ISSN 1339-4762

BlacKkKlansman

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Black resizeŠestdesiatnik Spike Lee patril v osemdesiatych rokoch spoločne napríklad s Jimom Jarmuschom alebo bratmi Coenovcami k tým, ktorí na významných filmových festivaloch dostávali do celosvetového povedomia moderný americký nezávislý film. Do širšieho záujmu verejnosti sa dostal už svojim debutom Ona to musí mať z roku 1986, kde sa zameriaval viac na vzťahové problémy mladých ľudí a činil tak príjemnou komediálnou formou.

Čítať celý článok...

Equalizer 2 (The Equalizer 2)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Exq3 resizeDenzel Washington a Antoine Fuqua znova spojili svoje sily, tentokrát pri pokračovaní úspešného filmu z roku 2014, ktorý zanechal divákov pomerne spokojných. Dokázal Equalizer 2 zopakovať úspešnú formulku aj na druhýkrát?

Čítať celý článok...

Mama Brasil (Loveling)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Mama resizeRodinný film – aj tak by sa dalo hovoriť o brazílskom filme Mama Brasil. Nielen  vzhľadom na tému, ale aj  okolnosti vzniku. Nakrútil ho totiž brazílsky režisér, producent a scenárista Gustavo Pizzi podľa scenára, ktorý napísal spolu so svojou bývalou manželkou, herečkou Karine Teles a dá sa predpokladať, že čerpali aj z vlastných skúseností. Najmladšie dvojičky hrajú ich vlastné deti. Stredného syna, ktorý hrá v orchestri na tubu, predstavuje Karinin synovec. Nuž a ústrednú postavu Ireny stvárnila sama Karine.

Čítať celý článok...

Dôverný nepriateľ

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Nepriatel10 resizeČeský režisér Karel Janák (1970), ktorý svojimi najúspešnejšími filmami Snowborďáci, Rafťáci a Ro©k podvraťákov oslovil najmä tínedžerov, má dve vysoké školy. Okrem réžie na FAMU vyštudoval aj fyziku pevných látok na ČVUT, začínal v informačných technológiách a v prvej vlne kupónovej privatizácie pôsobil ako programátor.

Čítať celý článok...

Tmavá myseľ (The Darkest Minds)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Tmava10 resizeYoung Adult romány a ich bezprostredne nakrúcané filmové adaptácie sú jedným z viacerých fenoménov doby. V prípade science-fiction odnože sme tu mali síce zopár finančne úspešných titulov, ako štvordielnu sériu Hry o život, väčšinou však prepis na filmové plátno nepresvedčí navštíviť kino také množstvo tínedžerov, ako by si hollywoodske štúdiá predstavovali.

Čítať celý článok...

Rodinka úžasných 2 (Incredibles 2)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Rodina3 resizePresne štrnásť rokov trvalo Štúdiu Pixar, dnes už v spolupráci s filmovým Štúdiom Disney, aby nakrútilo pokračovanie obľúbeného superhrdinovského príbehu o rodine s výnimočnými schopnosťami. Od života v utajení a jednorazovej záchrany sveta touto šikovnou skupinkou hrdinov neubehlo veľa času. Pravdupovediac žiaden. Druhá časť totižto začína tam, kde sa prvá skončila.

Čítať celý článok...

Whitney

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Whitney resizePo dokumentárnom filme o fantastickom reggae hudobníkovi Bobovi Marleym sa režisér Kevin Macdonnald rozhodol uviesť na plátno príbeh ďalšej globálnej speváckej megahviezdy, najúspešnejšej afroameričanky vôbec, Whitney Houston. Jeho najnovší biografický film Whitney divákom ponúka detailný obraz svetovo uznávanej speváčky a hlboký ponor do jej života, no najmä do jej komplexnej a roztrieštenej osobnosti.

Čítať celý článok...

Mission: Impossible – Fallout

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Mision resizeEthan Hunt sa znova vracia do centra diania, aby on a jeho organizácia Impossible Mission Force odvrátila ďalšiu hroziacu sa katastrofu. Ani tentokrát to nebude jednoduché, no v tejto sérii odjakživa platí, čím náročnejšie a prípadne i osobnejšie, tým zábavnejšie pre filmového diváka. A v prípade Mission: Impossible – Fallout to platí vrchovatou mierou.

Čítať celý článok...

Hotel Artemis

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Hotel5 resizeL.A. 2028. Blikajúce reklamy, billboardy a televízne reportáže svedčia o aktuálnej kritickej situácii rozvráteného sveta. Ulice sú poznačené špinou a tvoria revír vhodný pre krysy. Živočíšne, ale aj tie ľudské. V tejto postapokalyptickej vízii sveta je mimoriadne vzácnym úkazom voda. Ľudia jej majú nedostatok, a preto sa celým mestom rýchlosťou svetla šíria rebelské nepokoje namierené proti solventným bossom.

Čítať celý článok...

Chata na predaj (Chata na prodej)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov