ISSN 1339-4762

Chvenie (Temblores)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Chvenie7 resizeGuatemalský režisér a scenárista Jayro Bustamante (1977) začínal pôvodne v reklame, neskôr študoval filmovú réžiu v Paríži a scenáristiku v Ríme. Po návrate do Guatemaly založil vlastnú produkčnú spoločnosť, v ktorej  nakrútil niekoľko krátkych filmov a tri celovečerné filmy podľa vlastného scenára: debut  Sopka Ixcanul (2015), Chvenie (2018) a Plačúca žena (2019).

Čítať celý článok...

Ježko Sonic (Sonic the Hedgehog)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Jezko resizeNapriek radám svojho sovieho mentora, aby svoje výnimočné schopnosti radšej skrýval pred svetom, pretože by mohli prilákať závistlivcov s túžbou pripraviť ho o ne, sa Ježko Sonic (v pôvodnom znení Ben Schwartz) prejavuje ako malé dieťa.

Čítať celý článok...

Prípad mŕtveho nebožtíka (Případ mrtvého nebožtíka)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Pripad11 resizeČeský režisér a producent Miloslav Šmídmajer rád nakrúca komédie. Vo svojej doterajšej filmografii ich už skombinoval s rozprávkou, sci-fi, romantickým príbehom a teraz celkom logicky s paródiou. Pri  tvorbe svojho najnovšieho filmu Prípad mŕtveho nebožtíka sa opätovne spojil so scenáristom Lumírom Holčákom.

Čítať celý článok...

Volaj mame! (Ring Mamma!)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Volaj8 resizeHrdinka filmu Volaj mame! režisérky a scenáristky Lise Aschan, Niki (Sanna Sunsqvist), má 35 rokov, no vonkoncom sa tak nespráva, skôr pripomína nezodpovednú a bláznivú tínedžerku.

Čítať celý článok...

Zažiť to znovu (La Belle Époque)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Znovu resize„Do akej doby by ste sa chceli vrátiť, keby ste mohli?“ to je otázka, ktorú rieši šesťdesiatnik Victor (výborný Daniel Auteuil) - protagonista francúzskeho filmu Zažiť to znovu. Jeho syn mu totiž venoval zážitkový darček - poukážku  agentúry Cestovanie v čase, ktorá svojim klientom za pomoci filmových kulís a najmodernejšej technológie sprostredkuje možnosť  zažiť niečo z minulosti.

Čítať celý článok...

Dokonalý pacient (Quick)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Pacient2 resizeSture Bergwall, Thomas Quick, Ellington, Cliff, prípadne Simon, to sú všetko osobnosti žijúce v jednom tele a mysli istého sériového vraha. Ten, respektíve tí, mal(i) na svedomí behom osemdesiatych rokov minulého storočia v Škandinávii približne tridsať vrážd, z čoho za osem bol muž pravým menom Sture Bergwall právoplatne odsúdený. Aspoň tomu spočiatku filmu a v jeho prvej polovici všetko nasvedčuje.

Čítať celý článok...

1917

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Vojna11 resizeSam Mendes si prvýkrát vyskúšal vojenskú tematiku v snímke Mariňák z roku 2005. Tentokrát sa však rozhodol vymeniť konflikt na Blízkom východe za omnoho dávnejšiu históriu a zabrúsiť rovno do prostredia prvej svetovej vojny. A hoci Mariňák nebol vôbec zlý v tom, o čo sa snažil, jeho novinka s názvom 1917 si podmanila divákov a kritikov podstatne ľahšie.

Čítať celý článok...

Judy

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Judy3 resizeJudy Garland (1922), vlastným menom Frances Ethel Gumm, stála na javisku už ako dieťa. Rodičia slávnej speváčky a herečky boli kabaretní umelci a vystupovala so svojimi dvomi sestrami ako Gumm Sisters. Snímka Judy režiséra Rupperta Goolda sa však sústredila na posledné obdobie jej života a slávne londýnske turné, ktoré ju malo opäť vyniesť na vrchol. Stalo sa a prinieslo Oscara aj hlavnej predstaviteľke Renée Zellweger.

Čítať celý článok...

Máriin raj (Marian paratiisi)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Maria2 resizeFínski scenáristi Jan Forsstrom a Anna Viitala siahli po téme, založenej na reálnych okolnostiach, sprevádzajúcich existenciu Hnutia Akerblom zo začiatku 20. storočia. Názov mu dala jeho zakladateľka Mária Akerblom. Už ako dvanásťročná  mala v tranze prorocké vidiny a jej schopnosť postupne pritiahla veľkú skupinu ľudí. Vznikla kresťanská sekta, sídilaca vo vile Toivola kdesi v južnom Fínsku.

Čítať celý článok...

Matthias a Maxime (Matthias et Maxime)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Maxime resizeXavier Dolan je ten typ režiséra, pri ktorom prevažná väčšina divákov v podstate presne vie, na aký film do kina prišla. Je jedno, či ide o formu alebo obsah jeho snímky, tie sa viac-menej nemenia. Dalo by sa povedať, že filmom Matthias a Maxime sa po posledných filmárskych rokoch opäť vracia do pôvodnej zaužívanej formy. Dojímavá dráma rozpráva príbeh o dvoch kamarátoch a zmene ich pocitov po tom, ako sa pobozkajú v študentskom filme.

Čítať celý článok...