Najväčší showman (The Greatest Showman)

Showman2 resizeFilmový muzikál na veľkých plátnach nepatrí v súčasnosti medzi tie najpreferovanejšie žánre veľkých štúdií. Nevyžaduje si primárne vytváranie nových ohromných digitálnych svetov, ale v spojitosti s bohatou výpravou skôr starú dobrú poctivú ručnú prácu. Klasické obdobie muzikálov si spájame so zlatým obdobím Hollywoodu tridsiatych až päťdesiatych rokov a Najväčší showman Michaela Graceyho na ne odkazuje od starého úvodného štúdiového loga až po takmer bláznivé tempo rozprávania, či skôr predvádzania muzikálových čísiel v pestrých kostýmoch na plátne.

Stratený v džungli (Jungle)

Strateny resizeČarodejnícka séria Harry Potter napísala poslednú kapitolu pred viac ako šiestimi rokmi a mladé herecké trio, ktorému pomohla naštartovať kariéru, sa rozpŕchlo do iných projektov. Nie každému sa však dnes darí rovnako. Kým Emma Watson je vďaka Kráske a zvierati hviezdou prvej svietivosti, Ruppert Grint doposiaľ neprekročil tieň Rona Weasleyho. A Daniel Radcliffe? Ten sa našiel predovšetkým v nezávislých a menších filmoch, čoho dôkazom je aj austrálska  snímka Stratený v džungli.

Jumanji: Vitajte v džungli (Jumanji: Welcome to the Jungle)

Jumanji2 resizeVýdobytky modernej technológie priniesli pre deti 90. rokov mnohé vymoženosti. Neoddeliteľnou súčasťou nášho detstva s walkmanom, pogami, Super Mariom na Nintende, teletextom, sklenenými guľôčkami, Tamagočim, skákacou gumou či Sony PlayStation One je aj film Jumanji.

Borg/McEnroe

Borg6 resizeWimbledon 1980. Dva národy. Dvaja muži. Dvaja rivali. Björn Borg je najmladším obhajcom historického piateho titulu a John McEnroe vychádzajúcou hviezdou amerického tenisu a mužom odhodlaným vytlačiť svojho súpera z tenisového piedestálu. Borg/McEnroe nie je len filmom o športe, ale aj svedectvom o politike športu, o mediálnom štvaní, o úzkosti z nenaplnenia sna, o ľudskom zlyhaní, o nepochopení okolia. A napokon, aj o zistení, že tieto pocity a boje musia športovci zvládať osamote.

Madam slúžka (Madame)

Sluzka resizeVianočný čas býva v kinách v posledných rokoch vyhradený najmä pre stále nové a nové epizódy Star Wars, ktoré prevzali štafetový kolík jediného vianočného must-watch filmu“ po hobitovej trilógii. V krátkych prestávkach reklamného diktátu a v záplave plagátov so starými známymi postavami v multiplexoch by si však vnímavejší divák mal všimnúť omnoho nenápadnejšie, ale o to zaujímavejšie tituly.

Star Wars: Poslední Jediovia (Star Wars: Episode VIII – The Last Jedi)

Star3 resizeSága rodu Skywalkerovcov pokračuje. Potom čo Sila sa prebúdza postavila pred dvoma rokmi základy ďalšej, už tretej, trilógie, nový prírastok ďalej pokračuje v ich rozvíjaní. Star Wars: Poslední Jediovia je pritom úplne iný film, ako si mnohí fanúšikovia vysnili. Či v dobrom alebo v zlom, záleží aj na uhle pohľadu.

Ocko je doma 2 (Daddy´s Home 2)

Ocko4 resizeUž ste videli film, po ktorom ste ostali v nemom úžase? Určite áno. Tento pocit väčšinou sprevádza vzhliadnutie mimoriadne kvalitnej, zaujímavej, iritujúcej, ba dokonca bizarnej snímky. Ak sa film začne ako poriadna zábava, prechádza rodinnou krízou v najkrajšom období roka a končí muzikálom so zvláštnym hereckým zoskupením WillFerrel, Mark Wahlberg, Mel Gibson a Alessandra Ambrosio v podstate dopredu neviete, do čoho idete a koniec – koncov ani netušíte, ako sa príbeh skončí.

Axolotl Overkill

Axe resizeNemecká herečka, autorka a režisérka Helene Hegemann (1992) začala vraj písať už ako trinásťročná blogy a neskôr debutovala čitateľsky úspešným románom Axolotl Roadkill, ktorý vychádza  z jej autobiografických zážitkov. Ten vyvolal škandál nielen témou, ale aj súdnym procesom, v ktorom ju obvinili z čiastočného plagiátorstva. Napriek tomu však prózu neskôr spracovala ako scenár a nakrútila podľa neho svoj filmový celovečerný debut s pozmeneným názvom Axolotl Overkill.

Tri želania (Přáni k mání)

Tri resizeČo by ste si želali, keby ste mali zázračnú, ale iba jedinú možnosť, že sa vám to splní? Mnohí by s tým mali asi problém, lebo i keď každý z nás túži po všeličom, málokto sa dokáže jednoznačne rozhodnúť a správne využiť svoju šancu. V takejto situácii sa ocitnú aj protagonisti nového česko-slovenského koprodukčného rodinného filmu Tri želania.

Miesto splnených túžob (The Place)

Miesto11 resizeO talianskej kinematografii v ostatnom čase veľa nevieme, a to, že nie je márna potvrdila aj nedávna prehliadka talianskych filmov. Je to škoda, lebo ochudobňujeme pestrejšiu paletu distribučných filmov. Najväčší úspech na prehliadke zožal film Paola Genoveseho Miesto splnených prianí, ktorý prináša v týchto dňoch Film Europe.