christian Slater, Bill Burr, Melissa McCarthy, Sebastian Maniscalco, Hugh Granth a ďalší. Tvorcovia nápadito pracujú s odvolávkami na vtedajšiu dobu a historické udalosti, ako pristanie na mesiaci, svetová vojna a vznik známych značiek, napríklad Tang. Často sa objavuje karikatúra stereotypov Spojených štátov, Ruska, Nemecka a Talianska.

Publikum je vedené príbehom s preexponovanými dramatickými prvkami ako nepriatelia protagonistov alebo samotná hudba, pričom je divákovi posunutý polopatistický naratív. Hoci sa autori snažia pracovať s klišé, sám film sa jedným zároveň stáva. To je Mad6 resizevšak odpustiteľné, keďže sa zamerali na formu nad ideou diela, čiže v konečnom dôsledku nevadí ani fakt, že z gradovania filmu je jasný a predvídateľný koniec.

Film prekypuje popkultúrnymi narážkami, z čoho najviac pobaví cameo Jona Hamma a Johna Slattery, ktoré odkazuje na seriál Mad Men. Unfrosted vás bude baviť pokiaľ poznáte aspoň minimálne základy histórie americkej kultúry (hlavne ich raňajok). Humor je vo filme základný stavebný kameň. Je výborne vystavaný, ale je to ten typ, ktorý vám buď sadne alebo nie. Z filmu však vyplývajú dva fakty. Odkedy boli Pop-Tart vymyslené, tak sa doteraz do slovenskej distribúcie nedostali. Druhým faktom je, že film nám ukazuje farebné výslnie vtedajších Spojených štátov, pričom dnešná ekonomická situácie je už presný opak.

Mad3 resizeBez polevy (Unfrosted: The Pop-Tart Story), USA, 2024
Dlžka: 96 minút
Réžia: Jerry Seinfeld
Scenár: Jerry Seinfeld, Andy Robin
Kamera: Bill Pope
Hudba: Christophe Beck
Strih: Evan Henke
Scénografia: Clayton Hartley, Timothy Stuart Hildebrandt, Amy Wells
Masky: Denise Paulson
Kostýmy: Susan Matheson
Producent: Jerry Seinfeld
Hrajú: Jerry Seinfeld, Melissa McCarthy, James Marsden, Hugh Grant, Rachael Harris, Amy Schumer, Dan Levy, Christian Slater, Max Greenfield, Thomas Lennon, Bill Burr, Maria Bakalova, Fred Armisen, Jack McBrayer, Jim Gaffigan, Adrian Martinez, Bobby Moynihan, Cedric Yarbrough, Drew Tarver, Eli Jane, Isaac Bae, Chris Rickett, Dean Norris, Catherine Last, Kue Lawrence, Jon Hamm, John Slattery, Bill J. Stevens, Darrell Hammond, Susan Elle
Distribúcia: Netflix