ISSN 1339-4762

Vianoce a spol. (Santa & Cie)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Vianoce resizeVianočné film a rozprávky sú v predvianočnom období, myslím tým posledné dva mesiace v roku, už akýmsi štandardom ponúkaným slovenskými kinami. Niet sa čo čudovať. Filmy s tematikou zameranou alebo spojenou s nejakým ročným obdobím / sviatkom sú vynikajúcim marketingovým ťahom nielen pre nákupné centrá, ale aj pre samotné kiná či multiplexy.

Čítať celý článok...

Dežo Ursiny 70

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Dezo2 resizeDežo Ursiny (1947-1995) patrí k najvýraznejším a zároveň najkontroverznejším osobnostiam slovenskej umeleckej scény. Bol hudobník, skladateľ, spevák, textár, ale aj dramaturg, scenárista, režisér i spisovateľ a právom sa považuje za jedného zo zakladateľov slovenskej modernej rockovej hudby.

Čítať celý článok...

Aquaman

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Aqua10 resizeAquaman nemal po nedávnych, a väčšinou nepríliš vydarených, komiksových projektoch od spoločnosti Warner Bros. práve ideálnu štartovnú pozíciu. Ani jeho postava naposledy vyložene neupútala, respektíve výraznejšie neutkvela v pamäti samotných divákov. Po viac než roku však dostal príležitosť na reparát a svojej ďalšej šance sa už, našťastie, chopil o poznanie pevnejšie.

Čítať celý článok...

Spider- Man: Paralelné svety (Spider-Man: Into the Spider- Verse)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Spider2 resizeUž v poradí siedmy celovečerný príbeh Spidermana k nám v tomto storočí priplával spoza oceána. Neznie to bohvieako originálne, čo si len tí Američania zase na nás pripravili, že sú schopní chrliť jedného pavúčieho muža za druhým, a to so stále s iným ksichtom, stále inými frajerkami a novými záporákmi.

Čítať celý článok...

Prípad Kalmus

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Kalmus4 resizeNekompromisný košický idiot, vyje…nec slovenského národa, umelec, perfomorer, aktivista proti bustám hanebných rodákov… Ako ho uvidíš Ty? Účinkujú: Peter Kalmus, Ľuboš Lorenz, komunisti, aktivisti, fašisti a okoloidúci.

Čítať celý článok...

Smrteľné stroje (Mortal Engines)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Stroje resizeÚspešný sci-fi román Smrteľné stroje (Mortal Engines) spisovateľa Philipa Reevea vyšiel v roku 2001. Nasledovali ho tri pokračovania z rokov 2003, 2005 a 2006. Môžeme ich zaradiť do subžánrov sci-fi, ako steampunk, alebo young adult, prípadne akési future-retro sci-fi. Séria zaujala uznávaného novozélandského režiséra Petera Jacksona zodpovedného za monumentálnu vizualizáciu Tolkienovej Stredozeme v nesmierne úspešných trilógiách Pán prsteňov (2001-2003) a Hobit (2012-2014).

Čítať celý článok...

Vycestovacia doložka pre Dubčeka

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Dubcek7 resizeNajnovší dokument významného slovenského režiséra Juraja Lihosita (Vlakári, Zakázané uvoľnenie, Sojky v hlave) sa zameriava na zhruba 20 - ročné obdobie života slovenského politika Alexandra Dubčeka. Film mapuje dobu od invázie vojsk do Československa v roku 1968 až po tragickú a doteraz nie príliš objasnenú smrť štátnika 7. novembra 1992 pri záhadnej autonehode pri Prahe.

Čítať celý článok...

Do plaviek! (Le grand bain)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Plavky resizePred viac ako dvadsiatimi rokmi nakrútil režisér Peter Cattaneo trpkú komédiu Do naha!, ktorá získala okrem diváckej pozornosti aj štyri ceny Bafta, dve európske ocenenia a jedného Oscara za hudbu. Bol to príbeh s presnými časovými i priestorovými súradnicami. Odohrával sa v priemyselnom anglickom meste Sheffield a reagoval na vtedajšiu nezamestnanosť. Partia šiestich mužov sa rozhodla riešiť svoje existenčné problémy netradičným spôsobom  - pánskym striptízom, pričom odhaľovaním tela odkrývali aj svoje vnútro.

Čítať celý článok...

Záhada Silver Lake (Under the Silver Lake)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Silver2 resizeMysteriózny thriller režiséra a spisovateľa Davida Roberta Mitchella Záhada Silver Lake je označovaný aj ako šialený neo-noir thriller, odohrávajúci sa v bláznivom a bizarnom prostredí továrni na sny - Los Angeles.

Čítať celý článok...

Teheránske tabu (Teheran Taboo)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Tabu resizeŠokujúce. Objavné. Tabuizované. S týmito synonymami sa najčastejšie spája snímka Teheránske tabu, ktorá do slovenských kín prišla až rok po oficiálnej premiére. Prívlastky sú určite výstižne a konzervatívci si budú musieť zvyknúť na silno tabuizované a šokujúce scény. Avšak, príliš objavný, mimoriadne šokujúci a extrémne tabuizovaný tento film Aliho Soozandeha v podstate ani nie je. Dotýka sa však niekoľkých extrémnych oblastí spoločenského života tejto východnej krajiny.

Čítať celý článok...